کد خبر: ۵۰۵۳۸۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۱ 08 October 2017
به گزارش تابناک قم، 4 فروردین ماه سال 94 بود که خبری شیرین در رسانه های قم منتشر شد "نخستین پنج‌قلوهاي ايراني در سال ۹۴ به دنیا آمدند".

این خبر توجه خیلی ها از جمله مسئولین را جلب کرد و وعده هایی هم دادند مثل تامین مسکن و هزینه های درمانی. ظاهرا همه چیز خوب به نظر می رسید تا اینکه چندی پیش در میان صفحات رنگارنگ و پر خبر فضای مجازی مطلبی کوتاه درباره کمک به خانواده 5 قلوها منتشر شد، خبری که با گریز به وعده های قبلی مسئولان کمی عجیب به نظر می رسید، از همین رو پس از دو سال و نیم به سراغ این خانواده آمدیم.

5 قلوهای قمی نیازمند یاری/ مردم خیرخواه پیشقدم شوند

خانه ای کوچک اما پر از شور و نشاط و خنده، گاهی هم صدای جیغ و گریه بچه ها. همه لباس یک دست و یک رنگ پوشیده اند، یکی روی پای پدر نشسته و یکی دیگر از دخترها روی پای مادر. پسرها هم با اسباب بازی هایشان مشغول هستند.

مجتبی اصغری و فاطمه باقریان زوج جوانی هستند که 5 قلوهای خبرسازشان آن ها را به چهره ای آشنا برای رسانه ها تبدیل کرده، زوج جوانی که تا قبل از تولد فرزندانشان یکی کارمند دانشگاه و دیگری راننده آژانس بوده است.

می گویند همان دوران بارداری متوجه شدیم بچه ها 4 قلو هستند، سلامت بچه ها برای ما از همه چیز مهمتر بود و همه تلاشمان هم همین بود.

آقا مجتبی می گوید: همسرم وقتی می خواست خبر چند قلو بودن بچه ها را به من بدهد به مزاح می گفت باید یک ون تهیه کنیم چون بچه ها 4 قلو هستند. همان زمان ناچار شد کارش را رها کند، از همین رو برای تامین رفاه همسرم و 4 قلوهایی که قرار بود به زودی به ما ملحق شوند تمام تلاشم را به کار گرفتم.

او ادامه می دهد: بچه ها که به دنیا آمدند به جای 4 قلو، دیدیم 5 قلو هستند؛ 2 دختر به نام های زهرا و زینب و سه پسر به اسم مسلم، محمد و محسن. خدا را شکر بچه ها سالم به دنیا آمدند، پس از تولد بچه ها برای کمک به همسرم مجبور شدم در خانه بمانم و کمک کنم.

به گفته پدر پنج قلوها، در همان روزهای اول بسیاری از مسئولان از جمله استاندار وقت، مدیرکل بهزیستی و کمیته امداد و.... آمدند و وعده هایی از تامین مسکن تا هزینه های درمانی و جانبی برای بچه ها دادند. بهزیستی وعده ماهیانه 300 هزار تومان کمک هزینه پرستار داد و همه هزینه های شیر خشک، پوشک و درمانی را متقبل شد. از طرفی قرار شد مسکن و شهرسازی هم خانه را برای ما تامین کند.

پدر پنج قلوها که قبل از تولد بچه ها راننده آژانس بوده و این روزها کمک حال همسرش برای نگهداری از بچه ها شده است ادامه می دهد: به خاطر هزینه ها و پول پیش خانه در شهر ماشین را فروختم و در این مدت بیکار بودم و بدترين عذاب هم براي يك مرد اين است كه در خانه حبس شود و نتواند سركار برود. از طرفی نمی توانم بخاطر مراقبت از بچه ها خیلی از آن ها دور باشم و باید هر لحظه که همسرم به کمک نیاز داشت خودم را به منزل برسانم.

او می گوید: شورای شهر مصوبه ای برای کمک به خانواده های چند قلویی دارد که براساس آن برای هر قل 2 میلیون تومان می دهند و قرار بود 10 میلیون تومان داده شود، اما با پیگیری های زیاد در نهایت کلا 1.5 میلیون دادند که آن را هم شهرداری داد، بهزیستی هم تنها ماهی 250 هزار تومان برای هر 5 قلوها می داد که خرج 10 روز پوشک بچه ها هم نمی شد، البته همین را هم به دلیل کمبود اعتبارات از عید قطع کردند. همان ابتدای تولد بچه ها هم استانداری 100 هزار تومان عیدی داد.
خانم باقریان مادر پنج قلوها نیز از تلخ و شیرین تجربه مادری اش در این مدت می گوید: اتفاقات خوب زیاد داشتیم که با سختی همراه بود، ناشکری نمی کنیم و خودمان را به خدا سپرده ایم. 5 بچه همسن و کوچک نگهداری و مراقب زیادی نیاز دارد برای همین می توان گفت عملا در این 2سال و نیم خانه نشین شده ایم. در تلاش بودیم بچه ها را مهد بگذاریم تا کمی کار کنیم اما هزینه ها زیاد بود و توان ما کم.

او در تشریح خانه نشین شدنش می گوید: ماشین که نداریم عملا بچه ها را نمی توانیم از منزل بیرون ببریم. در این مدت حتی حرم هم نرفتیم، هزینه پرستار و مهد را نداریم از طرفی همسرم هم بیکار است و این شرایط را سخت کرده است. گرچه همسرم از هیچ تلاشی برای رفاه ما کوتاهی نکرده ولی بیکاری مشکلی جدی شده است.

به گفته خانم باقریان، تامین وسیله نقلیه شخصی برای این خانواده که هم شغلی برای همسرش می شود و هم راهی برای کمک بیشتر برای تامین نیاز 5 قلوها می تواند پاسخگوی حداقل بخشی از مسایل مالی بچه ها باشد.

انوشیروان محسنی بندپی، رئیس سازمان بهزیستی کشور در سال 94 از مصوبه جلسه شورای عالی رفاه و تامین اجتماعی مبنی بر پرداخت کمک هزینه ماهانه به چندقلوها هر قل ۱۵۰ هزار تومان خبر داد، خبری که اگرچه برای خانواده های چندقلویی تا حدودی برای تامین هزینه ها و مایحتاج فرزندانشان مسکن موقت بود اما گویی این وعده در همین حد باقی ماند و مشمول 5 قلوهای آقای اصغری نشده است.

اگرچه این روزها با تلاش این زوج جوان، دنیای رنگی و کودکانه 5 قلوها زیبا و آرام نگه داشته شده، اما فشار زندگی و هزینه های زیاد از یک سو و بیکاری همسر از دیگر سو مشکلی جدی شده، مشکلی که نه وعده و وعید جدید می خواهد و نه شکستن شاخ غول. همان وعده های قبل هم محقق شود قطعا سنگ بزرگی از پیش پای این خانواده جوان برداشته می شود.

در این بین اما می توان راه مهربانی را در پیش گرفت و به جای دل بستن به وعده های بر زمین مانده کمر همت بست و دست این خانواده را گرفت از همین رو سایت خبری تابناک قم در تلاش است تا در اقدامی زیبا و پسندیده با همراهی مخاطبان عزیز هدیه ای به خانواده 5 قلوهای قمی بدهد، تامین هزینه مهد بچه ها یا وسیله نقلیه شخصی برای اشتغال مرد خانواده فرقی نمی کند. هدیه ای که بتواند گرهی از زندگی زوجی جوان باز کند و نشان دهد مهربانی ادامه دارد.

نوع دوستان خیر برای کمک به این خانواده می توانند جهت هماهنگی با دفتر سایت خبری تحلیلی تابناک قم و یا شماره 09121531633 تماس حاصل نمایند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
چرامسولین کشوری واستان قم به این ۵قلوها رسیدگی نمیکنند اما حاضرند برای کشورهای حوضه خلیج فارس ازجیبشان خرج کنند
سجاد برقی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
من یک خانواده4قلو دارم از خراسان شمالی خیلی خیلی نیاز دارم خیلی لطفا کمکم کنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
واقعا ادم دلش کباب میشه
سکوت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
حوزه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار