معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به افزایش باسوادی گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال استان بوشهر گفت: فاصله باسوادی زنان و مردان استان بوشهر نسبت به میانگین کشوری کاهش یافته است.
کد خبر: ۵۱۳۶۴۷
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۲ 24 October 2017
غلامرضا دانش‌فر ظهر امروز در جلسه بهبود کیفیت سواد آموزی استان بوشهر با تاکید بر نقش مهم با سوادی  در تسریع توسعه و بالندگی فرد و اجتماع اظهار داشت: توسعه و پیشرفت جامعه بدون نیروی انسانی باسواد امکان پذیر نیست که در این راستا نقش مهم باسوادی در جامعه نشان می‌دهد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی ریشه کنی بی‌سوادآموزی در استان بوشهر افزود:  گروه سنی 10 تا 49 سال بی‌سواد استان بوشهر در برنامه ششم توسعه ریشه‌کن می‌شود.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان بوشهر به برنامه‌های اجرا شده در دولت یازدهم پرداخت و تصریح کرد: در 4 سال دولت یازدهم  12 هزار نفر از افراد بی‌سواد استان بوشهر با شرکت در کلاس‌های سوادآموزی باسواد شدند و این در حالی است که امسال بیش از شش‌هزار و150 نفر در برنامه‌ها و طرح‌های مختلف سواد آموزی استان بوشهر شرکت کرده‌اند.

دانش‌فر از کاهش فاصله باسوادی زنان و مردان استان بوشهر خبرداد و گفت: استان‌های بوشهر، سمنان و تهران در گروه سنی 10 تا 49 سال  شش دهم درصد بعد از استان گیلان دارای کمترین فاصله درصد باسوادی در کشور است.

وی با بیان اینکه در گروه سنی 10 تا 49سال، 93.4 درصد زنان و  96.2 درصد مردان کشور باسواد هستند اظهار داشت: بر همین اساس فاصله باسوادی زنان و مردان کشور 2.8 درصد است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان بوشهر به مقام نخست باسوادی استان بوشهر در گروه سنی 10 تا 49سال پرداخت و افزود: به رغم مهاجرپذیر بودن استان بوشهر،فاصله باسوادی زنان و مردان  استان بوشهر از متوسط کشوری و حتی استان‌های همجوار بنحو چشمگیری پایین‌تر است.

دانش‌فر با تقدیر از همدلی و همکاری رسانه‌ها و توجه ویژه نماینده ولی فقیه در استان به حوزه سواد آموزی، خاطر نشان کرد:از جمله تریبون‌هایی که می‌تواند  سبب تشویق به فراگیری سواد شود، ائمه جمعه، جماعات، صداوسیما و اصحاب رسانه است.

وی با درخواست از فرمانداران برای نظارت ویژه بر امر سوادآموزی دتاکید کرد: دهیاری‌ها و شوراهایی که موفق شوند در روستاهایشان بی‌سوادی را به صفر برسانند و یا به نحو چشمگیری کاهش دهند، مورد قدردانی قرار می‌گیرند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار