رئیس دانشگاه علمی و کاربردی بیان کرد
تلاش نموده است با پذیرش در رشته های کاردانی ، تکنیسین و نیروی کار ماهر را برای تصدی این مشاغل تربیت نماید که در همین راستا ، رشته صنایع غذایی جهت تامین نیروی کار در این زمینه خصوصا تامین نیروی حرفه ای برای شرکت صنعتی کوبو دنا ، راه اندازی می شود.
کد خبر: ۵۰۹۱۳۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۲ 15 October 2017
عباس ظریفی در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: دانشگاه علمی کاربردی محصول انقلاب است بنابراین انتظارات از این دانشگاه هم در راستای اهداف انقلاب است .
رئیس دانشگاه علمی و کاربردی کهگیلویه و بویراحمد مهمترین هدف این دانشگاه را تربیت نیروهای مهارتی عنوان کرد و گفت: نبود ارتباط منطقی بین دانشگاه و صنعت یک دغدغه بوده که یکی از اهداف دانشگاه علمی و کاربردی برقراری این ارتباط متناسب با ظرفیت‌های هر منطقه با توجه به صنایع و خدمات موجود است.
وی افزود : همه ی دانشگاه های کشور بجز دانشگاه علمی کاربردی ، نظری هستند و مهمترین هدف از تاسیس این دانشگاه ، ایجاد ارتباط میان صنعت و دانشگاه بوده است.
ظریفی با اشاره به سیاست این دانشگاه در خصوص تامین نیروی متخصص و کاردان در همه ی مشاغل ، گفت : دانشگاه علمی کاربردی تلاش نموده است با پذیرش در رشته های کاردانی ، تکنیسین و نیروی کار ماهر را برای تصدی این مشاغل تربیت نماید که در همین راستا ، رشته صنایع غذایی جهت تامین نیروی کار در این زمینه خصوصا تامین نیروی حرفه ای برای شرکت صنعتی کوبو دنا ، راه اندازی می شود.
رئیس دانشگاه علمی کاربردی با اشاره به این موضوع که رشته های این دانشگاه دائمی نیست ، گفت : رشته ها بر اساس اولویت تعریف می شوند و این اولویت ها بر اساس ، نیاز و تقاضا، ظرفیت استان و توجه به آینده تعیین می شوند.
ظریفی افزود : پذیرش دانشجو در این دانشگاه صد در صد بومی است و محبوب ترین رشته ها در میان دانشجویان این دانشگاه حسابداری و حقوق است.
رئیس دانشگاه علمی کاربردی در بخش دیگری از سخنان خود گفت : 8 هزار دانشجو در 11 مرکز علمی و کاربردی این استان مشغول تحصیل هستند که از این تعداد 70 درصد آقا و 30 درصد خانم است.
وی از فعالیت 11 مرکز علمی و کاربردی در استان خبر داد و افزود: از این تعداد 4 مورد مرکز خصوصی تحت عنوان هیئت موسس، یک مورد جوار صنعت و 6 مورد نیز مراکز دولتی هستند.
ظریفی با بیان اینکه در دو مقطع کاردانی فنی و حرفه‌ای و کارشناسی مهندسی فنی و حرفه‌ای پذیرش دانشجو داریم، عنوان کرد: از 8 هزار دانشجو 60 درصد کارشناسی و 40 درصد کاردانی است.
وی با تشریح ظرفیت‌های بخش کشاورزی در استان کهگیلویه و بویراحمد، ادامه داد: رشته‌های کشاورزی دانشگاه علمی و کاربردی استان به دلیل عدم استقبال دانشجویان رو به تعطیلی است.
ظریفی تاکید کرد: این دانشگاه با نگاه به سمت آینده و متناسب با ظرفیت و تقاضای استان دانشجو پذیرش می‌کند و در راستای ارتقای کیفیت مهارت با هدف کمک به بازار کار از هیچ کمکی دریغ نمی‌کند.
وی اظهار داشت: بهمن 95 فراخون جذب مدرس مهارتی زدیم که 550 نفر متقاضی وجود داشت و از بین ارفاد 120 نفر دارای شرایط لازم بودند و بعد از 6 روز از صبح تا عصر انجام مصاحبه در نهایت 48 نفر پذیرفته شدند.
رئیس دانشگاه علمی و کاربردی خواستار تاسیس کانون دانش آموختگان استان شد و افزود: در صورت راه اندازی این کانون ارتباط دانشجو بعد از فارغ التحصیلی همچنان با دانشگاه برقرار است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار