کد خبر: ۵۰۸۶۲۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۴ 14 October 2017
وزارت خارجه سوریه ضمن محکوم کردن ورود نیروهای ترکیه به ادلب خواستار خروج فوری و بدون قید و شرط این نیروها شد.

یک منبع مسئول در وزارت خارجه سوریه به شدت ورود واحدهایی از ارتش ترکیه به ادلب را محکوم کرد و آنرا تجاوز آشکار به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه دانست.

به نقل از مهر، وزارت خارجه سوریه اعلام کرد: این تجاوز ترکیه ارتباطی به تفاهمات صورت گرفته میان کشورهای ضامن مناطق کاهش تنش در روند آستانه ندارد بلکه مغایر با این تفاهمات و خارج از آن است و نظام ترکیه باید به آنچه در آستانه بر روی آن توافق شده است پایبند باشد. نیروهای ترکیه باید فورا از اراضی سوریه بدون هیچ قید و شرطی خارج شوند. ورود نیروهای ترکیه تجاوز آشکار است. این اقدام نقض قانون بین المللی است. جمهوری عربی سوریه خواستار خروج نیروهای ترکیه از اراضی سوریه به شکل فوری و بدون قید شرط است و تاکید می کند که این ورود تجاوز آشکاری است که نظام ترکیه نمی تواند آنرا توجیه کند یا آنرا به گونه ای دیگر جلوه دهد.

همانطور که مستحضر هستید، بر اساس توافق آستانه بنا بود دولت های ضامن (ایران، روسیه و ترکیه) ۵۰۰ ناظر را برای نظارت بر روند اجرای توافق مناطق کاهش تنش در استان ادلب، مستقر کنند. اما آنچه در این روزها شاهد آن هستیم، ورود ارتش ترکیه با این حجم از ادوات و تجهیزات به بخش هایی از استان ادلب به بهانۀ اجرای توافق آستانه است که قطعا مورد مخالفت دولت سوریه می باشد. همانطور که قبلا هم ذکر شد، متأسفانه اگر ترک ها بر منطقه ای مسلط بشوند، دیگر از آن منطقه دست برنخواهند داشت و این موضوعی است که علاوه بر مخالفت با توافق آستانه ( که نسبت به موقتی بودن موضوع مناطق کاهش تنش صراحت دارد) از نظر دولت سوریه به هیچ وجه قابل تحمل نیست و در تناقض آشکار با تمامیت ارضی این کشورمحسوب می گردد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار