مسئولان فدراسیون فوتبال امارات حتی اجازه برگزاری اردوهای تیم های پایه ایران را نمی دهند چه برسد به اینکه پرسپولیس بخواهد در دوبی میزبان الهلال عربستان باشد
کد خبر: ۴۹۴۰۹۵
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۰ 14 September 2017
بر اساس نامه ای که علیرضا اسدی دبیرکل سابق فدراسیون فوتبال و به دنبال آن علی کفاشیان به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال آن را امضا کرده اند، همه دیدارهای نمایندگان ایران در مقابل حریفان عربستانی باید به صورت رفت و برگشت در کشور ثالث برگزار شود.

به گزارش تابناک ورزشی، این آخرین توافق ایران با کنفدراسیون فوتبال آسیا در پرونده مجادله ایران - عربستان بود. به نوشته سایت برنامه نود، در جلسه ای که علیرضا اسدی دبیرکل زمان ریاست علی کفاشیان در اسفند ۹۴ به همراه یکی از اعضای وقت دپارتمان بین الملل در ابوظبی داشتند این توافق نامه با هماهنگی علی کفاشیان امضا شد. توافق نامه ای که در آن ذکر شده بود عمان میزبان دیدارهای نمایندگان ایران در مقابل نمایندگان عربستان خواهد بود. کلیه هزینه تیمهای عربستانی هم بر عهده تیم های ایرانی است و البته در بازی هایی که عربستانی ها میزبان باشند، کلیه هزینه ها بر عهده باشگاههای عربستانی است.

امضای اسدی و کفاشیان کار پرسپولیس را گره زد

هر چند این نامه بی تبصره بود اما آنقدر به ضرر فوتبال ایران شد که امکان تعویض میزبانی هم در آن وجود نداشت و بعدها پس از اینکه مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال شد، با پیگیری ها و مذاکرات، مقرر شد اگر کشوری غیر از عمان میزبانی ایران را پذیرفت، کنفدراسیون فوتبال آسیا پیشنهاد ایران را فقط بررسی کند.

استقلال و پرسپولیس و ذوب آهن و حتی استقلال خوزستان، بارها خواستند به جای مسقط در ازبکستان و یا همین امارات و قطر بازی کنند که ظاهرا فدراسیون های این سه کشور قبول نکردند و البته شیخ سلمان هم هیچ فشاری نیاورد که نمایندگان ایران حداقل در مسقط بازی نکنند. در نهایت مشخص شد خود کنفدراسیون فوتبال آسیا هم قبول نکرده که بازی نمایندگان به کشورهایی غیر از عمان برود و این در حالی است که علی کفاشیان نایب رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیاست و همه انتظار داشتند او از لابی و نفوذش در کنفدراسیون فوتبال آسیا استفاده کند.

طاهری مدیرعامل پرسپولیس وعده داده که برای عوض شدن میزبانی در مسقط تلاش می کند و می خواهد بازی برگشت را به دوبی ببرد اما واقعیت این است که دبیرکل سابق و کارمند سابق دپارتمان بین الملل با هماهنگی رئیس وقت فدراسیون یعنی علی کفاشیان در اسفند ۹۴، با حضور نمایندگان ایران در مسقط موافقت کرده اند و این کار را سخت کرده است. به همین دلیل ساده است که دیدار برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا میان تیمهای پرسپولیس و الهلال عربستان در مسقط برگزار می شود.

خود طاهری مدیرعامل پرسپولیس هم خوب می داند که ماجرا از چه قرار است و به همین دلیل دیشب در گفت و گویش با رسانه ها اعلام کرد پرسپولیس در مسقط میزبان الهلال عربستان خواهد بود. فاصله مسقط تا عربستان هم زیاد نیست و عملا پرسپولیس هم در ابوظبی میهمان الهلال است و هم در مسقط!

حالا اگر فقط ماجرای فدراسیون فوتبال امارات را بررسی کنیم، پاسخ کامل مشخص است. مسئولان فدراسیون فوتبال امارات حتی اجازه برگزاری اردوهای تیم های پایه ایران را نمی دهند چه برسد به اینکه پرسپولیس بخواهد در دوبی میزبان الهلال عربستان باشد. به این ترتیب دیدار دو تیم در مرحله نیمه نهایی، دیدار رفت در ۴ مهر در ابوظبی و دیدار برگشت ۲۵ مهر در مسقط برگزار می شود.

ای کاش نامه ای که فدراسیونی ها در آن زمان امضا می کردند، حداقل یک ساله می بود و برای سال دومش می شد رایزنی کرد تا برخی بندهایش تغییر کند. اما فعلا تا روابط دیپلماتیک ایران و عربستان دوباره مثل گذشته نشود، طبق نامه ای که امضای اسدی و تایید کفاشیان پای آن وجود دارد، نمایندگان ایرانی باید در رقابتهای بین المللی در عمان میزبان حریفان عربستانی باشند. حالا نه اسدی دبیرکل است و نه کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال اما نتیجه عملکرد آنها باعث شده پرسپولیس در بازیهای حساس لیگ قهرمانان آسیا، در عمان، میزبان حریفان عربستانی اش باشد.

نکته عجیب تر این است که عربستانی ها در انتخاب میزبان می توانستند دو کشور امارات و قطر را انتخاب کنند اما ایران تنها گزینه اش عمان بوده است و در حال حاضر پس از تیرگی روابط بین قطر و عربستان، فدراسیون فوتبال عربستان، امارات را به عنوان میزبان بازیهایش معرفی کرده است.

جای شکرش  باقی است که فدراسیون فوتبال این ماجرا را به دادگاه بین المللی ورزش برده و ظاهرا حکم این پرونده هم اعلام شده و مهدی تاج و محمدرضا ساکت هم از آن با خبر هستند اما آن را رسانه ای نمی کنند. تاج در گفت و گو با روزنامه خبر ورزشی گفته اگر حکم دادگاه را افشا کند، فدراسیون فوتبال ایران محکوم می شود!

 امضای اسدی و کفاشیان کار پرسپولیس را گره زد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار