افتتاح درلنده:
روستای قیام با جمعیت قریب به ۴۰۰خانوار از پرجمعیت ترین روستاهای شهرستان لنده است که طی سالهای گذشته به کرار پیگیر راه اندازی دبیرستان دخترانه منطقه خود بودند و امروز این مهم محقق شد.
کد خبر: ۵۰۵۴۰۲
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۷ 08 October 2017
به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد از لنده دبیرستان دخترانه روستای قیام با حضور مسولین لنده فرماندار،بخشدارمرکزی ،رئیس آموزش وپرورش و کارشناسان این اداره افتتاح شد.

روستای قیام با جمعیت قریب به ۴۰۰خانوار از پرجمعیت ترین روستاهای شهرستان لنده است که طی سالهای گذشته به کرار پیگیر راه اندازی دبیرستان دخترانه منطقه خود بودند و امروز این مهم محقق شد.

بنابراین گزارش درسال های گذشته دبیرستان این منطقه به صورت مستقل دایر بود که به نقل از اهالی روستا مدت ده سال است این دبیرستان تعطیل گردید و دانش آموزان این روستا با مهاجرت و دوری از خانواده در شهر لنده و بهبهان مشغول به تحصیل بودند اگرچه بسیاری از دانش آموزان این روستا به علت مشکلات دوری از خانواده ،ایاب ذهاب پیش روی خود توان ادامه تحصیل در خارج از روستای خودرا نداشتند.

فرماندار لنده درآئین افتتاح دبیرستان دخترانه قیام گفت:خدا را شاکریم امروز درمهرماه مهمان مردم قیام هستیم ،خداراشاکریم مطالبه ای که در بهمن ماه وعده پیگیری آن را به شما دادیم امروز تحقق یافت.

انتظار ده ساله به پایان رسید/ تحصیل دختران قیام درکنار خانواده
وی افزود:خوشحالم که دیگر شاهد ترک تحصیل دانش آموزان این منطقه نیستم وگلایه ای از پدران و مادران این سرزمین در زمینه تحصیلی آنهم تحصیل دانش آموزان دختر طرح نمی شود.

کریمی نژاد افزود:خوشبختانه دولت مردان تدبیر و امید نگاه خوبشان بهدحوزه سلامت باعث رضایت مندی و تحول دراین بخش شدامروز امید بدان داریم آنچنان که اجرای طرح تحول سلامت  در حوزه بهداشت ودرمان عملی شددر آموزش وپرورش نیز شاهد اجرای تحول باشیم تا قشری که چرخ صنعت و علم و اشتغال را به چرخش درمی آورد دغدغه ای نداشته باشند.

دارا کریمی نژاد فرماندار لنده گفت:دختران این منطقه آموزش حقوق اولیه آنان بود که به بهانه کمیت و نگاه مادی گرایانه به آموزش وپرورش این حقوق گرفته شد و امروز درراستای نفی نگاه مادی گرایانه به آموزش وپرورش رد موضوع کمیت درآموزش و اینکه منطقه ای بدین دلیل که هزینه براست برای آموزش وپرورش بایددبیرستان درآن تعطیل شود دوباره همتی شد و این دبیرستان بعداز ده سال راه اندازی شد.

کمیت را مسولین آموزش وپرورش نباید مد نظر قرار دهند چرا که یک شخص رئیس جمهور میشود، فردا یکی ازهمین دانش آموزان نماینده و فرماندار میشود،پزشک و مهندس میشود تصمیم برای منطقه و کشور میگیرند ،یکی جان انسانی را نجات میدهد و دیگری عامل محرک چرخ تولید میشود.

وی گفت : ما مدیران کاری کردیم که حقوق اولیه برایتان آرزو شود. روحیه مطالبه گری  نکته ای مثبت است که باید حفظ شود،این روحیه همراه با روحیه مطالبه گری  سنجیده و قدرشناس به پیش روید ،مشکلات را ببینید و بگویدومطالبه کنید اما با درک دوطرفه از خود و وضعیت جامعه و مسولین به پیش روید.

کریمی نژاد درپایان سخنان خود از پیگیری های مردم .مدیر آموزش وپرورش ،مدیر کل و معاونت های اداره کل آموزش وپرورش درراستای تحقق مطالبه مردم این منطقه تقدیر و تشکر کرد وی همچنین از پیگیریهای عادل مرادی بخشدار مرکزی لنده درراستای خدمات رسانی و اجرای پروژه های عمرانی در روستای قیام تقدیر و تشکر کرد.

انتظار ده ساله به پایان رسید/ تحصیل دختران قیام درکنار خانواده
درادامه آئین افتتاحیه دبیرستان قیام علی جاویدان رئیس آموزش وپرورش لنده درسخنانی کوتاه گفت :با یاد شهدای عزیز دانش آموز،به یاد زنده یاد بهمن بیگی پدر آموزش عشایر،آنکه با دوزیلوو بایک تخته سیاه واندکی گچ سفید بنای قشنگی را پی افکنده بود،بنای استوار که از باد و باران گزندی نداشت.همانکه اندیشه تعلیم و تربیت اطفال ایل آسوده اش نمی گذاشت وکلید مشکلات را درلابه لای الفبا میدانست. 

رئیس آموزش وپرورش لنده درادامه افزود:همزمانی افتتاح این دبیرستان با ایام ماه محرم وصدور مجوز درفاصله بین ولادت حضرت معصومه و امام رضا تحت عنوان دهه کرامت همه و همه ی این مناسبت ها دست به دست هم داد تا به توکل به خدا و ائمه اطهار امروز شاهد افتتاحیه دبیرستان آفتاب قیام باشیم.

جاویدان با تقدیر ویژه از همکاری و همراهی مدیرکل آموزش وپرورش استان ،معاونت پشتیبانی رئیس اداره طرح و برنامه اداره کل آموزش وپرورش و تلاش ها وپیگیرهای فرماندارپیگیر شهرستان بیان داشت:درراستای تحقق شعار سال اقتصاد مقاومتی تولید"اشتغال و وتاکید فرماندار درراستای تحقق این وعده به جهت توانمند کردن روستائیان به خصوص زنان دختران عشایر این دبیرستان افتتاح و امید بدان که درآینده دانش آموزان این دیار همراه وهم گام جامعه علمی کشوربدرخشند.

علی جاویدان رئیس آموزش وپرورش لنده در پایان خطاب به دانش آموزان دبیرستان آفتاب گفت :امروزنظام جمهوری اسلامی دینش را به شما ادا کرد، درسنوات گذشته فرصت تحصیل برای فرزندانی چون شما در چنین مناطقی میسر نبود امروز شما در برابر  نظام اسلامی تعهدی داریدکه درسال های آینده دبیرستان آفتاب باید بدرخشد .ثابت کنید که افتتاح این دبیرستان موثر در جلوگیری از آسیب های اجتماعی و عامل مهمی در پیشرفت وترقی شما میشودازینرو که همه پیگیریها برای استقرار این دبیرستان بدین دلیل بود که تحصیل درکنار خانواده کمک کار شما عزیزان میشود.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
نیکبخت اردشیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
سلام .درودبر فرماندار شجاع وتوانمند.بی شک فرماندار محترم تمام دغدغش مشکلات شهرستان لنده هست وبا درایت ورایزنی وبرنامه به امید خدا مشکلات چندین ساله شهرستان لنده را حل خواهند کرد امیداست همه ماها در این راستا با فرماندار محترم همکاری نماییم. انشاالله
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
درود بر مرد فرهیخته وبسیار ارزشمند که اینچنین درخشید و منطقه رو درخشان کرد دکترجاویدان رئیس آموزش وپرورش شهرستان لنده
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار