تابناک گزارش می دهد؛
فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: افراد معتمد در بین مردم می‌توانند بهترین یار و یاور و کمک پلیس برای ایجاد و تولید امنیت پایدار باشند. 
کد خبر: ۵۰۶۷۶۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۸ 10 October 2017
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، نشست هم اندیشی پلیس با سران طوایف،معتمدین و ریش سفیدان با حضور مسئولان ارشد انتظامی در سالن بصیرت فرماندهی انتظامی استان برگزار شد.  

بر اساس این گزارش فرمانده انتظامی کهگیلویه وبویراحمد در سخنانی گفت: مهم‌ترين شاخصه هفته ناجا در سال 96 در استان همزمان شدن اين هفته با ماه محرم‌ و متجلي ساختن حماسه حسيني است و اجراي برنامه هاي هفته نيروي انتظامي در سال جاري بايد همراه با حفظ شأن و منزلت ماه محرم باشد. 

معتمدین مردم بهترین یاور پلیس برای ایجاد امنیت پایدار

انصاری در ادامه گفت : شورای معتمدین در هر شهرستان و استان می‌تواند از ظرفیت بالای افراد ریش‌سفید و معتمد در مناطق مختلف استفاده کند و افراد معتمد در بین مردم می‌توانند بهترین یار و یاور و کمک پلیس برای ایجاد و تولید امنیت پایدار باشند. 

وی خاطرنشان کرد: شورای معتمد پلیس به منظور تشکیل یک رکن مشورتی متناسب با نیازهای محلات مختلف خواهد بود. 

سردار انصاری با اشاره به اینکه نیروی انتظامی خواهان استفاده از ظرفیت‌های برون سازمانی در جهت تحقق امنیت اجتماعی پایدار است، افزود: جلب مشارکت مردم و اعتماد سازی مهم‌ترین سرمایه‌های اجتماعی هستند که پلیس به دنبال جذب و حفظ آنها است. 

این مقام ارشد انتظامی در استان هدف از بزرگداشت هفته نیروی انتظامی را انعکاس عملکرد سالانه و تلاش مضاعف در برقراری نظم و انضباط عمومی و مبارزه با جرائم عنوان کرد و گفت: اقتدار پلیس به معنای متوسل شدن به زور و اجبار نیست، بلکه زمانی اقتدار پلیس ثابت می‌شود که نزد مردم محبوب و معتمد باشد. 

مهدی انصاری در ادامه خاطر نشان کرد: نوع و میزان مشارکت مردم یکی از مهم‌ترین سرمایه‌های اجتماعی نیروی انتظامی محسوب می‌شود که ارکان اصلی امنیت در جامعه را شکل می‌دهند. 

این مسئول انتظامی با اشاره به اینکه "پلیس برای امنیت، امنیت برای همه " به عنوان شعار نیروی انتظامی در سال جاری انتخاب شده است، ابراز داشت: نیروی انتظامی به عنوان مظهر اقتدار ملی در تامین امنیت، نخستین مؤلفه توسعه پایدار در هر جامعه‌ای محسوب می‌شود. 

فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد توسعه سرمایه اجتماعی را از ضرورت‌های اولیه برای ایجاد امنیت و اقتدار یک جامعه دانست و یادآور شد: پلیس با کمک و مشارکت ائمه جمعه و جماعات ،سران طوایف،معتمدین و ریش سفیدان سایر دستگاه‌های دولتی، غیردولتی، سازمان‌های مردم نهاد و اقشار اجتماعی و با جذب حداکثری سرمایه اجتماعی یعنی محور قرار دادن مردم، قانون و بهره‌مندی از دانش و فناوری‌های جدید الکترونیکی برای افزایش سرمایه‌های اجتماعی خود تلاش می‌کند. 

انصاری ادامه داد: خوشبختانه استان کهگیلویه وبویراحمد یکی از امن‌ترین استان‌های کشور است که این مهم با تلاش ماموران نیروی انتظامی و تعامل ارزنده مردم با پلیس حاصل شده است.
 
وی با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی ایران همواره مردم پلیس را در کنار خود می‌بینند، تصریح کرد: اقدامات شایسته پلیس در برقراری امنیت و مبارزه با جرایم نتایج بسیار مثبتی به همراه داشته که افزایش تعامل مردم با نیروی انتظامی و اعتماد به ناجا مهم‌ترین نتایج این مهم به شمار می‌رود. 

فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان با تاکید بر اینکه کارکنان نیروی انتظامی در ارتقای امنیت اجتماعی و ایجاد امنیت و آرامش برای شهروندان از هیچ تلاشی دریغ نمی‌ورزند گفت: ماموران ناجا شبانه‌روز برای تامین امنیت شهروندان کوشیده و در این راه جان خود را نیز به خطر انداخته‌اند.فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: افراد معتمد در بین مردم می‌توانند بهترین یار و یاور و کمک پلیس برای ایجاد و تولید امنیت پایدار باشند. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار