هدایت خواه، با بیان اینکه اکنون 20 درصد مردم می توانند قرآن را بدون غلط بخوانند، اذعان کرد: 80 درصد مردم نیز روخوانی ساده قرآن را هنوز به درستی یاد نگرفته اند.
کد خبر: ۴۷۹۰۰۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۳ 16 August 2017
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از شبستان ، ستار هدایت خواه، فعال فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد عصر امروز ( 24 مرداد) در نشست شورای فرهنگ عمومی این استان، گفت: قرآن مبنای نظام جمهوری اسلامی ایران است.
هدایت خواه، زندگی ما در نظام جمهوری اسلامی ایران را مدیون وجود کلام الهی دانست و اظهار داشت: قرآن مبنای زندگی و قانون اساسی کشور ماست.
وی با بیان اینکه قرآن در جامعه، زندگی فردی، سیاسی و اجتماعی ما مهجور مانده، عنوان کرد: این موضوع مربوط به دولت خاصی نبوده، بلکه همه دولت ها در این زمینه کم کاری انجام داده اند.
این فعال فرهنگی، نخستین دلیل مهجوریت قرآن را (شاید) عدم اهتمام جدی مسئولان خواند و یادآور شد: دولت ها در زمینه بودجه ریزی و دیگر زمینه ها اهتمام جدی از خود نشان نمی دهند.
هدایت خواه، با بیان اینکه اکنون 20 درصد مردم می توانند قرآن را بدون غلط بخوانند، اذعان کرد: 80 درصد مردم نیز روخوانی ساده قرآن را هنوز به درستی یاد نگرفته اند.
وی فهم قرآن، ترجمه، تدبر و هدایت گری را اصل و اساس این کلام الهی دانست و ابراز داشت: باید شیوه هایی برای اهتمام در قرآن پیش بینی و از مدیران دولت آغاز شود.
فعال فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد، با بیان اینکه در منشور قرآنی هماهنگی ها صورت گرفته ولی بحث بودجه ریزی آنها مشخص نشده، خاطرنشان کرد: کاهش تصدی گری، حمایت از موسسات و حرکت های قرآنی مردمی باید صورت گیرد.
هدایت خواه، ضمن تاکید بر اینکه سیاست ها باید به سمت و سوی حمایت از تشکل های قرآنی باشد، عنوان کرد: حمایت از فعالیت های قرآنی مردمی نیز به صورت جدی انجام گیرد.
وی با بیان اینکه نباید این هفته تنها به قرآن و عترت محدود شود، خاطرنشان کرد: باید قرآن و عترت در همه مراحل زندگی ما ساری و جاری باشد.
فعال فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد در جمع بندی سخنان خود، گفت: باید همه مسئولان نسبت به قرآن اهتمام جدی داشته، حمایت از تشکل های مردمی قرآن را در دستور کار قرار داده و نهضت قرآن آموزی در جامعه گسترش و حمایت از فعالیت ها استمرار داشته باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار