اما در کهگیلویه و بویراحمد ، بدهکاران جدیدی هستند که سر جمع میزان بدهی آن ها به مراتب از بدهکاران بانکی استان بیشتر است و معلوم نیست چه موقع و طبق چه قانونی باید آن ها را پرداخت کنند!
کد خبر: ۴۸۰۸۰۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۴۳ 20 August 2017
واژه بدهکاران بانکی چند سالی است که در کشور به شدت بر سر زبان ها افتاده و هر روز پرونده ی جدیدی سر از رسانه ها در می آورد و شخصی جدید به عنوان کسی که از بانک پول می گیرد و پس نمی دهد ، معرفی می شود.
اما در کهگیلویه و بویراحمد ، بدهکاران جدیدی هستند که سر جمع میزان بدهی آن ها به مراتب از بدهکاران بانکی استان بیشتر است و معلوم نیست چه موقع و طبق چه قانونی باید آن ها را پرداخت کنند!
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان ، در نشست خبری با اصحاب رسانه ، به موضوع مطالبات این شرکت از گرو ه های مختلف مشترکین اشاره کرد و گفت : ما به مردم برق می فروشیم و پول دریافتی به خزانه واریز می شود سپس برای ادامه کار و توسعه شبکه ، این پول بر می گردد و این وظیفه ی ماست که مطالبات را پیگیری و دریافت کنیم ضمن اینکه این پول متعلق به بیت المال است .
مهندس راهزادی در ادامه افزود : روزی از یکی از مسئولین بانکی استان در خصوص سرجمع مطالبات آن ها سوال کردم که وی سرجمع مطالبات از بدهکاران بانکی را 15 میلیارد ریال عنوان کرد اما وقتی میزان مطالبات از بدهکاران برقی را اعلام کردم ، مایه تعجب وی شد.
وی افزود : ما تا پایان تیرماه بیش از 81 میلیارد تومان مطالبات از گروه های مختلف مشترکین ، داریم که امیدواریم بتوانیم این مطالبات را وصول کنیم.
راهزادی در ادامه افزود : در این خصوص ، بیشترین مطالبات مربوط به حوزه ی عمومی، شامل دستگاه های دولتی و شرکت هاست که 40 درصد را با مبلغ 33.5 میلیارد تومان به خود اختصاص داده است.
 
 بدهکاران بانکی یا بدهکاران برقی؟!
 
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد گفت : بخش دیگر مطالبات بدین شرح است که چیزی حدود 16.4 میلیارد تومان یعنی حدود 20 درصد مطالبات مربوط به مشترکین خانگی ، 3.4 میلیارد تومان یعنی 4 درصد مربوط به حوزه ی کشاورزی، 13.2 میلیارد تومان یعنی 16 درصد مربوط به حوزه ی صنعت و 15.6 میلیارد تومان یعنی حدود 19 درصد مربوط به حوزه ی تجاری است که تاکنون بسیاری از این بدهکاران به شرکت توزیع نیروی برق ، اقدام به پرداخت بدهی خود ننموده اند.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، با توجه به حجم زیاد بدهکاری برقی گروه های مشترک و با توجه به اینکه 238 هزار و 579 مشترک برق در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد، که از این تعداد، بیش از 190 هزار مشترک خانگی هستند و  با توجه به پراکندگی این مشترکین در سطح استان و وجود مشکلات زیاد برای حفظ و نگهداری آنها آیا می توان نسبت به بی مسئولیتی مشترکین از دولتی گرفته تا غیر دولتی و عدم پرداخت بدهی های معوقه ، چشم پوشی کرد؟ هر چند با توجه به وضعیت متفاوت گروه های مختلف بدهکاران ، وصول بسیاری از مطالبات ، برای مهندس راهزادی و مجموعه کارکنان شرکت توزیع نیروی برق کمی سخت و نیازمند همتی جدی و تلاشی مضاعف از طرف مسئولان استانی است . چرا که توسعه شبکه برای رسیدن به برقی پایدار نیازمند دریافت مطالبات برای انجام هزینه ها می باشد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
برقعلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
خب ببخشنشو
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۱
بخشودگی بخوره....فکر کنیم یکی اختلاص کرده ....رقم یک هزارم اختلاصها نیست....تازه به مردم هم کمک میشه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار