برخی می گویند سیدضیای لرتبار به عنوان وزیر معرفی می شود اما شواهد این ادعا را تایید نمی کند. اگر روحانی بخواهد از نیروهای اصلاح طلب بهره ببرد، سید ضیا حتی نیروی دست چندم اصلاح طلبان هم نیست .
کد خبر: ۴۸۱۹۴۳
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۱ 21 August 2017
آنچه که در زیر آورده شده است یادداشت ارسالی مخاطبان تابناک کهگیلویه و بویراحمد است و این سایت محتوای آن را تایید یا تکذیب نمی کند. شما هم می توانید نظر خود را در تایید یا تکذیب این مطلب بیان کنید. 
چند روزی در قاموس وزیر
کابینه دوازدهم از فیلتر مجلس گذشت و به جز یک مردودی، همه رای قبولی از بهارستان گرفتند تا دولت دوازدهم رسما شکل بگیرد. این وسط وزارت علوم تکلیفش نامشخص است تا بازهم عنوان وزارت پرحاشیه دولت تدبیر و امید را به خود اختصاص دهد.

وزارت علوم در کابینه تدبیر اول هم پر حاشیه بود در همان آغاز به کار دولت یازدهم این وزارتخانه محل مناقشه مجلس سابق و رئیس دولت شد تا بالاخره روحانی با معرفی یک گزینه آرام و غیر سیاسی کوتاه آمد و کار وزارت علوم را تمام کرد. از همان آغاز به کار دولت سابق افکار عمومی معتقد بود که وزارت علوم و آموزش و پرورش سهم اصلاح طلبان از دولت است و به قولی اصلاحاتی ها می خواهند که حتما گزینه های درجه یک خودشان بر مسند اداره این دو وزارت تکیه بزند.

اما وزارت علوم برای دولت دوازدهم هم حاشیه ساز شد، از همان ابتدا نام خاکی صدیق برای تصدی این وزارتخانه مطرح شد اما بعدها اعلام شد که این گزینه از حضور در کابینه تدبیر ثانی انصراف داده ولی در واپسین روزهای منتهی به معرفی کابینه مصاحبه ای از خاکی صدیق مبنی بر اینکه انصراف نداده و برنامه هایش را به رئیس جمهوری اعلام کرده، منتشر شد اما بالاخره کابینه بدون وزیر علوم به مجلس رفت و رئیس جمهور روحانی گفت که گزینه اش برای این وزارتخانه انصراف داده و فرصت نشده با کس دیگری صحبت کند! برای حل این پارادوکس باید به محل مناقشه بازگشت، شاید روحانی می خواهد با انتخاب وزیر از میان اصلاح طلبان دل آنها را به دست بیاورد اما هنوز به نتیجه نرسیده است.

حالا دو وزارتخانه مانده ، بیطرف که به طرف لابی ها و کمیسیون ها نرفت نتوانست رای اعتماد بگیرد ولی وزارت نیرو خیلی حاشیه ساز نیست بالاخره روحانی گزینه ای را به مجلس معرفی می کند و اتفاقا هرکسی باشد رای می آورد.

امروز، رئیس جمهور برای سید ضیا هاشمی، معاون فرهنگی وزارت علوم حکم سرپرستی زد. برخی می گویند سیدضیای لرتبار به عنوان وزیر معرفی می شود اما شواهد این ادعا را تایید نمی کند. اگر روحانی بخواهد از نیروهای اصلاح طلب بهره ببرد، سید ضیا حتی نیروی دست چندم اصلاح طلبان هم نیست و گزینه های مطرح دیگری هستند که روحانی بخواهد از آنها استفاده کند که مطبوع طبع اصلاحاتی ها هم بیفتد.

سید ضیا یک حامی قطعی دارد و آن غلامرضا تاجگردون است که بلافاصله پس از صدور حکم سرپرستی برای هم استانی‌اش در صفحه شخصی اینستاگرامش آرزوی وزارت کرد. هاشمی چند حامی احتمالی هم خواهد داشت. محمد علی وکیلی، عدل هاشمی و غلام محمد زارعی از نمایندگان احتمالی حامی سید ضیا برای تصدی وزارت خواهند بود. اما مساله جدی این است که حامیان سید ضیا هاشمی فعلا محدود به همین چند نفر است و این کار را برای آقای سرپرست در به اختیار گرفتن کسوت وزارت، سخت خواهد کرد.

تنها دو راه برای وزیر شدن سید ضیا وجود دارد اول اینکه حامیانش بخصوص تاجگردون و وکیلی با تمام توان سعی در اقناع رئیس جمهور و لابی زدن داشته باشند و دوم هم اینکه فشارها بر رئیس جمهور برای معرفی سریعتر وزیر پیشنهادی علوم به مجلس بخصوص با نزدیک شدن به فصل بازگشایی دانشگاهها بیشتر شود وگرنه سید ضیا تنها چند روزی در قاموس یک وزیر خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار