کد خبر: ۴۸۴۸۲
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۳ 16 June 2015
عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران معتقد است که منابع ریالی اختصاص داده شده از صندوق توسعه ملی بابت تسهیلات به بخش تولید بسیار کم بوده و دردی از تولید دوا نمی‌کند.

بیژن پناهی‌زاده با بیان این‌که طرح‌هایی که از طریق صندوق توسعه ملی به صورت ریالی تسهیلات می‌گیرند بسیار محدودند، اظهار کرد: دولت بیشتر راغب است تسهیلات را به صورت ارزی بدهد.

وی با اشاره به کاهش نرخ سود تسهیلات صندوق توسعه ملی به ۱۶ درصد افزود: در عین حال صنعتگران از بانک‌ها انتظار دارند که سود تسهیلات آنها نیز به همین مقدار کاهش یابد.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان با بیان این‌که تسهیلات صندوق توسعه ملی شامل همه صنعتگران نمی‌شود، ادامه داد: تنها طرح‌های جدیدی که تایید می‌شوند و می‌توانند از ممیزی بانک مربوطه بگذرند از صندوق تسهیلات دریافت می‌کنند و اینگونه نیست که صندوق توسعه ملی برای سرمایه در گردش نیز تسهیلات دارند.

پناهی‌زاده افزود: این‌که کاهش نرخ سود تسهیلات صندوق توسعه ملی اینگونه در بوق و کرنا شده است به حال هزاران واحد تولیدی تاثیر چندانی ندارد. در حال حاضر بسیاری از واحد‌های تولیدی نمی‌توانند تسهیلات دریافت کنند، چرا که بدهی معوقه دارند و حتی خدمات بانکی هم نمی‌توانند داشته باشند.

وی با بیان این‌که مشکل ما واحد‌هایی هستند که راه‌اندازی شده و اکنون مشکل دارند یا تعطیل شده‌اند، گفت: می‌توان گفت به گونه‌ای دچار تحریم داخلی هستیم؛ به‌طوری که ۶۰ درصد مشکل‌مان مربوط به داخل و تنها ۴۰ درصد اثر تحریم‌های خارجی است.

عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با انتقاد از نحوه‌ دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تولید اظهار کرد: مالیات بر ارزش افزوده بیشتر به نفع واردات بوده است، چراکه در چرخه‌ای که تولیدات چهار تا پنج دست می‌چرخد گرفتن ۹ درصد از همه این واحد‌ها قیمت را تا حد زیادی افزایش می‌دهد؛ بنابراین باید این مالیات از صندوق‌های فروش گرفته شود.

پناهی‌زاده با تاکید بر لزوم اتصال واحد‌های توزیعی و فروش به سیستم مالیاتی کشور ادامه داد: در حال حاضر بیشتر واحد‌های فروش، مالیات بر ارزش افزوده را می‌گیرند اما آن را به دارایی پرداخت نمی‌کنند و در نهایت تلافی این موضوع سر تولید‌کننده در می‌آید.

به اعتقاد وی اگر مشکلات سیستمی حل شود، واردات کاهش یابد و به تولید ملی اهمیت داده شود واحد تولیدی می‌تواند معوقات خود را پرداخت کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار