هفته نیروی انتظامی مبارک
این جمله مدیر فرودگاه یاسوج ، برخی اتفاقات احتمالی دیگر را هم در ذهن مجسم می کند ! چرا که این جا محل فرود هواپیماست !
کد خبر: ۵۰۴۲۲۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۴ 07 October 2017
هفته گذشته بود که خبری از آمریکا در خصوص به رگبار بستن مردم در یک کنسرت ، همه را در بهت فرو برد . مردی که به قول رسانه ها ۵بار خشاب اسلحه خود را تعویض کرده و در هر ۵بار مردم بی گناه را به رگبار بست تا تلفاتی از مردم بگیرد که به عنوان مرگبارترین تیراندازی در تاریخ آمریکا لقب بگیرد. اینگونه حوادث همان اندازه که تلخ و تاثر برانگیز است ، می تواند هشداری باشد به همه ! این روزها تاثیر پذیری برخی فرهنگ های غلط به مدد ماهواره و اینترنت و فضای همه گیر مجازی ، همه گیر شده و برخی بزهکاری ها و شیوه انجام آن ها فقط به یک کشور و یا فرهنگ خاص مربوط نمی شود و برخی بزه هایی که تا همین چند سال پیش در برخی کشورهای خاص وجود داشتند امروزه در اکثر کشورها رخ می دهد! 
در برخی قتل هایی که انگیزه ی خاصی را نمی توان پشت آن پیدا کرد به سر نخ بدمستی قاتل می رسیم که اعلام می شود فرد مذکور در پی مصرف مشروبات الکلی در حالتی مست و لایعقل بوده و بر رفتار خود کنترلی نداشته است . چنین حالت هایی خصوصا در میان جوانان تا چند سال پیش در جوامع غربی مرسوم بود اما امروزه در جامعه ما و حتی همین استان کهگیلویه و بویراحمد که دارای فرهنگ های خاص عشایری که خود به خود ضد "فرهنگ های غلط و ضد ارزش" است ، مشاهده می شود.
گاها در عروسی ها با جوانانی برخورد می کنیم که به علت مصرف زیاد الکل ، بد مستی می کنند و همه ی فرهنگ ارزشی را به سخره می گیرند. ضمن اینکه آمار کشفیات نیروی انتظامی در این خصوص نشان می دهد که استفاده از مشروبات الکلی دایره بیشتری از جمعیت جوان را به خود مشغول کرده است. 
 
باران گلوله بر فرودگاه یاسوج!/ عروسی ها کم بود عزاداری ها هم اضافه شد 
 
نکته دیگر عشق به اسلحه است که باز هم در فرهنگ عشایری ما ، علاقه وافری به در دست داشتن آن وجود دارد و البته مختص سن خاصی هم نیست اما حمل اسلحه در جوانان شور و حال عجیبی را بوجود می آورد ! زمانی را تصور کنید که یک اسلحه جنگی خودکار با یک خشاب کامل در دست یک جوان بد مست قرار گیرد و یا در دست جوانی که از مواد مخدر  "از خود بی خود کننده ! " قرار گیرد ! تصور اتفاقی که احتمال رخ دادن آن مو بر بدن آدم سیخ می کند را هم باید محتمل دانست.
باران گلوله بر فرودگاه یاسوج!
روز جمعه استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همراه برخی مدیران و اصحاب رسانه بازدیدی از پروژه های نیمه تمام شهر یاسوج داشت . یکی از این پروژه ها ، پروژه توسعه باند فرودگاه یاسوج بود که در هنگام بازدید از سالن انتظار آن ، نقش زیبای سقف سالن مورد توجه قرار گرفت و وقتی استاندار درخصوص این موضوع سؤالاتی می پرسید ، مدیر فرودگاه یاسوج به نکته ای اشاره کرد که به موضوع این گزارش ارتباط دارد.
 
باران گلوله بر فرودگاه یاسوج!/ عروسی ها کم بود عزاداری ها هم اضافه شد 
 
علی محسنیان ، در بخشی از توضیحات خود گفت : پشت بام سالن این فرودگاه را متاسفانه باید یه صورت هفتگی تعمیر کنیم چرا که گلوله های شلیک شده در عروسی ها ، پس از طی مسافتی و هنگام سقوط بر روی بام فرودگاه ، فرود می آیند! و ما مجبور هستیم مرتب جای فرود گلوله ها را مرمت کنیم!
این جمله مدیر فرودگاه یاسوج ، برخی اتفاقات احتمالی دیگر را هم در ذهن مجسم می کند ! چرا که این جا محل فرود هواپیماست !
عروسی ها کم بود! عزاداری ها هم اضافه شد!
تا قبل از این معمولا ، در مراسمات عروسی شاهد تیراندازی هوایی بودیم که اخیرا برخی خانواده ها پا را از این فراتر نهاده و برای مهم نشان دادن مرگ یک شخص ، اقدام به تیراندازی می کنند. بارها خود شاهد این تیراندازی های پی در پی در مراسمات خاکسپاری برخی افراد بوده ام و در برخی از این مراسمات چنان شلیک گلوله به دفعات تکرار می شود که اگر شخصی نا آشنا با فرهنگ عشایری این منطقه از آنجا عبور کند با وحشتی که شاید در عمرش ندیده ، روبرو می شود چرا که در آن لحظه تصوری از یک منطقه جنگی را احساس می کند!
در شهر یاسوج که نه می توان کمبود نیرو را بهانه قرار داد و نه موارد دیگر ، در برخی شب هایی که مناسبت آن ها برای عروسی مناسب است ، گاهی با رگبارهای وحشتناک اسلحه هایی مواجه می شوی که مطمئنا جواز نگهداری هم ندارند چرا که اینگونه سلاح ها سلاح سازمانی برای نیروهای مسلح هستند! و نکته دیگر آنکه ، زمان استفاده از سلاح به ساعات پایانی شب و هنگام ورود عروس به خانه داماد است که معمولا در آن مواقع اکثریت مردم خواب هستند!
هشدارهای جدی دستگاه قضایی
متاسفانه استفاده از سلاح به همین موارد مسالمت آمیز محدود نمی شود و بارها شاهد استفاده از این سلاح در منازعات محلی بوده ایم و همین چند مدت پیش در یکی از شهرهای استان پس از اجرای یک حکم قضایی ، شاهد درگیری بین خانواده های طرفین دعوا بودیم که در سطح شهر از اسلحه استفاده نمودند و صدای رگبار گلوله به گوش می رسید.
 
باران گلوله بر فرودگاه یاسوج!/ عروسی ها کم بود عزاداری ها هم اضافه شد 
 
در خصوص استفاده از سلاح ، مسئولین قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد، بارها اعلام کرده اند که با حمل کنندگان سلاح هیچگونه مماشاتی نخواهند نمود و ضمن اینکه از مردم خواسته اند در صورت مشاهده ی حمل سلاح یا استفاده از آن به نیروهای انتظامی گزارش دهند ، از نیروی انتظامی هم خواسته اند در این خصوص به شدت برخورد کنند چرا که حجت الاسلام مزارعی در بسیاری از جلساتی که مربوط به چنین مواردی بوده است ، تاکید زیاد داشته، در خصوص ایجاد امنیت شهروندان هیچ تعارفی نداریم و با برهم زنندگان امنیت به شدت برخورد می کنیم.
برخورد جدی با تیراندازی در جشن و عزا
فرمانده انتظامی استان هم در روزهای پایانی فروردین ماه در مصاحبه با خبرنگار صدا وسیما گفت: به دارندگان سلاح‌های جنگی و شکاری هشدار داده می‌شود که استفاده از این سلاح‌ها در مراسم جشن و عزا خلاف قانون است و جرم محسوب و با استفاده کنندگان از این نوع سلاح‌ها به شدت برخورد می‌شود.
سردار مهدی انصاری افزود: برخی رسوم‌ و باورهای غلط در استان موجب استفاده از اسلحه در مراسم‌های عروسی و عزا شده و بارها شاهد وقوع حوادث تلخ از جمله قتل در این مراسم‌ها بوده ایم.
 
 باران گلوله بر فرودگاه یاسوج!/ عروسی ها کم بود عزاداری ها هم اضافه شد

فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: هرگونه استفاده از سلاح شکاری در مراسم‌های جشن و عزا ممنوع بوده و با استفاده‌کنندگان برخورد خواهد شد.
سردار مهدی انصاری افزود: اگر فردی از سلاح شکاری مجوزدار به صورت غیرقانونی استفاده کند، مجوز آن لغو می شود. 
نکته پایانی: اقتدار از نیروی انتظامی ، فرهنگسازی از رسانه ها
وقتی در یک گفتگو از سردار انصاری در مورد اینکه هنوز استفاده از سلاح وجود دارد و برخی شبها تا ساعاتی از شب صدای رگبار گلوله به گوش می رسد ، سئوال پرسیدم به این نکته اشاره کرد که ما در خصوص استفاده از سلاح هیچگونه گذشتی نداریم و آمار سلاح های توقیف شده نشان دهنده ی این موضوع است اما واقعیت این است که بخشی از کنترل این موضوع به ایجاد فرهنگ در سطح جامعه بستگی دارد و مردم باید در این خصوص خود به این نتیجه برسند که استفاده از سلاح علاوه بر منع قانونی ، خطرات زیادی هم دارد که می تواند مشکلات بعضا غیر قابل جبرانی را بوجود بیاورد.
واقعیت این است که نکته سردار انصاری در خصوص لزوم فرهنگسازی در خصوص استفاده نکردن مردم از سلاح کاملا درست و منطقی است اما در خصوص این موضوع خاص ، همه از نیروی انتظامی اول اقتدار می خواهند نه قصور یا کم کاری به بهانه فرهنگ سازی!
و البته به فرماندهان نیروی انتظامی هم توصیه می شود در برخی از نشست های خبری که برگزار می کنند علاوه بر ارائه آمار و ارقام مربوط به اقدامات قهری خود ، چهارچوبی فرهنگی را به رسانه ها اعلام کنند تا آن ها بر اساس چنین چهارچوبی همیار نیروی انتظامی باشند چیزی که نه در نشست های قبلی و نه در نشست اخیر نیروی انتظامی که برخی رسانه ها در آن حضور داشتند، چیزی در این مورد عنوان نکردند و متاسفانه فقط چند رسانه محدود ، اقدام به انتشار برخی آمار و ارقام نمودند که البته این آمار و ارقام بصورت روزانه و فوری از طریق پایگاه خبری پلیس در اختیار رسانه ها قرار دارد و تنها تفاوت آمار نشست ها شاید جمع بندی فصلی یا سالانه آن ها باشد! و باید گفت متاسفانه نمره نیروی انتظامی در خصوص نحوه تعامل فرهنگی با رسانه ها بسیار پایین است و تاکنون نتوانسته خط خبری فرهنگی که در پی آن است را به رسانه ها اعلام کند. و در نهایت باید گفت ، مردم از نیروی انتظامی امنیت می خواهند(جمع آوری کامل سلاح ها خصوص سلاح هایی که در انظار به وفور یافت می شود) ، فرهنگ سازی موضوع را می توان با ایجاد خط خبری از طرف نیروی انتظامی برای رسانه ها و یا گزارش هایی که خود رسانه ها تهیه می کنند پیگیری نمود.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۵
نکنه پشت بام فرودگاه دستگاه جذب گلوله داره !درین پهنه اسمان شاید یک میلیاردم درصد احتمال داشته باشه که یه گلوله به بام اون سالن هم بخوره...عجب آسمون ریسمونی!!!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۵
فرودگاه در حاشیه شهر و مسیر عبور کاروان ها قرار داره و مردم به سمت منطقه به قول خودشون خالی از جمعیت شلیک می کنند احتمالا سهم فرودگاه زیاده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۵
فقر فرهنگی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
خب بگوتیراندازی بده که شکی دران نیست امانگوهمه تیرهابه سالن فرودگاه میخوره چقدتابالو
Uozar
|
Netherlands
|
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
مزخرفترین حرفی که تا حالا شنیدم همین بوده ،،،، عزیزجان چرا وهمی وخیالی ب شعور مردم اهانت میکنید،،، ما قبل از تولد اسلحه داشتیم و داریم ، مرمی وقتی سرد میشود دیگه بجایی ضربه نمیزنه ... تازه این شهر به این بزرگی گلوله ها فقط میان میریزن رو سقف این اتاقک شما ،،، بنده از چند کارمند فرودگاه پرسیدم و سخن ایشون رد کردن ، خودتون تحقیق کنید ، یارو عرضه نداره فرودگاه مجهز کند اومده چرت میگه ،
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار