کد خبر: ۵۰۱۲۶۲
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۰ 30 September 2017
به گزارش روابط عمومی منطقه آزاد عبدالرحیم کردی اظهار داشت: زمان بهره‌برداری خط انتقال گاز ایرانشهر- چابهار را سال 98 اعلام کرد و گفت: همزمان با رسیدن گاز فاز اول پتروشیمی "نگین مکران" به بهره‌برداری می‌رسد و با این تغییرات تحول عظیم ملی در کمتر از 2 در چابهار ایجاد می‌شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار ادامه داد: فاز نخست پروژه "نگین مکران" با ظرفیت تولید سالانه 8.5 میلیون تن متانول و اشتغال‌زایی بیش از 8000 نفر تا اواسط سال 98 به بهره‌برداری می‌رسد. عملیات اجرایی پتروشیمی نگین مکران در سال 91 و در قالب 3 فاز آغاز شده که برآورد اولیه برای به اتمام رسیدن تمامی فازهای آن 10 سال است.

وی با بیان این که خوراک اصلی مجتمع پتروشیمی چابهار از نیروگاه گاز ایرانشهر تامین می‌شود، تصریح کرد: عملیات اجرایی خط انتقال گاز ایرانشهر- چابهار با اعتباری بالغ بر هزار و 100 میلیارد تومان به طول 285 کیلومتر از اسفندماه 95 آغاز شده و تاکنون 25 کیلومتر از آن لوله‌گذاری شده است. اعتبار این پروژه از طریق منابع داخلی شرکت پتروشیمی نگین مکران تامین می‌شود و پس از بهره‌برداری مردم شهر چابهار نیز از نعمت گاز برخوردار می‌شوند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار با بیان اینکه خط انتقال گاز به چابهار در 3 جبهه در حال اجراست، افزود: روزانه بیش از 500 نفر در پروژه خط لوله گاز ایرانشهر- چابهار مشغول به کار هستند که با فعال‌سازی جبهه‌های دیگر میزان اشتغال‌زایی به بیش از 2 هزار نفر نیز می‌رسد.

وی با اشاره به مذاکره یک شرکت هندی با شرکت پتروشیمی نگین مکران برای احداث این کارخانه، گفت: کارخانه اوره هند با سرمایه‌گذاری 2 شرکت هندی و یک شرکت ایرانی به میزان 800 میلیون دلار در منطقه آزاد چابهار احداث می‌شود. همچنین به زودی نیروگاه 340 مگاواتی برق منطقه آزاد چابهار با سرمایه‌گذاری 780 میلیارد تومان برای مصرف شهرک پتروشیمی نگین مکران توسط شرکت مپنا ساخته‌ می‌شود.

به گفته وی خوراک نیروگاه برق گاز متان است و بنا بر پیش‌بینی‌ها این پروژه زیرساختی 28 ماه آینده به بهره‌بردای می‌رسد چرا که سعی شده همزمان با رسیدن گاز به چابهار به افتتاح برسد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار