پالادیوم، همان مجتمع تجاری که در کوچه های باریک شما تهران ساخته شده، همان که ترافیک پارک وی و ولیعصر بخار آن است، مشخص شده که به صورت غیرقانونی ساخته شده است.
کد خبر: ۵۰۰۰۶۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۷ 26 September 2017

به گزارش تابناک : محمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران، ری و تجریش در نهمین جلسه شورای شهر تهران در تذکری نسبت به ساخت و سازهای مربوط به مجتمع تجاری پالادیوم گفت: این مجتمع تجاری در سال های گذشته با بارگذاری گسترده و خارج از ضوابط پهنه ها و زیر پهنه های طرح تفصیلی و بدون ارائه به کمیسیون ماده 5 ساخته شده است و از آنجایی که جذب سفر آن محلی، منطقه ای و شهری است به پارکینگ زیادی نیاز دارد و اکنون مشکلات جدی را برای اهالی محل و منطقه ایجاد کرده است .

وی ادامه داد: مالک مجمتع پالادیوم زمینی را در گذر جنوبی به بهانه ساخت پارکینگ خریداری کرد اما طی توافقی با شهرداری منطقه آنجا را هم تبدیل به کاربری اداری، ورزشی و غیره کرده است و بر اساس همین توافقات، احداث زیرگذری برای اتصال این ساختمان و مجتمع تجاری پالادیوم در حال اجرا است که چنین کاری در شهر تهران عرف نیست.

سالاری با اشاره به توافق جدید مالک پالادیوم با شهرداری منطقه بیان کرد: با توجه به این توافق، مالک قصد ایجاد یک پل هوایی به طول 40 متر که از فراز املاک دیگری نیز می گذرد را دارد و علی رغم اینکه تعدادی از اعضای شورای معماری منطقه مخالف این موضوع هستند،مالک شهردار فعلی منطقه را به شدت تحت فشار قرار گذاشته است که این پل احداث شود.

سالاری در پایان ضمن درخواست از ریاست شورای شهر تهران برای ارائه این تذکر به شهردار تهران گفت: لازم است شهردار تهران برای جلوگیری و لغو این توافقات فوری اقدام کند.

تبدیل ساختمان های مسکونی منطقه ۲ به مجتمع تجاری تخلف است

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: تبدیل واحدهای مسکونی منطقه ۲ تهران به مجتمع های تجاری تخلف است و شهرداری باید جلوی آن‌ها را بگیرد.

ناهید خدا کرمی عضو شورای شهر تهران اظهار داشت: در حال حاضر بسیاری از واحدهای مسکونی منطقه ۲ به مجتمع تجاری تبدیل شده اند و ساخت و سازهای غیر قانونی در این منطقه روبه افزایش است.

وی افزود: تغییر بافت مسکونی به تجاری از جمله تخلفاتی است که باید از سوی سازمان شهرداری تهران پیگیری و نسبت به توقف آن اقدام شود و در این میان در محدوده بلوار دریا بیشترین میزان تخلفات ساخت و ساز رخ داده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: املاک مسکونی منطقه ۲ در حالی به مجتمع تجاری تبدیل می شوند که ظرفیت لازم برای این تغییر کاربری در واحدهای فوق وجود ندارد.

خدا کرمی خاطرنشان کرد: شهرداری تهران به عنوان ناظر اصلی بر پروژه‌های ساخت و ساز در مناطق ۲۲ گانه تهران، باید هر چه زودتر نسبت به توقف تبدیل واحدهای مسکونی به تجاری اقدام کند، هر چند پروانه ساخت این مجموعه ها صادر شده باشد.





منبع : تیترشهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار