کد خبر: ۴۹۱۹۱۲
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۴ 10 September 2017
 به نوشته روزنامه ایندیپندنت، دونالد ترامپ راهی تازه را برای برهم زدن طرح درمانی موسوم به اوباماکر دنبال می‌کند.
 
 
روزنامه ایندیپندنت در گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا درست چند هفته پس از تصویب نشدن لایحه‌ای در سنا که موجب برچیده شدن برنامه خدمات درمانی اوباماکر می شد، وجوه یکی از طرح‌های 63 میلیون دلاری این برنامه را بدون آنکه چیزی در این باره بگوید، قطع کرده است. بر اساس این طرح، کارگرانی که برای کمک به افراد و شرکت های کوچک آموزش می بینند، به بسته های بیمه سلامت که از عهده پرداخت آن برمی آیند، دسترسی دارند.
 
 
کاخ سفید ماه گذشته اعلام کرد بودجه این طرح را 23 میلیون دلار- معادل 41 درصد- کاهش خواهد داد، اما معلوم شد که پولی که در قالب کمک بلاعوض اعطا می شد، این هفته قطع شد.
 
 
رؤسای سازمان های غیرانتفاعی که مسئول اجرای این طرح در سراسر آمریکا هستند، اعلام کردند پس از ابراز نارضایی از کاهش وجوه در روزهای اخیر، مراکز خود را تعطیل کردند.
 
 
منتقدان ترامپ می گویند توقف تزریق نقدینگی برای این برنامه، که دولت ترامپ آن را تایید نکرده است، با هدف بر هم زدن طرح اوباماکر صورت می گیرد.
 
 
همین چند هفته پیش بود که ترامپ، با تصویب نشدن لایحه جایگزین خود متحمل ضربه سنگینی شد. بنا بر اعلام رؤسای سازمان های غیرانتفاعی، وجوه لازم برای تامین برنامه کمک به کارگران یکم سپتامبر قطع شد و این سازمان ها مجبور به کوچک سازی یا توقف طرح هایشان شدند.
 
 
به گفته رؤسای این سازمان ها، کاخ سفید اعلام نکرده است که وجوه سال آینده چه زمانی اعطا می شود- اما آنها احتمال می دهند این کار تا سی ام سپتامبر صورت گیرد.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار