مطهری خطاب به روحانی : الان در معرفی وزیر علوم آقای روحانی باید آن کسی را که خودشان اصلح می دانند، معرفی کنند و منتظر اعلام رضایت دیگران نباشند. همین سرپرست فعلی وزارت علوم آقای دکتر سید ضیاء هاشمی به نظرم مناسب است.
کد خبر: ۵۰۹۶۵۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۶ 16 October 2017
موضوع انتخاب وزارت علوم از آنجا برای سیاسیون کهگیلویه و بویراحمد ، از اهمیت دوچندانی برخوردار است که ، یکی از فرزندان زاگرس نشین اکنون سرپرستی این وزارت را بر عهده دارد و درخواست های متعددی از نمایندگان استان برای معرفی سرپرست کنونی به عنوان وزیر پیشنهادی این وزارت خانه مطرح بوده است.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، از همان ابتدای معرفی کابینه ، نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد از روحانی انتظار داشتند با توجه به وجود پتانسل های بسیار بالای این استان در زمینه نیروهای تاثیرگذار ، حداقل یک وزارتخانه به این نیروها پیشنهاد شود که متاسفانه اینکار صورت نگرفت ! اما پس از عدم معرفی وزیر علوم ، سید ضیاء هاشمی به عنوان سرپرست وزارت معرفی شد تا امیدواری برای رسیدن یک وزارتخانه به زاگرس نشینان ، بیشتر شود.در همین زمینه نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی تلاش خود را برای مجاب کردن روحانی به معرفی دکتر ضیاء هاشمی به کار گرفتند و از وی خواستند که سرپرست فعلی را به مجلس برای تصدی وزارت علوم معرفی نماید.
عدل هاشمی در نامه ای به حسن روحانی نوشت :  لازم میدانم از حسن انتخاب حضرتعالی در معرفی سید ضیاء هاشمی که از نخبگان و فرزندان شایسته زاگرس نشین و خطه جنوب می باشد تقدیر و سپاسگزاری نمایم.بی شک این انتصاب نشانه درایت و حساسیت حضرتعالی است.
نماینده کهگیلویه ، بهمئی ، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از نامه خود آورده است :نظر به تعهد٬ سوابق و تجربیات ارزشمند علمی، پژوهشی و مدیریتی دکتر سید ضیاء هاشمی٬ توفیق در سمت سرپرستی و ادامه کار رسمی نامبرده در وزارت علوم٬ تحقیقات و فناوری به فضل پروردگار و همت رئیس جمهور محترم مورد انتظار و مایه خشنودی و امتنان این خطه شهید پرور و ولایتمدار ایران اسلامی است، که امیدوارم انجام شود.
حمایت مطهری از سید ضیاء هاشمی
با طولانی شدن زمان معرفی گزینه وزارت علوم ، علی مطهری ضمن تذکرات جدی به حسن روحانی از وی خواسته است ، سید ضیاء هاشمی را به مجلس معرفی کند.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از تعلل در معرفی وزیر پیشنهادی علوم از سوی دولت از رئیس‌جمهور خواست کسی را که خودش اصلح می داند، معرفی کند و منتظر اعلام رضایت دیگران نباشد.
نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: علت طولانی شدن معرفی وزیر علوم به روش آقای روحانی بر می گردد. ایشان می خواهد رضایت همه نهادها و دفتر رهبری را جلب کند و چنین چیزی ممکن نیست. در واقع حق مجلس ضایع می شود. تنها نهادی که باید نظر بدهد، مجلس است. رئیس‌جمهور باید گزینه پیشنهادی خود را معرفی کند و مجلس باید نظر بدهد. 
مطهری خطاب به روحانی گفت : الان در معرفی وزیر علوم آقای روحانی باید آن کسی را که خودشان اصلح می دانند، معرفی کنند و منتظر اعلام رضایت دیگران نباشند. همین سرپرست فعلی وزارت علوم آقای دکتر سید ضیاء هاشمی به نظرم مناسب است.
احمدی نژاد از شما مستقل تر عمل می کرد
علی مطهری در بخش از گفتگوی خود با ایسنا افزود : رئیس‌جمهور از زمان تحلیف دو هفته وقت داشته و مهلت او به پایان رسیده و تاکنون باید وزیر علوم معرفی می‌شد چون مهلت سه ماهه مربوط به وزارتخانه‌ای است که وزیر آن از طرف رئیس‌جمهور عزل شده یا توسط مجلس از طریق استیضاح برکنار شده باشد و در مورد وزارتخانه‌ها در ابتدای دولت چنین مهلتی وجود ندارد و فرصت معرفی وزیر همان دو هفته است.
مطهری تصریح کرد: نهادها و اشخاص حقیقی و حقوقی نباید در کار یکدیگر دخالت کند. شبیه این اتفاق در انتخاب استانداران هم رخ می‌دهد. برای انتخاب یک استاندار همه اعم از امام جمعه و نماینده مجلس و نهادهای نظامی و غیره وارد می شوند. اگر صرفا پیشنهاد بدهند اشکالی ندارد اما پیشنهاد می دهند و می گویند باید همین معرفی شود و الزام ایجاد می کنند و دست وزیر کشور و دولت را می بندند.
نایب رئیس مجلس با تاکید بر اینکه دولت باید در این مواقع مستقل تصمیم بگیرد و عمل کند، گفت: الان در معرفی وزیر علوم آقای روحانی باید آن کسی را که خودشان اصلح می دانند، معرفی کنند و منتظر اعلام رضایت دیگران نباشند. همین سرپرست فعلی وزارت علوم آقای دکتر سید ضیاء هاشمی به نظرم مناسب است. چرا کار را معطل کرده‌اند؟ آقای احمدی نژاد در اینگونه موارد مستقل تر عمل می کرد و کمتر اجازه دخالت می داد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار