دانشجویان این شهرستان هر ترم با مشکل فضای فیزیکی و نبود مکان روبه رو هستند.
کد خبر: ۴۷۸۶۲۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵ 15 August 2017
به دنبال روند توسعه شهرستان لنده و پذیرش دانشجو و افزایش جمعیت از سال ۹۰ تاکنون دانشگاه پیام نور شهرستان لنده افتتاح شده است.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از ایسنا، این دانشگاه برای رفاه حال شهروندان لنده و دانشجویانی که از لحاظ اقتصادی هزینه ایاب و ذهاب به بیرون از شهرستان را نداشتن و همچنین جذب دانشجویان و بالا بردن سطح فرهنگ، سواد و علم در این شهرستان راه اندازی شده است.

دانشجویان دانشگاه پیام نور شهرستان لنده از سال ۹۰ تاکنون که قریب به ۶ سال می گذرد با مشکلات زیادی از جمله نبود فضای آموزشی مناسب برای درس خواندن روبه رو بوده و طی این ۶ سال دانشجویان زیادی فارغ التحصیل شدند و از سال ۹۴ ادامه کار ساختمان در حال ساخت دانشگاه پیام نور رها شده است. دانشگاه پیام نور شهرستان لنده شامل پنج رشته حسابداری، فقه مبانی حقوق، مشاوره، روانشناسی و مدیریت بازرگانی است.

دانشجویان این شهرستان هر ترم با مشکل فضای فیزیکی و نبود مکان روبه رو هستند. حال خبرنگار ایسنا به سراغ دانشجویان این دانشگاه رفته است تا از وضعیت آنها گزارشی تهیه کند.
 
 دانشگاه خانه به دوش در کهگیلویه و بویراحمد + تصویر

توران فولادی، دانشجوی رشته مدیریت به خبرنگار ایسنا گفت: طی این چندسالی که به عنوان دانشجوی پیام نور در شهرم مشغول به تحصیل هستم. هر ترم صندلی به دوش از کلاسی به کلاس دیگر یا از مدرسه ای به مدرسه ای دیگر نقل مکان می کردیم.

وی افزود: ما برای علم و آگاهی به دانشگاه آمده ایم و همچنین ایجاد برقراری تعامل مطلوب با دانشجویان و اساتید و بهره گیری از مشارکت فعال در دانشگاه اما متاسفانه هیچ کدام از این موارد محقق نشد.

فولادی بیان کرد: برگزاری کلاسها در تمامی شیفت صبح و آمدن به موقع برای ما امکان پذیر نیست زیرا ما از روستا به شهرستان می آییم.

همچنین مریم محمدی، دانشجوی دیگر دانشگاه پیام نور بیان کرد: هر ترم تکلیف مکان دانشگاه ما معین نیست و ترم مهرماه که می خواهد شروع شود زمزمه اینکه دانشگاه را می خواهند به مدرسه ای در روستای "ایدنک" منتقل کنند، وجود دارد.

وی عنوان کرد: سرویس برای ایاب و ذهاب دانشجو وجود ندارد و از طرفی هزینه ایاب و ذهاب برای دانشجویانی که از اطراف می آیند هم زیاد می شود. رفتن به روستای "ایدنک" برای تحصیل، امنیت دانشجویان دختر را در ساعاتی که هوا تاریک می شود به خطر می اندازد.

ایمان شمشیری، دانشجوی دیگر دانشگاه پیام نور شهرستان لنده به خبرنگار ایسنا گفت: ما از روستا به شهرستان می آییم و از لحاظ اقتصادی هزینه سنگین بر روی دوش خانواده‌هایمان وجود دارد. فضای دانشگاه پیام نور لنده اصلا فضای دانشگاهی نداشته بلکه تنها یک فضای مدرسه ای بوده است.

وی از مسئولان درخواست کمک و همکاری کرده است که دانشجویان دختر و پسر این شهرستان بتوانند به راحتی و بدون دغدغه به تحصیل ادامه دهند و مجبور به ترک تحصیل نشوند.
 
 دانشگاه خانه به دوش در کهگیلویه و بویراحمد + تصویر
ساختمان نیمه کاره پیام نور لنده

طاهره برزیان به خبرنگار ایسنا گفت: به عنوان دانشجو پیام نور لنده در این چند سال بعلت نبود مکان ثابتی برای دانشگاه، نبود وسایل سرمایشی و گرمایشی در فضای دانشگاه، نبود فضای‌ سبز در محوطه دانشگاه و نبود کتابخانه در محیط دانشگاه هیچ ذوق و شوقی برای تحصیلم نداشته ام.

داراب طیبی، رئیس دانشگاه پیام نور شهرستان لنده در گفت وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: ساختمان دانشگاه پیام نور شهرستان لنده از سال ۹۰ افتتاح و کلنگ زنی شده که به دلیل کمبود اعتبارات از سال ۹۴ تاکنون با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی رها شده است.

وی بیان کرد: اداره آموزش و پرورش شهرستان لنده طی این چندسال با اختصاص دادن مدارس خود به دانشجویان همکاری خوبی کرده است اما به دلیل کمبود فضای فیزیکی و اینکه بعضی از مدارس شهرستان به ترمیم نیاز دارد با کمبود فضای فیزیکی روبه رو هستند. با اعتبار ۲۰۰ میلیون تومان ساختمان نیمه کاره دانشگاه پیام نور شهرستان لنده که با پیشرفت ۷۰ درصدفضای فیزیکی رها شده به اتمام می رسد.

رئیس دانشگاه پیام نور شهرستان لنده خاطرنشان کرد: زمانی که من به عنوان رئیس دانشگاه پیام نور شهرستان انتخاب شده ام تنها دو رشته وجود داشت اما اکنون پنچ رشته برای تحصیل دانشجویان وجود دارد.

طیبی عنوان کرد: ۳۲۰ دانشجوی دختر و پسر در شهرستان وجود دارد که در پنچ رشته مدیریت بازرگانی، حسابداری، مشاوره، روانشناسی و فقه مبانی حقوق تحصیل می کنند.

رئیس دانشگاه پیام نور شهرستان لنده از مسئولان درخواست توجه و همکاری کرده است. همچنین مشکل فضای فیزیکی با همکاری فرمانداری و آموزش وپرورش بطور موقت قابل حل است.

گزارش از طیبه برزیان خبرنگار ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار