کد خبر: ۴۸۵۶۴۸
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۱ 28 August 2017
معاون اول رئیس‌جمهور گفت: طرح رتبه‌بندی فرهنگیان اجرا شد، اما اجرای این طرح نیز سبب نشد که تغییراتی در شرایط معلمان ایجاد شود.

به گزارش میزان، اسحاق جهانگیری در مراسم تکریم و معارفه وزیر آموزش و پرورش گفت: شهید رجایی و شهید باهنر متعلق به خانواده وزارت آموزش و پرورش هستند و این یک افتخار برای این وزارتخانه به حساب می‌آید.

وی افزود: شهید رجایی و شهید باهنر از وزارت آموزش و پروش راهی دولت شده و علاوه بر پذیرش یک مسئولیت خطیر، افتخاری را رقم زدند.

معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به پذیرش وزارت آموزش و پرورش از سوی دانش آشتیانی در دولت یازدهم اظهارکرد: اواخر دولت یازدهم به فخرالدین دانش آشتیانی پیشنهاد حضور در وزارت آموزش و پرورش ارائه شد و ایشان در شرایطی که قبول این مسئولیت برایشان دشوار بود، این مسئولیت را پذیرفتند.

جهانگیری ادامه داد: دانش آشتیانی در هر مقطع و هر مسئولیتی خدمات ارزشمندی ارائه کرده و اقدامات وی قابل تقدیر است.

وی در خصوص انتخاب سیدمحمد بطحایی به عنوان وزیر آموزش و پرورش دولت دوازدهم خاطرنشان کرد: در این دوره شاهد اصرار فراوان به انتخاب یک فرد آموزش و پرورشی برای تصدی وزارتخانه بودیم که در نهایت رئیس جمهوری بطحایی را به عنوان گزینه پیشنهادی به مجلس معرفی کردند.

معاون اول رئیس جمهوری با تاکید بر آرای کسب شده از سوی وزیر آموزش و پرورش در مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: وزیر با رای بالا سکان وزارت آموزش و پرورش را برعهده گرفت و امیدوار هستیم اعتماد مجلس و رئیس جمهوری پشتوانه خوبی برای وزیر باشد.
جهانگیری وزارت آموزش و پرورش را بزرگ‌ترین و اثرگذارترین دستگاه دولت دانست و بیان کرد: یکی از اقدامات آموزش و پرورش در دولت یازدهم، فراهم کردن شرایط برای کسانی بود که به سن تحصیل می‌رسیدند.

وی تاکید کرد: بر اساس قانون اساسی کشور در هیچ جای کشور نباید کسی که نیاز به تحصیل دارد از امکان تحصیل کردن محروم شود و دولت نیز موظف به فراهم کردن شرایط تحصیل برای همه است.

جهانگیری در رابطه با اجرایی شدن طرح انتقال دانش‌آموزان از مدارس دولتی به مدارس غیرانتفاعی اظهارکرد: به دلیل خالی بودن ظرفیت مدارس غیرانتفاعی زمانی تصمیم گرفته شد که دانش‌آموزان از مدارس دولتی به مدارس غیرانتفاعی منتقل شوند و دولت پذیرفت که هزینه‌های تحصیل را بپردازد. آن زمان ۱۸۰ الی ۲۰۰ هزار دانش‌آموز از مدارس دولتی به مدارس غیرانتفاعی منتقل شدند.

معاون اول رئیس جمهوری در خصوص اجرای طرح رتبه‌بندی فرهنگیان در دولت یازدهم خاطرنشان کرد: به پیشنهاد علی اصغر فانی، وزیر سابق آموزش و پرورش طرح رتبه‌بندی فرهنگیان اجرا شد، اما اجرای این طرح نیز سبب نشد که تغییراتی در شرایط معلمان ایجاد شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار