کد خبر: ۴۸۵۶۳۳
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۴ 28 August 2017
با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی وضعیت معیشتی و رفاهی روستائیان و روستانشین بهبود پیدا کرد و شاهد توسعه، عمران و آبادانی در این مناطق بودیم و رونق در روستاها با استقرار نظام انقلاب اسلامی شتاب گرفت.

اما علی‌رغم تلاش‌های فراوان صورت گرفته همچنان غبار محرومیت در روستاها به چشم می‌خورد، هنوز برخی از روستائیان در خانه‌های خشتی و قدیمی روزگار می‌گذرانند و فقر و وضعیت مالی و معیشتی ضعیف مانع احداث خانه‌ای محکم و سقفی آرام برای آنها شده است.

روستای کاکان در 30 کیلومتری شهر یاسوج، یکی از مناطقی است که در همین سال‌های اخیر پله‌های ترقی و توسعه را طی کرده و توجه به این نقطه زیبا در شهرستان بویراحمد علاوه بر اینکه کاکان را به یکی از مقاصد گردشگری تبدیل کرده موجبات تامین بخشی از محصولات زراعی و باغی استان را فراهم کرده است.

اما به دور از تمامی این حرف‌ها و حدیث‌ها هنوز خانه‌های خشتی و کاه‌گلی قدیمی در کاکان دیده می‌شود و خانه بی‌بی حجاب یکی از آن خانه‌های قدیمی است، بی‌بی حجاب بانوی رنج کشیده‌ای که در حاشیه حضور مقامات کشوری و مسؤولان استانی برای افتتاح طرح آبرسانی به برخی مناطق کاکان در زیر سایه درختی چشم انتظار بازگشت مسؤولان استان و نماینده مردم در مجلس است تا آنها را از زندگی سخت خود و وضعیت خانه‌اش آگاه کند.

وقتی ما را می‌بیند و می‌فهمد خبرنگار هستیم سفره دلش را باز می‌کند و می‌گوید نه باغی و نه زمینی داریم تنها دارایم خانه‌ای است که در عرض دو ساعت سه مار در آن کشته‌ام و می‌ترسم در این خانه زندگی کنم، از مسؤولان انتظار کمک دارم و منتظرم تا آنها بیایند و از نزدیک وضعیت زندگی مرا ببینند.

بی‌بی حجاب که چند سال است همسرش را از دست داده و با فرزندش زندگی ‌می‌کند ادامه می‌دهد: شاید من بتوانم کهنه لباس همسایه‌ام را بپوشم اما پسرم غرور دارد و به خاطر فرزندم از مسؤولان طلب کمک دارم.

پس از شنیدن حال و روز بی‌بی حجاب و زمان عبور مسؤولان استان، خبرنگاران با متوقف کردن خودروی نماینده بویراحمد و دنا به همراه وکیل مردم در مجلس از خانه این بانوی کاکانی دیدن کردند و بی‌بی حجاب از نماینده‌اش در مجلس فقط یک خانه می‌خواهد و نماینده مردم وعده پیگیری مشکل این بانو و رسیدگی آن در اسرع وقت را صادر می‌کند.

و اما امروز امید است امیدهای این مادر کاکانی به ناامیدی تبدیل نشود و مسؤولان سقفی پر از آرامش برایش بنا کنند و ما خبرنگاران هم چشم انتظار کمک مسؤولان و تحقق وعده‌ای بزرگ برای یک بانوی روستایی هستیم.

====================

گزارش از مهین راوند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار