درست یک دهه از زمانی که برای نخستین بار مسؤولان به فکر آبادانی تفرجگاه اندبیل افتادند، می‌گذرد و هنوز این تفرجگاه همان چهره قدیمی خود را به یادگار داشته و رویای اشتغال و تولید و زدودن چهره بیکاری از منطقه خلخال به واقعیت تبدیل نشده است.
کد خبر: ۴۹۴۱۵۵
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۳ 14 September 2017

تابناک اردبیل،‌درست یک دهه از زمانی که برای نخستین بار مسؤولان به فکر آبادانی تفرجگاه اندبیل افتادند، می‌گذرد و هنوز این تفرجگاه همان چهره قدیمی خود را به یادگار داشته و رویای اشتغال و تولید و زدودن چهره بیکاری از منطقه خلخال به واقعیت تبدیل نشده است.

از زمان مسؤولیت سید حسین صابری، استاندار اردبیل در دهه ۸۰، زمزمه گردشگری و استفاده از منابع خدادادی این منطقه کلید خورد اما در دوه مسؤولیت این مقام استانی همچنان در حد مصوبه ماند.

در زمان مسؤولیت اکبر نیکزاد در اوایل دهه ۹۰، کلنگ ساخت مجموعه گردشگری اندبیل به زمین خورد و با پایان مسؤولیت این استاندار نیز این مجموعه همچنان شروعی نداشت.

در زمان مسؤولیت مجید خدابخش از سال ۱۳۹۲ و با قطعیت یافتن واگذاری ۱۱ هکتار زمین به محمد میرلوحی، فعالیت چند روزه‌ای در این تفرجگاه انجام شد و تنها سرمایه‌گذار آن پس از چند سال فقط ۱۸ ستون بتونی و سیمانی را در این مجموعه به مردم تحویل داد.

مسؤولان استانی و فرمانداران خلخال از زمان مسؤولیت ذبیح الله عبداللهی، هوشنگ محمدی، مهدی احمدی و علی نظری شیخ احمد، پیگیری‌هایی انجام دادند اما نتیجه مثمر ثمری به دنبال نداشت؛ چرا که با واگذاری زمین به فردی که در سال حتی یکبار هم قدم به شهر خلخال و تفرجگاه اندبیل نگذاشت سودی عاید مرد خلخال نشد.

سرمایه‌گذار حتی به خود زحمت حضور در جلسات را هم نداد و به سختی و شاید به تعداد انگشتان دست در این شهرستان دیده شد.

علی نظری شیخ احمد، در ۲۶ شهریور ماه ۱۳۹۴، در نشست نخبگان خلخال از بی‌توجهی سرمایه‌گذار بخش خصوصی تفرجگاه اندبیل انتقاد کرد و گفت: سرمایه‌گذار تفرجگاه اندبیل خلع ید خواهد شد.

در زمان مسؤولیت جلیل جعفری بنه خلخال، نماینده سابق مردم خلخال و کوثر در مجلس، بارها آغاز به کار بخش خصوصی را پیگیر شد اما سرمایه‌گذار هر بار بهار و تابستان و زمستان را بهانه‌ای برای حضور و فعالیت خود عنوان کرد.

بشیر خالقی، نماینده فعلی مردم خلخال و کوثر درمجلس شورای اسلامی‌ نیز در زمان مسؤولیت خود ضمن انتقاد از واگذاری زمین به سرمایه‌گذار و عدم پیشرفت این پروژه، بخش خصوصی حاضر در پروژه را ناتوان عنوان کرد.

از سوی اداره میراث فرهنگی و گردشگری نیز بارها مدیران کل و معاونان و مدیران شهرستان قول‌هایی برای ایجاد تله‌کابین‌، بیمارستان سلامت، تله‌اسکی و اقامت‌گاه داده شد اما هرگز عملی نشد.

اکنون سیمای اندبیل با وجود چندین آلونک فروش مواد غذایی به همه چیز غیر از تفرجگاه شباهت دارد.

فریدون بابایی اظهار کرد: اعتبارات شهرستان خلخال در سال ۱۳۹۶ با اولویت گردشگری تنظیم شده و پروژه‌های گردشگری به عنوان اصلی‌ترین منبع اشتغال و سرمایه‌گذاری از سوی فرمانداری قابل پیگیری است.

حال جای این پرسش از مسؤولان استانی است اگر این فضای تفرجگاهی در سایر مناطق کشور بود، باز هم دچار چنین وضعیتی بود یا چهره‌ای متفاوت با سیمای گردشگری جهانی داشت؟

گزارش: شکوفه حکیم زاده

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار