معاون امور اقتصادی و توسعه هماهنگی منابع استانداری اعلام کرد: در تلاشیم که تمامی طلب کشاورزان را حداکثر تا پایان شهریور ماه پرداخت کنیم.
کد خبر: ۴۸۳۱۹۹
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۶ 24 August 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ مهندس رضا رحیمی در جلسه بررسی پرداخت مطالبات کشاورزان که در محل سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهارداشت: خوشبختانه محصولات کشاورزی استان به واسطه بارندگی های مناسب و آموزش های مناسب و ارائه هشدارهای مناسب توسط اداره کل هواشناسی و رسانه ها امسال بسیار پربار بود.

وی افزود: تاکنون 643 هزار و 323 تن گندم به ارزش 836 میلیارد تومان از کشاورزان استان کرمانشاه خریداری شده که از این میزان 466 میلیارد تومان‌ معادل 56 درصد کل قیمت گندم خریداری شده پرداخت شده است.

معاون امور اقتصادی و توسعه هماهنگی منابع استانداری درباره کشت کلزا در استان نیز گفت: امسال سه هزار و 750 هکتار از اراضی استان زیرکشت کلزا رفته که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه و نیم برابر افزایش دارد.

مهندس رحیمی اظهار داشت: از این‌ میزان اراضی زیرکشت هشت هزار و 977 تن کلزا برداشت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته چهار و نیم برابر افزایش داشته است.

وي بيان داشت: کل ارزش ریالی محصول کلزای برداشت شده 24 میلیارد و 158 میلیون تومان است که از این میزان تنها 14 میلیون تومان طلب کشاورزان باقی مانده است.

معاون امور اقتصادی و توسعه هماهنگی منابع استانداری با اشاره به ظرفیت های استان در زمینه کشت کلزا و وجود صنایع تبدیلی مربوط به آن گفت: امیدواریم سطح زیرکشت کلزای استان به زودی به 15 هزار هکتار برسد.

مهندس رحیمی همچنین در باره کشت جو در استان کرمانشاه نیز گفت: 27 هزار و 728 تن جو به ارزش 29 میلیارد و 355 میلیون تومان در استان کرمانشاه تولید شده که از این میزان تاکنون 25 میلیارد و 681 میلیون تومان به کشاورزان پرداخت شده است.

وی در ادامه گفت: 11هزار هکتار از اراضی استان امسال زیرکشت چغندر بهاره رفت که از این میزان حدود 600 هزار تن چغندر قند پرداخت شد.

معاون استاندار کرمانشاه افزود: ارزش محصول چغندر قند برداشت شده بیش از 181 میلیارد تومان بود که از این میزان تاکنون 180 میلیارد از مطالبات کشاورزان پرداخت شده است.

مهندس رحیمی همچنین اعلام کرد که امسال 33 هزار و 200 تن بذر گندم در استان کرمانشاه تولید شده است.

معاون امور اقتصادی و توسعه هماهنگی منابع استانداری با بیان اینکه کشت چغندر در کرمانشاه علمی شده است، گفت: قرار گرفتن دانشگاه در کنار کشاورزان منجر به افزایش تولیدات محصولات کشاورزی شده است
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار