مدیرکل بهزیستی مازندران، مهم‌ترین عامل طلاق را عدم مهارت‌های زندگی زوجین نظیر مهارت ارتباطی برشمرد و گفت: بیش از ۴۵ درصد زنان تخت پوشش بهزیستی را زنان مطلقه تشکیل می دهند.
کد خبر: ۴۸۹۶۱۹
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶ 05 September 2017
به گزارش تابناک : سعید آرام دوشنبه شب در نشست تخصصی رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد با کارشناسان بهزیستی استان یکی از مهم‌ترین واصلی‌ترین مؤلفه‌های سازمان بهزیستی را پیشگیری برشمرد و افزود: این مهم در برنامه‌های مختلفی که ما در سازمان بهزیستی انجام می‌دهیم، نقش بسیار مهمی رادار است.

وی بابیان اینکه، در برنامه توسعه ششم، یکی از مهم‌ترین مسئولیت‌هایی که به سازمان بهزیستی سپرده‌شده و سازمان را متولی این امر را قراردادند، بحث سلامت اجتماعی است، بر برنامه‌ریزی مختلف در این عرصه تأکید کرد.

آرام با اشاره به اینکه سال‌هاست ما در تلاش برای پیشگیری از معلولیت‌ها و مشکلات ژنتیک برای ارائه خدمات قابل‌قبول هستیم، افزود: کسی منکر اجرای برنامه غربالگری در حوزه بینایی و شنوایی نیست اما مقوله اصلی فراموش‌شده و یکی از مهم‌ترین مشکلات ما در بخش توان‌بخشی در بحث معلولیت‌هاست.

مدیرکل بهزیستی مازندران با اشاره به میزان زیاد مشکلات ژنتیکی و معلولیت‌های مادرزادی در کشور، تولد بیش از 25 تا 30 هزار بچه با معلولیت در کشور را آمار بالایی برشمرد و افزود: با اضافه شدن آمار معلولیت‌های ناشی از تصادفات این میزان بسیار بیشتر نیز می‌شود.

وی معلول‌های ناشی از تصادفات را زیاد برشمرد و افزود: مسئولیت معلولان این حیطه نیز بر عهده بهزیستی قرار می‌گیرد که نیازمند اقدام عاجل در این رابطه است.

مدیرکل بهزیستی مازندران آسیب اجتماعی طلاق را از دیگر موضوعات مهم کشور برشمرد و افزود: اهمیت این آسیب به حدی است که رهبری نیز به سه قوه برای پیگیری این موضوع تأکید کرده‌اند.

وی بابیان اینکه پس از بررسی همه فاکتورهای مؤثر در طلاق، درنهایت به عدم مهارت زندگی زوجین می‌رسیم، گفت: زوجینی که وارد چرخه زندگی زناشویی می‌شوند، نحوه ارتباط باهم و تعامل را نمی‌دانند و ازاین‌رو نقش بهزیستی بسیار مهم است و وظیفه اصلی ما در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، آموزش مهارت‌های زندگی و فرزند پروری است.

آرام یکی از کارهای خوب در رابطه با پیشگیری را برنامه نوجوان سالم برشمرد و افزود: همه نرم‌افزارهایی که در این برنامه مورداستفاده قرارگرفته از طریق سازمان بهزیستی فراهم‌شده و اگر ما جوانان را از همین دوره آموزش دهیم تا با آسیب‌ها آشنا شوند و قطعاً نسل بعدی ما با معضلات و مشکلاتی که اکنون ما با آن مواجه هستیم روبرو نخواهیم بود.

وی بابیان اینکه در برنامه توسعه ششم، مشاوره پیش از ازدواج اجباری شده است؛ پررنگ شدن نقش سازمان در این عرصه را خواستار شد و افزود: سال‌هاست که محوریت این برنامه با دانشگاه علوم پزشکی و موضوعات مطروحه بسیار سطحی و غیرتاثیرگذار است و اکنون‌که این مسئولیت به سازمان بهزیستی، دانشگاه علوم پزشکی و قوه قضاییه سپرده، فرصت خوبی است تا سازمان با پیگیری و برنامه‌ریزی نقش تأثیرگذاری ایفا کند.

آرام بابیان اینکه درگذشته در استان مازندران بیش از 45 درصد زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی، به‌واسطه ازکارافتادگی و فوت همسران بودند و تنها 20 درصد ناشی از طلاق، افزود: اما اکنون آمار معکوس شده و بیش از 45 درصد زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی را زنان مطلقه تشکیل می‌دهند و این آمار روزبه‌روز در حال افزایش است که مسئولیت سازمان را بسیار سنگین‌تر کرده و باید بسته‌های مختلف حمایتی و آموزشی بعد از طلاق را برنامه‌ریزی کنیم.






منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار