انتخاب شهردار همدان به یکی از چالش‌های اساسی شورای شهر همدان تبدیل شده است که حاشیه‌های بسیاری برای مدیریت شهری همدان ایجاد کرده است.
کد خبر: ۵۰۰۸۷۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰ 28 September 2017
انتخاب شهردار همدان به یکی از چالش‌های اساسی شورای شهر همدان تبدیل شده است که حاشیه‌های بسیاری برای مدیریت شهری همدان ایجاد کرده است.

به گزارش تسنیم، جلسه صحن شورای شهر همدان با دستور کار بررسی برنامه‌های پیشنهادی دو گزینه شهرداری همدان آغاز شد که در این جلسه تمامی اعضای شورای شهر و خبرنگار خبرگزاری تسنیم و هفته نامه همدان سلام نیز حضور داشتند.

در ابتدای جلسه حبیب ملایی یگانه شهردار سابق زنجان به عنوان نفر اول برنامه‌های خود را به مدت 120 دقیقه ارائه داد و اعضای شورای شهر همدان نیز سوالاتی از وی طرح کردند. پس از وی حسین مرادی شهردار سابق منطقه 22 تهران و مدیرکل هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران در صحن شورای شهر همدان حاضر شده و برنامه‌های خود را ارائه داد.

این در حالی بود که دو گزینه بومی شورای شهر همدان یعنی یوسفی نوید معاون معماری و شهرسازی شهرداری همدان و محمدی مدیرکل محیط زیست استان همدان روز یکشنبه در شورای شهر همدان حاضر شده و برنامه‌های خود را اعلام کرده بودند.

قرار بود تا صبح روز سه شنبه دو گزینه دیگر شهرداری همدان برنامه‌های خود را ارائه دهند که هیچکدام حاضر نشده بودند و پس از اتمام ارائه برنامه توسط دو گزینه شهرداری همدان، همگی منتظر تصمیم‌‎گیری درباره انتخاب شهردار همدان بودند.

مولوی رئیس شورای شهر همدان با طرح برخی آسیب‌های طولانی شدن روند انتخاب شهردار همدان خواستار انتخاب شهردار از بین گزینه‌های فعلی از جمله مجید یوسفی نوید معاون معماری و شهرسازی شهرداری همدان، محمدرضا محمدی مدیرکل محیط زیست استان همدان، حسین مرادی شهردار سابق منطقه 22 تهران و مدیرکل هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران، حبیب ملایی یگانه شهردار سابق زنجان و مازیار حسینی معاون شهردار تهران شد.

این مسئله با واکنش اعضای اصولگرای شورای شهر همدان از جمله سیدمسعود عسگریان و نرگس نوراله زاده شد، آنها اعلام کردند که انتخاب شهردار در این جلسه اقدامی عجولانه بوده و باید جلسه‌ای در هفته بعد برگزار شود تا شهردار همدان با بررسی مناسب انتخاب شود.

پس از بروز این اختلاف نظر شورای شهر همدان مدتی همراه با تنش به کار خود ادامه داد و اعضای شورای شهر برخی پشت‌پرده‌های انتخاب شهردار همدان از جمله رفتار سیاسی در انتخاب شهردار، توافقات برخی اعضا با گزینه‌های سابق شهرداری همدان و حذف برخی گزینه‌ها نیز مشخص شد.

با بالا گرفتن اختلافات، سیدمسعود عسگریان جلسه شورای شهر همدان را ترک کرد تا در روند انتخاب شهردار شرکت نکند و پس از وی نیز نرگس نورالله زاده اقدام به ترک جلسه کرد.

اقدام دو عضو شورای شهر همدان سبب شد تا انتخاب شهردار همدان به تعویق افتاده و مابقی اعضا ناچار شوند شهردار همدان را پس از تعطیلات در یک جلسه انتخاب کنند.

جلسه شورای شهر همدان بی نتیجه ماند تا شهر همدان همچنان بدون شهردار مدیریت شود، شوراییانی که به دنبال معرفی شهردار در نخستین روز کاری دوره پنجم شورای شهر بودند هنوز موفق به انتخاب گزینه خود نشده‌اند و این امر حواشی بسیاری به دنبال داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار