امام جمعه تبریز:
نماینده ولی فقیه در استان به نقش معلم در فعلیت استعداد دانش‌آموزان تاکید کرد و افزود: نقش والدین در تربیت فرزندان فراموش نشدنی است و باید فرزندان خود را سرخود نگذاشته و نسبت به تربیت آنها تلاش کند.
کد خبر: ۴۹۷۷۹۲
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵ 22 September 2017
 حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم در خطبه های نماز جمعه امروز تبریز در مصلی اعظم امام خمینی(ره) این شهر اظهار داشت: یکی از رموز موفقیت انقلاب اسلامی امر به معروف و نهی از منکر بوده به طوریکه وقتی امام خمینی(ره) متوجه شدند که باطل در کشور در حال گسترش هستند دست به کار شده و آن راه‌های باطل را ریشه‌کن کردند.

وی در تشریح مناسبت‌های هفته با بیان اینکه در هفته اورژانس و فوریت‌های پزشکی قرار داریم، گفت: خادمان اورژانس شبانه‌روزی در سراسر شهرها، روستاها و جاده‌ها برای خدمت مردم تلاش کرده تا جان مردم حفظ و صیانت شود.

امام جمعه تبریز افزود: فوریت‌های پزشکی مشکلات خودرو و برخی تجهیزات دارند و امید است استانداری، منطقه آزاد ارس و علوم پزشکی در این زمینه اقدامات لازم را برای برطرف کردن این مشکلات انجام دهند.

وی با اشاره به فرارسیدن سال تحصیلی جدید، ابراز کرد: معلمان و مسوولان آموزش و پرورش تربیت صحیح و انقلابی فرزندان را در اولویت خود قرار دهند و در تربیت اخلاقی و آموزش دینی دانش آموزان توجه کنند تا دانش آموزان متدین تربیت شود و افرادی مانند شهید حججی از نظر اخلاقی را تحویل جامعه داده شود.

نماینده ولی فقیه در استان به نقش معلم در فعلیت استعداد دانش‌آموزان تاکید کرد و افزود: نقش والدین در تربیت فرزندان فراموش نشدنی است و باید فرزندان خود را سرخود نگذاشته و نسبت به تربیت آنها تلاش کند.

وی به علاقه‌مندی اهالی روستای کجوار نسبت به حفظ قرآن کریم، ابراز کرد: ۲۳ حافظ کل قرآن در روستا داریم و چندین دانش آموز حفظ چند جزء قرآن کریم داریم و باید این موضوعات گسترش یابد.

خطیب جمعه تبریز به سخنرانی به جا ریاست جمهور در صحن علنی مجمع سران، گفت: رئیس جمهور در مقابل سخنان یاوه‌گویی ترامپ جواب کوبنده‌ای داده و حتی خواستار معذرت‌خواهی ترامپ شد. 

وی با استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص سخنان ترامپ، گفت: ایشان فرمودند که مردم و نخبگان ترامپ باید از داشتن چنین رئیس جمهوری خجالت بکشند. 

امام جمعه تبریز اذعان داشت:  اظهارات ضد برجامی ترامپ حتی کارشناسان غربی نیز مورد قبول نکرده و مسوولان باید نشان دهند مردم ایران زیر بار ظلم و ستم نرفته و نخواهند رفت.

وی به تاکیدات رهبر فرزانه انقلاب در خصوص اینکه امریکا همیشه بدعهد بوده است و باید مقابله به مثل از آنها انجام دهیم، گفت: ایران همیشه در مقابل مواضع خود در برابر آمریکا خواهد ایستاد.

نماینده ولی فقیه در استان به فرارسیدن هفته دفاع مقدس که مقارن با ماه محرم شده است، گفت: بعد از ۱۹ ماه تخریب، ترور، انفجار بعد از انقلاب اسلامی دشمن به این نتیجه رسید که باید به صورت جنگ سخت وارد شوند و این جنگ با اهداف متفاوتی بود.

حجت الاسلام آل‌هاشم اهداف رژیم بعثی در آغاز جنگ هشت سال را مالکیت اروند رود، رهبری جهان عربی، براندازی نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: امروز اقتداری که در نظام جمهوری اسلامی وجود دارد به برکت نیروی مسلح و شهدا و رزمندگان اسلام است که یک وجب از خاک را ندادند.

وی افزود: در سال ۱۳۶۰ دلاورمردان ایران با انجام عملیات ثامن شکست حصر آبادان را انجام داده که این عملیات آغازی برای عملیات‌های مهم دیگر بود.

خطیب جمعه تبریز با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) در دو جا کلمه باید استفاده کرده  که یکی شکست حصر آبادان بود که فرمودند این حصر  باید شکسته شود و دیگری در عملیات سوسنگرد بود، افزود: ایران اسلامی در همه حال با اتکا به درایت امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب توانسته به دشمنان غالب شوند.

وی به دیدار مقام معظم رهبری با دانشجویان نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: ایشان در این دیدار به ادامه مسیر تکاملی نیروهای انتظامی برای کسب موفقیت تاکید کردند که باید همیشه نیروی انتظامی در مقابله با در سرقت، زورگیری، قاچاق و عدم رعایت قوانین آگاه بوده و مثل همیشه موفق باشند.

وی به سخنان بسیار مهم رهبری در دیدار با رئیس و اعضای مجلس خبرگان اشاره کرد و گفت: در این دیدار ایشان فرمودند که  مجلس خبرگان باید یک اندیشه ورز برای بررسی چگونگی حرکت تشکیل دهند تا به سمت اهداف اصلی پیشرفت‌ها، پسرفت‌ها بررسی شود و بر اساس جمع‌بندی به دستگاه‌های ذیربط برساند. 

وی خاطرنشان کرد: بالاترین رمز بقای شیعه سیدالشهدا بوده است که توانستیم درس‌های نهضت عاشورا را در انقلاب اسلامی مشاهده کرد که نفی طاغوت از جمله آنها بوده است. 

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید به اینکه تذکر لسانی وظیفه همگانی بوده و باید گفت و رد شد، گفت: فردی که امر به معروف و نهی از منکر می‌کند باید در کنار فرد ارشاد شنونده قرار گیرد نه اینکه در مقابل او قرار گیرد زیرا باید حس کند که ارشاد در کنارش قرار دارد.

وی به نرم خویی در امر به معروف و نهی از منکر توسط عاملان امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد و ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر با روش‌های زیادی می‌توان بیان کرد به طور مثال از ظرفیت یک سخنرانی استفاده کرد تا افرادی که در راه اشتباه هستند بدانند.

امام جمعه تبریز تاکید داشت: موعظه، نصیحت در نهی‌ها و تمجید، ستایش، تشویق، ترغیب، امیددهی نسبت به کارهای خیر باعث مقبولیت بیشتر می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت تذکرات در رابطه با برخی مراسم مختلط زن و مرد، گفت: نیروی انتظامی و اماکن منکرات باید نظارت زیادی را روی این موضوعات داشته باشند.

حجت الاسلام آل هاشم جهاد علیه رهبران کفر، آمادگی در عالی‌ترین حد امکان برای ارزش‌های حق، برائت از مشرکین، قضاوت عادلانه، پشتوانه قرار دادن خداوند متعال به جای وابستگی به قدرت‌های شرق و غرب، اقامه نماز و جلوگیری از منکرات، آمادگی برای مقابله با مسائل فرهنگی و اقتصادی از جمله امر به معروف و نهی از منکر است، گفت: اگر می‌خواهیم آثار امر به معروف و نهی از منکر در کشور باشد باید با میزان اثرگذاری این تذکران آشنا شد که بیشترین ظرفیت برای تبیین این کارها استفاده از نیروی‌های پرشور انقلابی، آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها است.

وی اضافه کرد: آموزش و پرورش نهادی بسیار مهم برای مقابله با مشکلات اقتصادی، اجتماعی در کشور است که می‌توان به راحتی امر به معروف و نهی از منکر را در آن گسترانید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار