معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: دانش آموزان در سال تحصیلی 97-96 در مدارس متوسطه این استان آموزش پژوهش در حوزه سلول های بنیادین می بینند.
کد خبر: ۵۱۶۹۶۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۷ 30 October 2017
به گزارش تابناک : عباس سلطانیان در نخستین نشست آموزش علوم و فناوری نوین استان البرز که در پژوهش سرای ملاصدرا آموزش و پرورش ناحیه 4 کرج برگزار شد،افزود: این برنامه با هدف عملیاتی کردن طرح های آموزشی - پژوهشی سلول های بنیادین در مدارس و شناسایی دانش آموزان با استعداد و علاقمند برای فعالیت در حوزه علوم نوین در این استان اجرایی شده است. وی اظهار کرد: پژوهش سراهای دانش آموزی برای ایجاد عدالت آموزشی، هدایت و حمایت از دانش آموزان تشکیل شده و در این راستا می بایست آموزش های لازم در خصوص آشنایی با علوم نوین به دانش آموزان داده شود. سلطانیان بیان کرد: جایگاه پژوهش سرای دانش آموزی ملاصدرا با توجه به استقرار دبیرخانه کشوری سلول های بنیادی در حوزه دانش آموزی و دبیر خانه استانی نانو ویژه است که باید بستر شناخت بیشتر دبیران و دانش آموزان منطقه ، استان و کشور با این مرکز مهم فراهم آید. وی خاطر نشان کرد: در این نشست بر آموزش پژوهش محور در مدارس تاکید شد که این مهم نیاز به مشارکت فعال مدیران مدارس دارد. معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: برای هدایت دانش آموزان به سمت پژوهش در بخش سلول های بنیادی، سر فصل های پیشنهادی توسط دبیران مجرب این پژوهش سرا تهیه شده و به تمامی مدارس کشور ارسال خواهد شد. سلطانیان با بیان اینکه از سال گذشته دبیران فعال در حوزه سلول های بنیادین تحت پوشش دوره های آموزشی قرار گرفتند ، یادآور شد: امسال نیز برای دبیران استان های کشور در البرز دوره آموزشی - تخصصی در بخش سلول های بنیادین برگزار می شود وی بیان کرد: دبیر خانه سلول های بنیادین و پزشکی بازشناختی در البرز از سال تحصیلی گذشته تاسیس شده که توانستیم سه برنامه و همایش ملی را در تابستان 96 برگزار کنیم. وی تصریح کرد: نخستین آزمایشگاه سلول های بنیادین و پزشکی بازشناختی کشور در سال تحصیلی 97-96 در استان البرز راه اندازی شد که باید از این سرمایه ملی ارزشمند در حوزه پژوهش بهره گرفت. معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش البرز یاد آورشد: پس از آموزش دانش آموزان در مدارس و شناسایی دانش آموزان نخبه ، برای این افراد دوره های تخصصی پژوهشی با محوریت سلول های بنیادین و نانو برگزار می شود. سلطانیان گفت: پژوهش سرای دانش آموزی ملاصدرا آموزش و پرورش البرز به یک مرکز آموزشی - پژوهشی استانی و کشوری تبدیل شده است که آمادگی لازم را در زمینه خدمات آموزشی - پژوهشی به دانش آموزان البرزی و سایر استان ها در دو بخش عمومی و تخصصی در حوزه ی سلول های بنیادی و فناوری نانو در مدارس را دارد. وی ادامه داد: در همایش ملی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی 31 مقاله و 72 اثر نمایشگاهی در محورهای آموزشی و ترویجی ارائه شد و از مجموع 40 مقام کسب شده در سطح ملی، 17 مقام به دانش آموزان البرز اختصاص پیدا کرد. 
در این نشست اعضای کمیته آموزش علوم و فناوری های نوین استان البرز به بیان دیدگاه های خود در زمینه تدوین راهکارهای مشارکت مدارس با پژوهش سرای ملاصدرا آموزش و پرورش ناحیه 4 کرج پرداختند. آموزش و پرورش البرز حدود 463 هزار دانش آموز دارد.





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار