نمایشگاه آثار نقاشی طبیعت در نگارخانه نقش خیال حوزه هنری استان اردبیل گشایش می یابد.
کد خبر: ۴۸۰۳۷۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۵ 19 August 2017

به گزارش تابناک : رحمان مجرد، مسوول هنرهای تجسمی حوزه هنری استان اردبیل با اعلام این خبر افزود: در این نمایشگاه 30 اثر نقاشی از علی شیخی روز یکشنبه 29 مردادماه 1396 ساعت 17 به نمایش در می آید که تا 2 شهریور از ساعت 9 تا 14 پذیرای عموم بازدیدکنندگان می باشد.

مسوول هنرهای تجسمی حوزه هنری استان اردبیل گفت: برگزاری ورکشاپ های مختلف در محل نگارخانه حوزه هنری و طبیعت در طول برگزاری این نمایشگاه از دیگر بخش های این رویدادهنری است.

وی افزود: علی شیخی سال ها است که در حوزه نقاشی فعال است. اکثر کارهای قبلی او مربوط به ایام جنگ است و بخش مهمی از آن ها – شاید اکثریت قریب به اتفاق آن ها – با المان ها و نقش مایه هایی از نمادهای مربوط به عاشورا و یا خطوطی مبین نام ائمه تزیین شده است.

مجرد اظهار داشت: آثار شیخی را می توان در دو دوره تقسیم بندی کرد. دوره اول آثار متعلق به دوره انقلاب و جنگ تحمیلی است و با موضوعاتی از این دست به ساخت ترکیبی نقاش خیالی نگاری و نقاشی معاصر می پردازد.

دوره دوم آثار وی، متاثر از نقاشی های انتزاعی است. بکارگیری موتیف های تزئینی، استفاده بجا از خط نوشته ها و تزئینات معماری اسلامی و مصنوعات هنری و بومی از ویژگی های این دوره است.

 گفتنی است علی‌محمد شیخی متولد ۱۳۳۳ و کارشناس نقاشی، دانشکده هنرهای زیبا، دانشگاه تهران است. وی مدرس هنرستان پسران، مدرس و کارشناس فرهنگی دانشگاه شهید رجائی، و رئیس هنرستان آیت‌ا... قدوسی به مدت ۵ سال و رئیس موزه شهدا در سال  ۱۳۷۵،  عضو گروه نقاشی حوزه هنری است.

شیخی طراحی جلد چندین کتاب و مجله، طراحی جلد مجله فیلم، شرکت در چند نمایشگاه انفرادی و چندین نمایشگاه جمعی از جمله: نمایشگاه گروهی دفاع مقدس، نمایشگاه گروهی آئینه‌داران عفاف، نمایشگاه گروهی تجسمی تجلیل از ایثارگران شاهد، نمایشگاه گروهی اندیشه‌های اسلامی در آئینه هنر، نمایشگاه پیرغلامان حضرت سید الشهدا (ع) در اردبیل، نمایشگاه انفرادی طراحی دکور و صحنه، شرکت در چند دوره بی‌ینال دوسالانه نقاشی ایران، شرکت در چند دوره بی‌ینال دوسالانه نقاشی ایران، شرکت در نمایشگاه تجسمی درحمایت از بیماران تالاسمی ایران، برگزاری نمایشگاه انفرادی به مناسبت ایام محرم در فرهنگ‌سرای فجر، برگزاری نمایشگاه های انفرادی، شرکت در نمایشگاه های جمعی به مناسبت های مختلف از جمله پیروزی انقلاب اسلامی، نماز، عاشورا را در کارنامه هنری خود دارد.

برنده جایزه طلا و لوح یادبود دستخط امام خمینی (ره)، برنده جایزه طلا و لوح از دست مقام معظم رهبری، برنده جایزه طلا و لوح تقدیر به مناسبت تولد حضرت فاطمه (س)، برنده جایزه طلا و لوح تقدیر به مناسب دفاع مقدس، برنده جایزه طلا و لوح تقدیر به مناسبت ایام محرم (عاشورا)، برنده جایزه و لوح تقدیر به مناسبت ستایشگران عشق ولایت، برنده جایزه و لوح تقدیر به مناسبت برگزاری نمایشگاه اولین جشنواره سراسری نی‌نوازان، برنده جایزه و لوح تقدیر به مناسبت اولین نمایشگاه مسابقه خط تحت عنوان بسم‌الله بخشی از افتخارات این هنرمند است.

نمایشگاه نقاشی «علی محمد شیخی» برای اولین بار در اردبیل 29 مردادماه تا 2 شهریور از ساعت 9 تا 14 پذیرای عموم بازدیدکنندگان می باشد و علاقه مندان جهت بازدید می توانند به آدرس اردبیل، میدان علی آباد، بالاتر از سه راه نیروگاه، روبروی نیروگاه برق، پشت مدرسه شهید سقایی، حوزه هنری استان، مراجعه کنند.





منبع : حوزه هنری استان ها 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار