اختصاصی تابناک
شانزدهم مهر برابر با یازدهم اکتبر هر سال، روز جهانی کودک نام گذاری شده است؛ روزی که باید دیده ها را خوب گشود و این انسان های کوچک را با دقت بیشتری نگریست.
کد خبر: ۵۰۵۴۶۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۱ 09 October 2017
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد از دهدشت،شانزدهم مهر برابر با یازدهم اکتبر هر سال، روز جهانی کودک نام گذاری شده است؛ روزی که باید دیده ها را خوب گشود و این انسان های کوچک را با دقت بیشتری نگریست. فرصتی مناسب تا افق بهتری را برای حل مسائل و مشکلات کودکان باز کنیم و با تحقیق در وظایف، حقوق و عوامل رشد و تعالی کودکان، آینده ای روشن برایشان رقم بزنیم. کودکان ایران اسلامی، آینده سازان این مملکت و امیدهای روشن فردای این آب و خاک هستند؛ کودکانی که در پرتو تعالیم روشنی بخش اسلام، رشد می یابند و سکّان کشتی فردای این مرز و بوم را به دست می گیرند.



کودک یک انسان است و هر انسانی به شخصیت خویش علاقه مند و نیازمند ارج گذاری است. احترام به کودک، یکی از عوامل مهم پرورش شخصیت او به شمار می رود. کودکی که مورد احترام و تجلیل قرار گیرد، بزرگوار، شریف و با شخصیت بار می آید و برای حفظ شخصیت خویش از کارهای زشت پرهیز می کند. کودکی که مورد احترام پدر و مادر قرار گیرد، از رفتار آنان تقلید می کند و به دیگران و پدر و مادر احترام می گذارد. کودک، انسانی کوچک و قابل احترام است و از توهین و تحقیر آزرده خاطر می شود. پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله می فرماید:«مبادا فردی از مسلمانان را کوچک بشمارید و تحقیر کنید که کوچک آنان، نزد خدا بزرگ است».



کودک، موهبتی الهی است که خود منشأ نعمت های بی شمار دیگر است. وجود کودک در خانه، فضای آن را از برکت و مهر و مودت لبریز می کند. فرزند پاره تن والدین و گلی از گل های بهشت است. حضرت علی علیه السلام می فرماید: «فرزند شما در هفت سال اول، برگ خوشبویی بر ساقه درخت وجودتان است». کودک یعنی نشاط، زندگی، عشق و امید. او گلی است که به امانت به دست پدر و مادر سپرده شده تا در راه تکامل و پرورش او بکوشند، به منزل مقصودش برسانند و زمینه های رشد و بالندگی او را فراهم آورند. پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله فرموده است: «فرزند شایسته، گلی است از گل های بهشت».

به گزارش خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد از دهدشت، همزمان با روز جهانی کودک در سراسر دنیا،والدین دهدشتی نیز این روز را در کنار فرزندان خود جشن گرفتند.
سازمان مردم نهاد بلاد شاپور شهرستان کهگیلویه در یک اقدامی فرهنگ عصر امروز یکشنبه ۱۶ مهرماه با برگزاری مسابقه نقاشی کودکان همراه با پرواز بادبادکها بر روی تپه نورالشهداء و در کنار قبور معطر شهیدان گمنام، همراه با خوشحالی کودکان دهدشتی این روز را گرامی داشتند.
در ادامه به مناسبت روز جهانی کودک،تصاویر بسیار زیبایی از کودکان شهر دهدشت را مشاهده می کنیم.


گزارش از سید مصطفی گنجی

تصاویر ارسالی توسط مخاطبان تابناک کهگیلویه و بویراحمد


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار