تابناک / در دومین جلسه علنی شورای شهر رشت ۵ گزینه نهایی تصدی شهرداری رشت انتخاب شدند و ۱۰ شهریور با برگزاری جلسه‌ای فوق العاده و رسمی، گزینه نهایی تصدی رشت بررسی می‌شود.
کد خبر: ۴۸۶۸۷۶
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۶ 30 August 2017
تابناک / در دومین جلسه علنی شورای شهر رشت ۵ گزینه نهایی تصدی شهرداری رشت انتخاب شدند و ۱۰ شهریور با برگزاری جلسه‌ای فوق العاده و رسمی، گزینه نهایی تصدی رشت بررسی می‌شود.

سید امیرحسین علوی ظهر امروز در صحن علنی جلسه شورای شهر رشت با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: یاد و خاطره شهدای بزرگ همواره در تاریخ انقلاب اسلامی ماندگار است و خون شهدا درخت تنومند انقلاب و ارزش‌های اسلام را آبیاری می‌کند‌.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت از انتخاب 5 گزینه برای تصدی شهرداری رشت در جلسه امروز خبر داد و گفت: در جلسه آینده 5 منتخب نهایی جهت ارائه برنامه‌ها در صحن شورا حضور یافته و روند انتخاب شهردار رشت انجام می‌شود.

در ادامه این جلسه عضو شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه شهر رشت نیازمند انتخاب یک شهردار اصلح است خاطرنشان کرد: گزینه‌های توانمند و متخصصی برای انتخاب این مسئولیت در استان وجود دارد و باید از میان گزینه‌های مذکور اصلح‌ترین فرد انتخاب شود.

احمد رمضانپور نرگسی با تاکید بر اینکه باید فرصت بیشتری برای این انتخاب مهم در شهر رشت گذاشته شود بیان کرد: انتخاب مدیر توانمند و متخصص به ارتقاء و پیشرفت همه جانبه شهر کمک می‌کند.

در این نشست یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر رشت تعلل در انتخاب شهردار رشت را موجب از بین رفتن گزینه‌های اصلح عنوان کرد و افزود: از سه ماه گذشته شاخص‌ها و برنامه‌های کاندیدای تصدی شهرداری رشت بررسی شده و هم اکنون تعلل در این مسئله به ضرر شهر است.

رضا رسولی با تاکید بر اینکه ادامه تعلل در انتخاب شهردار موجب تفکرات نادرست مردم در خصوص حذف برخی از گزینه‌ها می‌شود تصریح کرد: هم اکنون تعلل در انتخاب شهردار رشت موجب از دست دادن گزینه‌ای مطلوب برای این مسئولیت شده است.

در ادامه این جلسه اعضای شورای شهر رشت 5 کاندیدای مورد نظر را از طریق رای گیری مشخص کرده و روز شنبه هفته آینده 10 شهریور با برگزاری جلسه‌ای فوق‌العاده رسمی شورای شهر رشت، پنج گزینه مذکور جهت تصدی شهرداری رشت بررسی و انتخاب می‌کنند.

مسعود کاظمی با 7 رأی، مسعود اسلامی با 7 رأی، مهدی فرشاد فقیه با 5 رأی، محمد زالفی با 6 رأی و مسعود نصرتی با 7 رأی به‌عنوان 5 گزینه نهایی تصدی شهرداری رشت در دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر انتخاب شدند.

در این نشست همچنین عضو کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت با بررسی لایحه 104 ایستگاه اتوبوس و 200 استند و با بیان اینکه مقوله مذکور به مدت یک سال است که معلق باقی مانده تاکید کرد: شهر رشت به‌طور ویژه نیازمند ایستگاه اتوبوس است و باید به این مقوله توجه جدی شود.

رضا رسولی با اشاره به ضرورت راه اندازی ایستگاه اتوبوس در شهر رشت و با بیان اینکه باید در خصوص این مقوله اقدامات جدی شود گفت: مناطق حاشیه نشین شهر رشت به‌طور ویژه نیازمند احداث ایستگاه اتوبوس است.

عضو کمسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به وضعیت نامناسب و غیرقابل قبول ایستگاه‌های اتوبوس فعلی شهر رشت خاطرنشان کرد: وجود اینگونه ایستگاه‌ها برای شهری چون رشت به‌هیچ عنوان زیبنده و قابل قبول نیست.

فاطمه شیرزاد با بیان اینکه اقدامات درباره زیباسازی ایستگاه‌های اتوبوس شهر رشت در سال‌های اخیر برنامه‌ریزی شده بود افزود: تاکنون درباره این مقوله که یک امر واجب و ضروری در شهر رشت است اقدامات تاثیرگذاری صورت نگرفته و این وضعیت نیازمند تغییرات ویژه است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، با رأی 11 منتخب شورای پنجم شهر رشت نمایندگان شورا در سازمان‌های تابعه شهرداری رشت انتخاب شدند.

اسماعیل حاجی‌پور به‌عنوان نماینده شورا در سازمان آتش‌نشانی، محمد جلال‌الدین شکریه عضو ناظر شورا در سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های اجتماعی، رضا رسولی نماینده شورا در سازمان عمران و بازآفرینی، محمدحسن علی‌پور به‌عنوان نماینده شورا در سازمان پسماند، حامد عبدالهی عضو ناظر شورا در سازمان ساماندهی مشاغل و احمد رمضانپور به‌عنوان نماینده شورا در سازمان سیما و منظر شهرداری رشت انتخاب شدند.

همچنین حجت جذب به‌عنوان ناظر شورا در سازمان حمل‌ونقل و بار مسافر، فرهام زاهد به‌عنوان نماینده شورا در سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری رشت، فاطمه شیرزاد به‌عنوان عضو ناظر شورا در سازمان آرامستان، محمدحسن عاقل منش به‌عنوان نماینده شورا در سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت انتخاب شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار