مدیر روابط عمومی شرکت گاز استان کرمانشاه از مردم خواست تا حد امکان از روشن کردن شومینه خودداری کنند.
کد خبر: ۵۱۷۳۵۷
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶ 31 October 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،امیر مرادی ، با اشاره به سرد شدن تدریجی هوا و اقدام مردم برای برقراری وسایل گرمایشی، به تشریح نکات ایمنی برای جلوگیری از وقوع حوادث و گاز گرفتگی پرداخت.

وی مهمترین نکته برای برپا کردن بخاری را اطمینان از باز بودن مسیر دودکش دانست و افزود: برخی موارد دودکش بنا به دلایل مختلف مسدود شده و باعث بازگشت گاز منوکسید کربن به داخل خانه می‌شود.

مدیر روابط عمومی شرکت گاز استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: 70 درصد حوادثی که ما در خصوص استفاده از گاز طبیعی برای گرمایش داریم ناشی از انتشار گاز منوکسید کربن در فضای خانه است.

مرادی با تاکید بر اینکه کلاهک دودکش حتما باید از نوع H باشد، افزود: این نکات نه تنها در خصوص بخاری گازی بلکه در مورد پکیج نیز باید رعایت شود.

وی اطمینان از محکم بودن بست و اتصالات را نکته مهم دیگری دانست که نباید از آن غافل شد و ادامه داد: تمام مسیرها، دودکش و شیلنگ‌هایی که مورد استفاده است باید بررسی شود.

مدیر روابط عمومی شرکت گاز استان کرمانشاه به افراد توصیه کرد،کرد، اگر از پکیج استفاده می‌کنند تا حد امکان دستگاه پکیج را در خارج از محوطه خانه نصب کنند.

مرادی در خصوص استفاده از شومینه‌های دیواری هم هشدار داد و گفت: شومینه وسیله گرمایشی است که شرکت گاز چندان آن را تایید نمی‌کند.

وی اظهار کرد: برخی مواقع ممکن است گاز ناشی از سوختن شومینه به خوبی خارج نشود و در خانه پخش شود.

به گفته این مسئول، به علاوه شومینه مصرف گاز بالا و بازدهی پایینی دارد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار