فارس:فرمانده سپاه عاشورا گفت: دشمن به دنبال برجام‌های دیگر در راستای کنترل ایران است و حتی به صراحت می‌گوید که ساقط کردن نظام اسلامی هدف اصلی است و راه ورود به این موضوعات برجام خواهد بود.
کد خبر: ۴۹۵۹۳۷
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۴ 18 September 2017
 سردار غلام‌عسگر کریمیان صبح امروز در نشست خبری تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس و برنامه‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اظهار کرد: در وضعیت کنونی با توطئه‌های بسیاری از طرف دشمنان روبه‌رو هستیم که توطئه اساسی دشمن در قالب سناریوی مختلف به صورت تجدید سلطه‌گری خود روی ایران است.

وی با بیان اینکه سلطه مورد نظر دشمن تغییر اندیشه و نظر مردم است، گفت: وقتی دشمن عاجز از مقابله با ایران در جنگ‌های متفاوت سخت و نرم شد،روی به این موضوع آورد.

هدف اصلی دشمن تجدید سلطه‌گری خود روی ایران است

فرمانده سپاه عاشورا اذعان داشت: تغییر اندیشه و نگاه و در نهایت به اشتباه انداختن مسوولان و کارگزاران نظام هدف اصلی دشمن در جنگ نو است.

وی با اشاره به اینکه سلطه مورد نظر دشمن شاید ملموس برای مردم نباشد، ابراز کرد: استقلال یکی از شعارهای سه‌گانه انقلاب اسلامی بوده و اگر ما زیر سلطه دشمن برویم در حقیقت ماهیت انقلاب اسلامی خود را زیر سوال می‌بریم.

کریمیان ابراز کرد: حرکت شروع شده دشمن در عرصه سلطه نو ابتدا در اقتصاد بوده که در ادامه به فرهنگ و امنیت و سیاست خواهد رسید.

دشمن به دنبال برجام‌های دیگر برای سلطه‌گری خود به ایران است / اجازه  تکرار ترکمنچای‌‌های دیگری را نمی‌دهیم

وی اضافه کرد: دشمن به دنبال برجام‌های دیگر در راستای کنترل ایران است و حتی به صراحت گفته است که ساقط کردن نظام اسلامی هدف اصلی است و ورود به این موضوعات برجام خواهد بود.

وی متذکر شد: نبرد اقتصادی و سلطه در این بخش، بر روی فرهنگ، اجتماع و سیاست ممالک هم تاثیر می‌‌گذارد، دشمنان درپی اجرای برجام‌‌های دیگری هستند تا انقلاب اسلامی را ساقط کند اما پاسداران این نظام اجازه‌‌ی چنین کاری را نمی‌‌دهند و نمی‌‌گذارند ترکمنچای‌‌های دیگری تکرار شود.

فرمانده سپاه عاشورا رده‌بندی‌های مقام معظم رهبری در خصوص اینکه هنوز در رده دوم انقلاب اسلامی قرار داریم را مورد اشاره قرار داد و گفت: هنوز در کامل ساری و جاری شدن حکومت اسلامی راه مانده است که همت و عزم ملی می‌طلبد.

وی بیان داشت: آنهایی که جان و مال خود را در راه حفظ نظام داده‌اند، دلسوز انقلاب هستند ولی عده‌ای به دنبال بهانه‌ای هستند تا با تمسک به آنها ریشه انقلاب اسلامی و چشمه‌های خروشان انقلاب را بخشکانند.

منظور از اصلاحات تغییر نظام نیست

کریمیان با بیان اینکه اگر در چشمه‌های پاک انقلاب آلودگی ایجاد کرد، باید آن را پاک کرد نه اینکه خشکاند،گفت: برخی منظور از اصلاحات را تغییر نظام می‌دانند در حالی که انقلابی بهتر از انقلاب ما نبوده و باید جهاد اکبر شروع شود.

وی با اشاره به حضور مردم در دفاع مقدس و عمل به جهاد اکبر بیان کرد: در آن دوران برخی شعار داده ولی همچنان نظاره‌گر بودند ولی برخلاف آن برخی شعار ندادند ولی اصل کاری بودند.

فرمانده سپاه عاشورا خاطرنشان کرد: باید عملیات پدافندی و دفاعی خود را  به عملیات آفندی علیه دشمن تبدیل کنیم زیرا اسلام ما به قدری غنی است که باید در مقابل بی‌منطقی دشمن ایستاد که این نیاز به زحمت، مشقت و از خودگذشتگی دارد.

آیا مسوولان واقعاً دغدغه مردم را دارند؟ 

وی اذعان داشت: متاسفانه روحیه اشرافی‌گری در کشور حاکم است که ما را به بدبختی سوق داده و با توجه به اینکه ما در جامعه فقرای مالی و فرهنگی زیادی داریم از این رو باید هر مسوول با خود بیاندیشد که آیا به عنوان یک مسوول دغدغه مردم را دارد یا نه؟

کریمیان با تاکید به اینکه  تولید اسلام ناب شعار شهداست، ابراز کرد: حضور در این عرصه نیاز به روحیه ایثارگری همانند شهدا دارد که امثال شهید حججی از نسل چهارم این ظرفیت را نشان دادند و در نتیجه ما باید بستر را برای شکوفایی فراهم کنیم.

وی جهادهای مختلف را در ایران یادآور شده و ادامه داد: جهاد اقتصادی، علمی، فرهنگی و سیاسی هر کدام جهاد برای تک تک افراد است و اگر جوان ما را که از مرز خارج می‌کنند، پشتیبانی کنیم راه مقابله با فقر و بیکاری را یافته‌ایم.

حضور سپاه عاشورا در ۲۲۰ روستای محروم 

فرمانده سپاه عاشورا با اشاره به خدمات عمرانی و آبادانی در ۲۲۰ روستای محروم توسط سپاه عاشورا، تصریح کرد: این وظیفه ذاتی سپاه نبوده ولی ما علاقمند به ارتباط با مردم به صورت مستقیم در همه حال هستیم.

وی به سخنان رهبر  فرزانه انقلاب اسلامی در خصوص اینکه نخوابید وگرنه با لگد دشمن بیدار خواهید شد، اشاره کرد و گفت: ما هیچ‌گاه اجازه تکرار تاریخ نظیر قراردادهای ترکمنچای و غیره در ایران اسلامی را نخواهیم داد.

 برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان 

کریمیان به تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس با همکاری سایر نیروهای مسلح پرداخت و بیان داشت: اولین روز دفاع مقدس رژه سراسری در استان را خواهیم داشت که این رژه نمایش قدرت ایران خواهد بود.

وی شعار اساسی امسال هفته دفاع مقدس را «من یک انقلابی‌ام» عنوان کرد و افزود: در کشوری که حاکمیت و حکومت آن با خون۲۵۰ هزار شهید آبیاری شده باید همه انقلابی باشند.

فرمانده سپاه عاشورا یادآور شد: برخی تلاش می‌کنند که نشان دهند انقلاب بی‌برنامه بوده و حرکت بی‌برنامه نیز پیش گرفته‌اند در حالیکه چنین چیزی وجود ندارد و این انقلاب نتیجه برنامه‌ریزی امام راحل در طی چند سال  بوده است.

کریمیان با آغاز برنامه‌های هفته دفاع مقدس مطرح کرد و گفت: هر روز این هفته به مناسبتی اختصاص داده شده که می‌توان به کلیات روزها از قبیل روز علم و فناوری، جوانان و سربازان، پاسداشت سربازان، همبستگی ملی و تبیین نقش رهبری در کیان اسلام، نقش پدافند غیرعامل، تشریح حضور در جبهه و همراهی روحانیت در دفاع مقدس اسلام، اقتصاد مقاومتی و خودباوری و اصناف، بصیرت‌افزایی، دشمن شناسی، زنان اسوه‌های صبر و مقاومت، غبارروبی مزار شهدا و دیدار با خانواده شهدا، حضور در دسته‌های سینه‌زنی اشاره کرد.

کریمیان بیان کرد: لشکر بدون نیروی جوان و سرباز ارزشی ندارد و نباید فریب توطئه‌های دشمن مبنی بر اینکه چرا اجباری کرده‌اند را خورد و ما همه آن دوران را گذرانده‌ایم و باید قبول کنیم نیروی مسلح بدون جوان و نخبه وجود خارجی نخواهد داشت.

وی برخی گفته‌های مبنی بر اینکه روحانیت جوانان مردم را احساساتی کرده و به جبهه می‌فرستند را یادآور شد و گفت: اگر این‌گونه بود چرا باید آمار شهدای روحانیت ۶ برابر سایر اقشار باشد.

بازخورد شکست داعش در اروپا به نمایش گذاشته شده است

فرمانده سپاه عاشورا خاطرنشان کرد: داعش چنان شکست خورده که به ممالک خود بازگشته و بازخورد آن را در آن کشورهای اروپایی مانند حادثه تروریستی لندن می‌توان حس کرد.

وی به برپایی نمایشگاه فرهنگی رزمی به مناسبت هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در این هفته بازخوانی عملیات والفجز مقدماتی با حضور افراد حاضر در آن عملیات را خواهیم داشت همچنین غرفه‌های متعدد از قبیل غرفه‌های اصناف در پشتیبانی از جبهه، سازمان مداحان، ورزشکاران، بسیج جامع پزشکی و غیره از دیگر برنامه‌ها در نمایشگاه دفاع مقدس است.

اعزام ۵۴ هزار به راهیان نور 

کریمیان از اعزام ۵۴ هزار نفر به سفر راهیان نور در استان خبرداد و گفت: همه این افراد به سلامت به این سفر معنوی رفتند و توانستیم روحیه آن دوران را به نسل جوان تزریق کنیم.

وی متذکر شد: راه نجات کشور روحیه پرهیز از رفاه‌طلبی است زیرا ما هر چه کشیدیم از روحیه عافیت‌طلبی و اشرافی‌گری بوده است.

وی با تاکید به اینکه سپاه عاشورا تعامل، برادری و هم‌افزایی با همه مسوولان و دستگاه‌ها را دارد که منجر به امنیت استان شده است، ابراز کرد: سپاه یک نهاد مردمی بوده و از خود مردم بیرون آمده و هیچ‌گاه خود را جدا از مردم نخواهد دانست.

امر به معروف و نهی از منکر صرفاً گیر دادن به مو و لباس زنان نیست 

فرمانده سپاه عاشورا با اشاره به اینکه برخی امر به معروف و نهی از منکر را به سخت‌گیری در رابطه با موی چند دختر و نحوه پوشش آنها ختم کرده‌اند، افزود: طبق فرمایش امام راحل راه مقابله با مردم خدمت به مردم است و باید خادم از پایین به بالا نگاه کند و قبول کند مردم ولی نعمت انقلاب هستند.

برخی امر به معروف و نهی از منکر را مچ‌گیری و زورگیری تفسیر می‌کنند 

وی اضافه کرد: برخی تفسیر از امر به معروف و نهی از منکر را مچ‌گیری و زورگیری با خشونت تلقی می‌کنند در حالی که این  امر به معروف نیست،کجا به این‌گونه امر به معروف اشاره شده است.

کریمیان با تاکید به اینکه راه دستیابی به دولت اسلامی، اصلاح امور است، ابراز کرد: اگر اصلاح را از خود شروع نکنیم قطعاً اقدامات بی‌اثری خواهیم داشت زیرا باید ابتدا خود عامل باشیم.

تذکر به برخی مدیران در راستای امر به معروف و نهی از منکر 

وی اذعان داشت: شاید ستاد امر به معروف و نهی از منکر کارهای فیزیکی ملموسی انجام ندهد ولی به آن معنا نیست که هیچ کاری انجام نمی‌گیرد در حالی که حتی به برخی مدیران استانی نیز تذکر دادیم که این راه پیش رفته به ناکجا آباد ختم می‌شود ولی قرار نیست این موضوع علنی شود و تفسیر کنند که هیچ کاری انجام نمی‌گیرد.

فرمانده سپاه عاشورا در پایان متذکر شد: اگر هنرمندان به دنبال سوژه هستند، ورود به دفاع مقدس کنند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :