کد خبر: ۴۷۹۰۰۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۳ 16 August 2017
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، فرماندار بهمئی در گفتگویی صریح به برخی سئوالات در حوزه های مختلف سیاسی و اقتصادی ، پاسخ داد که در ادامه منتشر می شود.
باسلام لطفا در آغاز گفتگو خود را معرفی نمایید.
باسلام اینجانب علی اکبر فرهنگی نسب فرماندار شهرستان بهمئی اماده ام تا عملکرد دولت و تیم جناب آقای دکتر خادمی در شهرستان بهمئی را حضورتان ارائه نمایم....
و مدعی هستم باوجود مشکلات بهترین برنامه های عمرانی فرهنگی و زیربنایی بعد از انقلاب در این دولت ارائه شده یا خواهد شد
جناب فرهنگی عزیز،چه گرایش سیاسی دارید ودر ادوار انتخابات ازچه کسانی حمایت کرده اید ؟ بعضی از منتقدین شما رو اصولگرا میدانند؟
این پرسش از دو منظر مجلس و ریاست جمهوری باید پاسخ داده شود. در حوزه مجلس از ابتدا خانواده ما تاجگردونی بودند حاج بهرام.
در دوره ای که حاج بهرام رد صداحیت شد و انتخابات بین محقق و موحد به دور دوم رفت ما از موحد حمایت کردیم و پس از ان تاکنون به اقایان منطقیان ..رستاد .. باقریان و کامرانی رای دادم.

در حوزه ریاست جمهوری از سال هفتادوشش خاتمی هشتاد خاتمی و عضو ستاد..
هشتادو چهار معین و عضو ستاد...
هشتادوهشت میر حسین و رئیس شاخه روستائیان ستاد...
نودو دو رئیس ستاد روحانی در شهرستان..
هیچگاه هم یک رای دهنده معمولی نبودم و بسیار هم فعال بودم؛ همچنین برای اقایان منطقیان رستاد باقریان سخنرانی هم کردم

تاچه اندازه بامدیران شهرستان بهمیی هماهنگ هستید؟ آیا بادولت و شما هماهنگند؟

برخی از مدیران شهرستان در انتخابات گذشته با ما هماهنگ نبودند که کار تغییر انان آغاز شد...
در خصوص عزل و نصب ها مدیران کل چقدر با شما هماهنگ هستند و چه برنامه ای برای بکارگیری مدیران ناهمسو دارید؟

متاسفانه در این زمینه با برخی از مدیران کل مشکل داریم؛
اولا اجازه نمی دهند از سایر سازمانها نیرو مامور کنیم چون خیلی از ادارات ما دو یا سه نیرو دارند و همه اصولگرا هستند.
دوما محافظه کارند و اگر به این روش ادامه دهند از طریق رسانه ها به اطلاع مردم خواهم رساند.
جناب فرهنگی نسب اینطور که معلوم هست بیشتر منقدین در حوزه شما هستن و اعتقاد دارن که کاری برا اون مناطق نشده بنظرت این واقعیت داره ؟یا اطلاع رسانی ضعیف هست ؟یا مدیریت اونجا ضعیف هست که نتوانسته جذب حداکثری داشته باشد؟

تعدادی از منتقدین بله هستند اما انان خدمات دولت را می بینند و نقدشان منصفانه نیست؛برخی از خدمات دولت را من ارائه می دهم خواهید دید بعد از انقلاب در هیچ دولتی اینقدر به شهرستان بهمئی توجه نشد و من از این بابت از استاندار پرتلاش تشکر میکنم.

توصیه میکنم دوستان در حوزه آب و بر خدمات انجام شده را به دقت مطالعه بفرمایند.(اینجا)

البته برخی از منتقدین این شهرستان را طی صحبتی که داشتیم قانع شدند و فعلا سکوت کردند و انشاالله کم کم وارد حوزه حامیان خواهند شد.
آیا تغییرات مدیریتی در شهرستان داشته یا دارید؟
در سطح تغییر مدیران اولین نفر اداره ارشاد بود که تغییر کرد اداره اوقاف به زودی معرفی می شود و دو اداره دیگر سر نوبت تغییرند که فعلا عنوان نشود بهتراست.
مهمترین برنامه های در دست اقدام در شهرستان را بیان کنید؟
در شهرستان بهمئی با برنامه ریزی مدون استاندار عزیز برنامه هایی در حال اجرا هستند که وقتی به اتمام برسند و مورد بهره برداری قرار بگیرند به طور کلی شهرستان ما در همه زمینه ها پیشرفتهای مهمی خواهد کرد که در ادامه عرض می کنم ؛ برای توسعه باید ابتدا زیرساختها اماده باشند...در حوزه راه از طریق جاده جایزان مسیر ما تا اهواز چهل کیلومتر نزدیکتر می شود...و جاده های ورودی ما هم دوبانده خواهند شد...در تامین آب تا سال آتی ما برای هفتاد هزار نفر اب از سد کوثر انتقال خواهیم داد.در حوزه کشاورزی با راه اندازی سد ایلی اباد کل حوزه ممبی و سراسیاب به کاشت باغات و تولیدات کشاورزی مشغول خواهند شد؛ در تامین برق پایدار هم با راه اندازی ایستگاه اصلی له طور کلی مشکل برق شهرستان تا سال اینده حل خواهد شد؛
جاده ورودی ما به طول یازده کیلومتر تا مرز خوزستان دوبانده می شود؛ ایستگاه برق ۱۳۲کیلووات راه اندازی می شود؛ جاده لیکک به جایزان به بهره برداری خواهد رسید؛دریاچه سد ایلی اباد با پناه چهار هکتار ایجاد و آذر ماه امسال به بهره برداری می رسد.
نفت بهمیی به خوزستان فرستاده شده و خوراک پالایشگاه های خوزستان میشود درحالیکه جوانان بهمیی بعنوان کارگر هم در آنجا استخدام نمیشوند؛ چه برنامه ای برای دفاع از حق مردم شریف شهرستان بهمئی دارید؟
عکسی که فرستادم جلسه ایست که به درخواست استاندار محترم و پیگیریهای ایشان و هماهنگی و موافقت جناب آقای خلیلی معاون وزیر نفت که خودش از چهره های علمی شهرستان ماست در تهران تشکیل شد و در این جلسه قرار شد که منبعد در سهمیه های استخدامی خوزستان شهرستان ما بومی محسوب شود... از استاندار عزیز ممنونم
در ضمن در راستای اهم خدمات بیست ونه میلیارد فقط از طریق وزارت نفت در حوزه راهسازی روستایی؛مبلمان شهری و ساخت چندین سالن ورزشی و چمن مصنوعی اختصاص یافت.
آقای فرهنگی نسب برخی شما را اصولگرا می دانند! / فرهنگی نسب: بین موحد و محقق ، موحد را انتخاب کردم/هیچ گاه یک رای دهنده ی معمولی نبودم
با توجه به صنایع آلاینده نفت و غیره در بهمئی در خصوص وصول حق مردم بهمئی از مالیات آلایندگی موضوع قانون مالیات بر ارزش افزده چه اقدامی کرده اید و تا چه حد در احقاق حقوق حقه شهرستان بهمئی در این خصوص موفق بوده اید ؟
در زمینه حق الایندگی با تلاش مدیران قبلی شورای شهر و شهردار و پیگیریهای بنده برای همیشه این حق ثابت شده و چند وقت پیش پانصدو پنجاهدمیلیون فقط برای امسال به شهرداری لیکک نقدا اختصاص یافت.
استانداران تاچه اندازه درتوسعه شهرستانها میتوانند موثر باشند؟ نقش دکترخادمی را درتوسعه استان به نسبت استانداران گذشته درچه
حدی میدانید؟
استانداران مدیریت کلان استان هستند و سمت و سو دهنده همه برنامه ها در تمام حوزه ها...آقای دکتر خادمی از روزی که تشریف آوردند اعلام کردند کسی حق ندارد بدون اعتبار کامل پروژه جدید تعریف کند‌...و نیز فرمودند به جای تکه تکه کردن اعتبارات پروژه های موثر تعریف کنید و حداکثر ظرف دوسال به بهره برداری برسد...شما دقت کنید فقط با همین یک دستور چه اتفاقات خوبی افتاد به جای خرد کردن اعتبارات سد ایلی ابادی ساخته میشود که اب پشت این سد چهار برابر دریاچه برم الوان است...یا جاده های ورودی شهر کوچکی مثل لیکک دوبانده می شوند... یا حوزه دیشموک و قلعه رئیسی و سراسیاب و ممبی گاز دار خواهند شد...آقای خادمی علاوه بر مدیریت اقتصادی برجسته در زمینه شخصیت مدیریتی تزریق کننده سبک جدیدی از مدیریت بر مبنای صبوری ارامش.. و نیز روایط انسانی برجسته و در شان هر انسان می باشند و من یقین دارم هرکدام از منتقدین فقط یک جلسه با ایشان نشست داشته باشد از حامیان جدی وی خواهد شد.
صحبت های پایانی
خدمت همه همفکرانی که از شهرستان بهمئی جز منتقدین دولت می باشند عرض می کنم که بنده امادگی دارم تا طی یک جلسه در سالن فرمانداری شهرستان با هم به گفتگو بنشینیم و اگر دغدغه این عزیزان رفاه عمومی و وضعیت عمرانی و کلا نحوه خدمات رسانی دولت است هر پیشنهادی که قابایت اجرایی داشته باشد ارائه دهند بنده با جان ودل می پذیرم و در باره همه مسائل با هم گنار خواهیم امد .
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۷
اقای فرماندارمحترم همه طرحهایی که فرمودیدازدورانهای ودولتهای قبل هستندوشمانیزانهارابه اتمام نخواهی رساند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار