نماینده مردم مرودشت، پاسارگاد و ارسنجان در مجلس شورای اسلامی پیرامون روز ۷ آبان بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۵۱۶۱۳۵
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۰ 29 October 2017
متن بیانیه محمدمهدی برومندی به شرح زیر است:

بسم ا... الرحمن الرحیم

حضور شریف ملت بزرگ ایران و مردم عزیز حوزه انتخابیه‌ام در شهرستان‌های مرودشت ارسنجان پاسارگاد عرض سلام و ادب دارم.

بر کسی پوشیده نیست که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که حاصل وجود باعظمت مردم و خون شهدای عزیز این مرزوبوم است، موجبات استقلال، آزادی و سربلندی همگان را فراهم کرده است.

 استعمار همواره تلاش کرده به هر شکل ممکن و با استفاده از عناصر ضدانقلاب داخلی و خارجی مشکلاتی را برای مردم و کشور فراهم کند. یکی از این روش‌های استعماری که از گذشته موردتوجه استکبار بوده است، تلاش برای تقابل ملیت و اسلام و ایجاد شکاف بین ملیت و مذهب بوده است تا از این رهگذر سوءاستفاده و بهره‌برداری نموده و به اهداف شوم خود برسند.

متأسفانه این روزها شاهد تلاش مذبوحانه عناصر سلطنت‌طلب و ضدانقلاب برای فراخوان مردم در کنار آرامگاه کوروش هستیم تا از احساسات پاک جوانان این مرزوبوم سوءاستفاده کرده و بار دیگر توطئه‌ای جدید را آغاز کنند.

نظام جمهوری اسلامی ایران با رهبری باکفایت مقام معظم رهبری و همه ارکان نظام همواره تلاش کرده که همه مفاخر ملی، تاریخی، ادبی، فرهنگی و اسلامی را ارج نهاده و همه این‌ها را در کنار یکدیگر ببیند.

 نظام جمهوری اسلامی ایران، آثار جهانی پاسارگاد و مقبره کوروش را یکی از آثار تمدنی و تاریخی مهم این کشور و ملت می‌داند و برای آن اهمیتی ویژه قائل است.

افتخار ما ایرانیان مردم و مسؤولین آن است که در روزگارانی که هیچ اثری از سازمان‌های بین‌المللی و حقوق بشری نبود منشور جهانی حقوق بشر توسط کوروش و ایرانیان نگاشته شد و به جهانیان تقدیم شد.

دو سال پیش در مجلس سنای فرانسه به نمایندگی از ملت بزرگ ایران عرض کردم از سرزمینی آمده‌ام که نخستین منشور جهانی حقوق بشر را به جهانیان عرضه کرده است. بسیار خرسندم که امروز عرض کنم ثبت جهانی مقبره کوروش به‌عنوان یک اثر فاخر تاریخی حاصل تلاش و توجه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است. بسیار خرسندم که عرض کنم حاصل توجه به این آثار تمدنی سبب گردید که آثار جهانی تخت جمشید و پاسارگاد دارای یک ردیف بودجه‌ای مستقل در قانون بودجه کشور شود و موزه مهم پاسارگاد در کنار آثار جهانی پاسارگاد در حال ساخت و تکمیل است.

تخصیص بودجه برای حفظ و نگهداری و مرمت مقبره کوروش حاصل توجه جمهوری اسلامی ایران و حفظ آثار تاریخی و تمدنی و ملی کشور است. احداث فرهنگسرا در نزدیکی آثار جهانی پاسارگاد به‌منظور اجرای برنامه‌های فرهنگی از اقدامات ارزشمند نظام جمهوری اسلامی ایران است و اینک برنامه‌ریزی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی در کنار آثار جهانی پاسارگاد در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار دارد که در آینده نزدیک به اطلاع عموم مردم شریف خواهد رسید.

بدون شک بصیرت، بیداری و درایت مردم شریف و به‌ویژه جوانان عزیز که مایه مباهات و افتخار این سرزمین هستند، مانع از توطئه دشمنان قسم‌خورده این مرزوبوم و معاندین و سلطنت‌طلبان منفور خواهد شد و اجازه سوءاستفاده و بهره‌برداری سیاسی به دشمنان را نخواهند داد و بار دیگر ضدانقلاب با این فراخوان جعلی رسوا و مأیوس خواهد شد زیرا مردم و جوانان ما می‌دانند کسانی که در تلاش هستند نام پرافتخار خلیج همیشه فارس را جعل کنند برای تاریخ و تمدن ما اهمیتی قائل نخواهند بود و به دنبال بهره‌برداری‌های ننگین خود هستند.

محمدمهدی برومندی نماینده مردم شریف شهرستان‌های مرودشت ارسنجان و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی و نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار