کد خبر: ۴۹۲۹۶۶
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۳ 12 September 2017
نوه ماهاتما گاندی، رهبر سیاسی و معنوی هندی‌ها برای رهبر دموکراسی خواه میانمار نامه نوشت و به وی تاکید کرد تا از قدرتش برای توقف حملات علیه مسلمانان روهینجایی در راخین استفاده کند.


به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه تایمز، "الا گاندی"، نوه ماهاتما گاندی، رهبر سیاسی و معنوی هندی‌ها در این نامه آورده است: ما به آنگ سان سوچی، رهبر دموکراسی خواه میانمار تاکید داریم تا از قدرت و نفوذش برای تضمین توقف حملات علیه مسلمانان روهینجایی در میانمار استفاده کند تا دیگر شاهد این رفتار غیرانسانی نباشیم.


وی نوشت: بر این باورم که رهبر دموکراسی خواه میانمار و برنده جایزه صلح نوبل از نفوذ خودش برای پایان دادن به این رفتار خصمانه علیه مسلمانان بهره ببرد.


آنگ سان سوچی همچنین برنده جایزه بین‌المللی ماهاتما گاندی برای سازش و صلح در سال ۲۰۰۹ است و این جایزه زمانی به وی تعلق گرفت که در حصر خانگی بود.


"دزموند توتو"، فعال سابق ضد آپارتاید و اسقف بازنشسته نیز اخیرا برای آنگ سان سوچی نامه‌ای نوشته و در آن به وی تاکید کرده بود تا مانع از رفتار نادرست با مسلمانان روهینجایی در راخین شود و در این باره مداخله کند.


روهینجایی‌ها که از سوی سازمان ملل مردمی هستند که بیش از سایر قومیت‌ها تحت پیگرد قرار دارند، به دلیل اقدامات ارتش میانمار در راخین و رفتار بد دولت میانمار به بنگلادش گریخته‌اند.


سازمان ملل گزارشی از تجاوزهای گروهی، کشتار گسترده و شکنجه مسلمانان روهینجایی توسط نیروهای دولتی میانمار منتشر کرده است.


خشونت‌ها در راخین زمانی آغاز شد که گروهی از شبه نظامیان روهینجایی به پست‌های مرزی و یک اردوگاه نظامی در این منطقه حمله کرده و ارتش هم دست به اقدام متقابل زد.


از ۲۵ اوت سال جاری میلادی، بیش از ۳۰۰ هزار تن از این مسلمانان به بنگلادش فرار کرده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار