کد خبر: ۵۱۶۳۰۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴ 29 October 2017
به گزارش تابناک یزد،مدیرکل ثبت احوال استان یزد از کاهش رویدادهای چهارگانه حیاتی شامل ولادت، فوت، ازدواج و طلاق در شش ماهه نخست سال جاری خبر داد.

سیدمحمد طباطبایی در نشست مسئولان ستادی و رؤسای ادارات ثبت احوال استان یزد که به میزبانی میبد برگزار شد، اظهار داشت: فعالیت های ثبت احوال در زمینه ثبت وقایع چهارگانه حیاتی می تواند بسترساز توسعه نظام اداری و زیرساخت دولت الکترونیک باشد بر این اساس فعالیت‌های ثبت احوال از اهمیت بسیاری برخودار است.

وی با اشاره به اهمیت فعالیت های ثبت احوال بیان کرد: به دلیل ماهیت وظایفی که بر عهده ثبت احوال است، لازم است توجه بیشتر و جهت دهی به فعالیت‌های این ارگان به سمت دولت الکترونیک صورت گیرد.

طباطبایی افزود: امروز ثبت احوال منسجم تر و پیشرفته تر از گذشته در حال فعالیت است و رکورد ثبت بیش از ۱۱۰ میلیون اطلاعات هویتی ایرانیان را دارد.

لزوم افزایش تعامل متقابل ثبت احوال و فرمانداری‌های استان یزد

مدیرکل ثبت احوال استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه ثبت احوال همکاری‌های متقابلی در استان یزد با فرمانداری‌ها دارد، عنوان کرد: این همکاری‌ها در همه شهرستان‌ها وجود دارد و در برخی مناطق باید افزایش پیدا کند.

وی بر لزوم همکاری و تعامل بیشتر فرمانداری میبد با ثبت احوال به منظور تعیین تکلیف ثبت احوال ندوشن تاکید کرد.

 طباطبایی در بخش دیگری از سخنان خود با ارائه آمار رویدادهای حیاتی شهرستان میبد از کاهش تعداد هر چهار واقعه ولادت، وفات، ازدواج و طلاق در نیمه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

مهاجرپذیری میبد را فرصت می‌دانیم

فرماندار میبد نیز در این نشست با اشاره به ثبت دقیق رویدادهای حیاتی در ثبت احوال، اتصال بسیاری از ادارات دولتی و بانکها به داده های این سازمان را موجب سرعت بخشیدن به تحقق دولت الکترونیک دانست.

حسین فلاح با اشاره به مهاجرپذیر بودن شهرستان میبد اظهار داشت: ما مهاجرت را فرصت می دانیم و نه تهدید، مهاجران غریبه نیستند و در واقع برادران و خواهرانی هستند که هشت سال دوشادوش هم با دشمن مشترک جنگیدیم و اکنون هم می توانیم با هم زندگی کنیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار