شریف اسلامی در این آیین ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره همه شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، اظهار کرد: امنیت و آرامش امروز مرهون رشادت، جانفشانی و از خودگذشتگی همین بزرگواران است.
کد خبر: ۴۸۱۵۹۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۹ 21 August 2017
به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج شامگاه یکشنبه طی آیینی و با حضور مسوولان استانی کتاب «مقاومت خندقیان» در یاسوج رونمایی شد.

خاطرات برخی از رزمندگان کهگیلویه و بویراحمد در عملیات پد خندق به همت فتحعلی بزرگمهرنژاد جمع‌آوری شده و در این کتاب آورده شده است.

شریف اسلامی در این آیین ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره همه شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، اظهار کرد: امنیت و آرامش امروز مرهون رشادت، جانفشانی و از خودگذشتگی همین بزرگواران است.

رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد ضمن تقدیر از حضور فتاح محمدی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار و آزاده سرافراز جنگ هشت‌ساله، مسوول دفتر فرهنگ و مطالعات امور استان‌های حوزه هنری، سرهنگ نصیرزاده و برخی از رزمندگان حاضر در این آیین، گفت: در حال حاضر 12 کتاب از این دست داریم که هر کدام در مرحله‌ای بوده و امیدواریم بتوانیم تا پایان سال جاری حداقل دو جلد از آنها را رونمایی کنیم.

وی ادبیات پایداری استان را نیازمند توجه و حمایت دانست و با بیان اینکه این ادبیات گنجینه‌ای ارزشمند است، افزود: در حال حاضر جوانان در این حوزه فعال بوده و مشغول کار هستند و نیاز است مسوولان با نگاه ویژه به این حوزه گام موثری در راستای توسعه و ترویج این فرهنگ بردارند.

فتحعلی بزرگمهرنژاد نیز در ادامه با اشاره به مشکلات فرا روی خود برای جمع‌آوری و آماده‌سازی کتاب «مقاومت خندقیان» اظهار کرد: مشکلات مالی مهم‌ترین مانع برای آماده کردن زودتر این کتاب بود.

نویسنده کتاب «مقاومت خندقیان» با بیان اینکه مشکلات مالی باعث شد تا این کتاب خیلی دیر به چاپ برسد، تصریح کرد: این کتاب حدود هفت سال به دلیل کمبود اعتبار زیر چاپ نرفت.

وی با تاکید بر توجه و حمایت مسوولان از چنین آثاری، گفت: حمایت و توجه به این حوزه‌ها در توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و نهادینه شدن آن در جامعه موثر است.

بزرگمهرنژاد با اشاره به اینکه جنگ سال‌ها پیش تمام شده و نسل جدید با آن اشنایی ندارند، خاطرنشان کرد: نباید بگذاریم رشادت، ایثار، جانفشانی و فرهنگ شهادت با شهید شدن رزمندگان این مرز و بوم زیر خاک رفته و از یادها بروند.

نویسنده کتاب «مقاومت خندقیان» این موارد را امانت شهدا نزد نسل‌های بعد از خودشان دانست و گفت: باید این فرهنگ، آرمان و اهداف شهدا به درستی مورد توجه قرار گرفته و برای نوجوانان و جوانان امروز تبیین و تشریح شوند.

وی در پایان ضمن تبریک و تسلیت شهادت پرافتخار شهید «محسن حججی»، گفت: این جوان با افتخار شهید شد و با شهادت خود کربلایی دیگر را ترسیم و به دنیا نشان داد.

بزرگمهرنژاد وجود چنین افرادی برای جامعه امروز را افتخاری بزرگ دانست و بیان کرد: ما چنین جوانان ولایت‌مدار و دین باوری که حتی حاضر به سر دادن برای سربلندی ایران هستند در کشور داریم و این مهم باعث افتخار و غرور ملت در مقابل دشمنان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار