در حالیکه 22 روز از افتتاح ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد می گذرد؛ اما هنوز هم بازی لیگ برتری در آن برگزار نشده است.
کد خبر: ۵۰۷۲۴۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۶ 11 October 2017
به گزارش تابناک : استادیوم امام رضا(ع) مشهد را باید یکی از چالش برانگیزترین ورزشگاه های ایران نامید. ورزشگاهی که ابتدا به صورت نمایشی و در حالی که هنوز حفاظت ها و گیت های امنیتی آن آماده نبود، در اسفند سال گذشته بدون برگزاری مسابقه فوتبال افتتاح شد. 
سپس هر چند روز یکبار مسئولان فوتبالی و غیرفوتبالی خراسان برای افتتاح فوتبالی آن و تقدیم آن به پدیده و سیاه جامگان صحبت می کردند. البته ذکر این نکته نیز جالب به نظر می رسد که حتی یکبار در اقدامی عجیب اعلام شده بود که قرار است با مسابقات دوومیدانی افتتاح شود.
ورزشگاهی مجهز و مدرن آماده شده بود؛ اما دیداری درون آن برگزار نمی شد و هر از گاهی مسئولان وعده هایی می دادند تا این ورزشگاه با برگزاری یک بازی مهم تیم ملی افتتاح خواهد شد که این اتفاق نیز هرگز نیفتاد تا هواداران مشهدی آرزوی تماشای بازی در ورزشگاه دیدنی امام رضا(ع) را همچنان به همراه داشته باشند. 
پس از مدتی گمانه زنی ها باعث شد تا دو تیم مشهدی خوشحال شوند و بازی در این ورزشگاه زیبا را در چند قدمی خود ببینند. طبق حرف و حدیث های ذکر شده، دو تیم مشهدی می توانستند بازی های خود را در ورزشگاه امام رضا(ع) برگزار کنند؛ اما اولین و آخرین حضور تیم های لیگ برتری مشهد، یک جلسه تمرینی بود که توسط تیم پدیده در ورزشگاه برگزار شد. 
در حالی که ورزشگاه هنوز به طور رسمی و با برگزاری دیداری افتتاح نشده بود، آستان قدس و هیئت فوتبال خراسان با فدراسیون عراق به توافقی رسیدند تا طبق این توافق، دو تیم منتخب مشهد و کربلا به دیدار هم بروند؛ بدین ترتیب که ابتدا تیم منتخب کربلا به مشهد بیاید و با منتخب این شهر برای افتتاح ورزشگاه امام رضا(ع) بازی کند؛ سپس تیم مشهدی راهی کربلا شود و برای استادیوم امام حسین(ع) کربلا بازی برگشت را برگزار کند.
پس از بازی افتتاحیه و حضور 15 هزار هوادار مشهدی اعلام شد که استادیوم امام رضا ظرفیت هر 12 روز یکبار برگزاری مسابقه بازی را دارد که باز هم عملی نشد. در حالیکه 25 شهریور بازی افتتاحیه برگزار شده بود با یک محاسبه ساده میتوان فهمید که طبق قرار، بازی دو تیم سیاه جامگان و پیکان در 4 مهرماه در چارچوب لیگ برتر در ورزشگاه امام رضا(ع) برگزار شود اما باز هم مسئولان بدقولی کردند و گفتند ورزشگاه آماده نیست و برای بازی هفته بعد پدیده با ذوب آهن این ورزشگاه آماده می شود. 
اما اکنون اخبار جدیدی از این استادیوم به گوش می رسد، اخباری که قطعا خوشایند هواداران مشهدی نیست. حالا که مسئولان هیئت فوتبال و آستان قدس رضوی به نتیجه رسیدند و مشکلی برای برگزاری بازی نداشتند، فرمانداری مانع برگزاری این دیدار شده است. آنها اعلام کردند هیئت فوتبال فرآیند نامه نگاری را به خوبی انجام نداده است و ما نمی توانیم ریسک برگزاری این بازی را از نظر امنیتی و انتظامی بپذیریم و باید در ورزشگاه ثامن الائمه برگزار شود.
اقدامی که میتواند علاوه بر هواداران، تیم های مشهدی را هم ناراحت کند. به ویژه پدیده ای که توانسته این فصل با نتایجش همگان را شگفت زده کند؛ اما بابت برگزاری بازیهایش در استادیوم ثامن الائمه، از نعمت یار دوازدهم محروم است. قطعا با تمام این تفاسیر این موضوع که ورزشگاه امام رضا(ع) یکی از چالش برانگیزترین ورزشگاه های ایران است به اثبات می رسد و حال باید منتظر ماند و دید که چه زمانی درب های استادیوم امام رضا(ع) برای تماشای بازی های لیگ برتری به روی تماشاگران مشهدی باز خواهد شد؟






منبع : رکنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار