بر اساس این مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد جرائم تاخیر پرداخت بدهی معوقه مودیان در صورت تسویه حساب تا پایان سال، مشمول بخشودگی می شود.
کد خبر: ۴۸۹۰۳۸
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷ 04 September 2017
به گزارش تابناک : نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد در این خصوص گفت: با توجه به رکود حاکم بر صنعت ساختمان هم اکنون سازندگان برای پرداخت بدهیهای خود دچار مشکل هستند.
حسینی ودیعی افزود: با بخشش جرائم تاخیرعدم پرداخت بدهی، مطالبات با سهولت بیشتری وصول می شوند و کمکی نیز به خروج از رکود صنعت ساختمان خواهد بود.
دیگر عضو شورای شهر مشهد در مخالفت با این لایحه گفت: بخشودگی جرائم تاخیر در پرداخت بدهی به رویه در شهرداری تبدیل شده و مودیان را نسبت به پرداخت مطالبات بی تفاوت کرده است. شهناز رمارم افزود: باید موضوع بخشودگی جرائم تاخیر مودیان در کمیسیون دوباره مطرح و با پیشنهادات اجرایی تر در صحن شورای شهر مطرح شود.
مسعود ریاضی از دیگر اعضای شورای شهر مشهد نیز گفت: صنعت ساختمان دچار رکود جدی و مهلت قانونی مصوبه قبلی مبنی بر بخشش جرائم تاخیر تا پایان شهریور ماه است لذا باید مصوبه قبلی تمدید شود تا فرصت بررسی بیشتر در این خصوص فراهم آید.
سرپرست شهرداری مشهد نیز در این نشست گفت: موضوع تاخیر جرائم عدم پرداخت بدهی مربوط به قبل از سال 1394 است. مطالبات شهرداری از شهروندان عموما در دو موضوع صدور پروانه و پایان کار ساختمان وصول می شود. وصول این حقوق همواره یکی از دغدغه های شهرداری است. 
محمد آذری افزود: پس از سال 94 شبه شرعی بر موضوع جریمه تاخیر بدهی وارد و این موضوع متوقف شد. هم اکنون میزان چکهای برگشتی مودیان بالغ بر شش هزار و 412 فقره با مبلغ 590 میلیارد ریال است.
وی ادامه داد: خسارت تاخیر تادیه عاملی برای پرداخت چکها و وصول مطالبات بود ولی با برداشته شدن این عامل، مودیان در پرداخت چکها تعلل می کنند.
یکی دیگر از اعضای شورای شهر مشهد نیز گفت: جرائم تاخیر باید به صورت پلکانی دریافت شود.
احمد نوروزی پیشنهاد داد: تا پایان اردیبهشت 97 اگر مودیان بدهی خود را به صورت پلکانی پرداخت نکنند می بایست تمامی بدهی را به صورت یکجا پرداخت کنند.
بر اساس تصمیم اعضای شورای شهر مشهد این لایحه مصوب و مقرر شد مودیانی که بدهی معوق تا قبل سال 94 دارند در صورتی که تا پایان امسال آن را پرداخت کنند متناسب با پرداخت بدهی از پرداخت جریمه تاخیر معاف شوند.
 




منبع : شهردار آنلاین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار