فرماندار بویراحمد : من شکایت از رسانه ها را تایید نمی کنم اما گاهی آبرویی که یک شخص در یک عمر جمع آوری کرده با یک تیتر می رود.
کد خبر: ۴۷۸۴۹۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵ 15 August 2017
 آنچه که در زیر آورده شده است یادداشت ارسالی مخاطبان تابناک کهگیلویه و بویراحمد است و این سایت محتوای آن را تایید یا تکذیب نمی کند. شما هم می توانید نظر خود را در تایید یا تکذیب این مطلب بیان کنید.
آقای نظری در تراز یک فرماندار باشید
پیمان فرامرزی
چند روز پیش بود که رسانه ها خبر از تشکیل جلسه ای تفرقه آمیز با عنوان حلقه کسری دادند، جلسه ای که محتوای آن آب پاکی را بر دست سالها تلاش مسئولان سابق و مسبوق برای حذف جریان نامیمون سردسیری-گرمسیری ریخت. در اولین واکنش به این خبر، در حالی که هیچ گونه سوء ظنی به سمت فرماندار بویراحمد وجود نداشت، محمد کاظم نظری در گفت و شنود اختصاصی با سایت خبر دنا برگزاری چنین نشستی را تکذیب نمود و گفت:« هیچ نشستی با رسانه های منتسب به حوزه بویراحمد مبنی بر نقد مدبران گرمسیری و در راس آنها نماینده گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی نداشته و آنچه در فضای مجازی منتشر شده است دروغی بیش نیست». وی در همین مصاحبه می گوید:« اینکه من بعنوان فرماندار از مردم منطقه ام دفاع کنم شکی نیست و آن را وظیفه خود می دانم ، اما اینکه تعدادی از خبرنگاران بویراحمدی را در یاسوج گرد آورده و به آنها خط داده باشم را قاطعانه تکذیب می کنم». بعد از این مصاحبه بود که نگاه ها برای پیدا کردن علل و عوامل این نشست به سمت فرماندار بویراحمد رفت و مردم و رسانه ها آن را به فرماندار بویراحمد منتسب کردند . حتی برخی عامل افشای خبر را یکی از حاضران در نشست دانستند. آن گونه که فرماندار بویراحمد در مصاحبه خود می گوید علت این انتساب به فرمانداربویراحمد، عزل مشاور گرمسیری و انتصاب یک مشاور سردسیری بود. هرچند این خبر از سوی فرماندار و همراهان وی تکذیب شد اما در همایشی با عنوان اخلاق رسانه ای و در واقع بی آبرویی رسانه ای، رگه های دیگر از وحدت شکنی بین رسانه ای تکرار شد. در این همایش، قرار دادن عنوان همایش بر آن بیشتر شبیه یک شوخی بود، چرا که ساختاری نمایشی بود تا باز حاشیه های مرتبط با موضوع فوق دور و بر فرماندار بویراحمد را فرابگیرد. فرمانداری که در موضوع حلقه کسری خود را مبرا کرده و سعی می کرد که ماجرا را به تغییرمشاور گرمسیری خود نسبت دهد در تجلیل از رسانه ها به گونه ای گام برداشت که باز هم شائبه اختلاف آفرینی تقویت شود.
در همایش اخلاق رسانه ای که بد سلیقگی بر اجرای آن چیره شده بود، سه روزنامه که مدیران آنها گرمسیری هستند دعوت نشده و از گردونه تجلیل خارج شدند و دو روزنامه استان با مدیران سردسیری تجلیل گردیدند. در نمایش اخلاق رسانه ای فرمانداری بویراحمد، مسئول ارشد شهرستانی که برای تجلیل دست به دامان ادارات شهرستان شده بود و حتی باز دم مدیر آب و فاضلاب شهری یاسوج گرم که نگذاشت کاسه دراز شده فرمانداری به سویش خالی برگردد و مبلغی را برای تجلیل از خبرنگاران گذاشت، مهمان های سخنران مراسم هیچکدام حضور پیدا نکرده و این افتخار را نداده بودند که در جمع اندک خبرنگاران دوستانِ دوستِ فرماندار حضور پیدا کنند و با ارسال فیلمی نام همایش را بیش از پیش به سخره گرفتند.
در نمایش اخلاق رسانه ای فرمانداری بویراحمد از خبرنگاران با داروهای گیاهی افزایش قوای جنسی و افزایش شیردهی تجلیل شد تا تحقیر رسانه ای به اوج خود برسد و در نهایت هم فرماندار بویراحمد پشت تریبون رسانه ها را دعوت به سانسور کرد و آنها را با جمله احتیاط کنیم، آرام و بی حاشیه تهدید نمود.
محمد کاظم نظری هرچند که می خواست معنای رشد و توسعه را برای خبرنگاران تشریح کند و از نقش مهم رسانه ها در توسعه یاد کند اما به بحث انتظارات خود از رسانه ها که رسید گفت: رسانه های ما به سمت رسانه های توسعه مدار پیش بروند.

فرماندار بویراحمد که خود سابقه شکایت و به دادگاه کشاندن رسانه ها را دارد، در زمینه شکایت از مطبوعات و رسانه ها هم گفت: من شکایت از رسانه ها را تایید نمی کنم اما گاهی آبرویی که یک شخص در یک عمر جمع آوری کرده با یک تیتر می رود.

نظری البته گفت که از دوستی که رسانه دارد پرسیده است که چرا برخی تیترها و کامنت ها را تایید می کنند و آن دوست رسانه دارش گفته است که برای «دیده شدن» و این را ماکیاولیسم در رسانه های استان خواند و اما این سخنان در حالی مطرح می شود که همین چند روز پیش استاندار کهگیلویه و بویراحمد در تعریف یال و کوپال رسانه های استان سخن ها رانده بود و اغلب هم رسانه های کهگیلویه و بویراحمد را جریانی پویا می دانند و بسیاری از رسانه های استان در سطح ملی و متناسب با امکانات موجود از سطح قابل قبولی برخوردارند و احتمالا این اندک رسانه های دور و بر فرماندار هستند که در گمنامی موجود نیاز به دیده شدن دارند و با سناریو نویسی قصد دارند، برای خودشان جایگاهی دست و پا کنند فارغ از اینکه که ریگ کف رودخانه می ماند و کف روی آب ناپدید می شود و از بین می رود.
اما فرماندار بویراحمد در ادامه به مهمترین بخش سخنانش درباره رسانه ها رسید، آنجا که گفت گاهی یک کارمندی اضافه کاریش کم و زیاد می شود و یک مطلبی به یک خبرنگار می دهد، اگر گله می شود از این جهت است و سپس رسانه ها را به «احتیاط کردن» فراخواند. احتیاطی که توصیه ای از جانب مدیر شهرستان برای سانسور برخی مطالبی بود که گله و شاید شکایت وی را در پی داشته باشد. احتیاط کردنی که با دیگر شعارهای فرماندار بویراحمد پشت تریبون همایش همخوانی نداشت.
اما دردهای مرکز استان بیش از آن است که گرفتار حاشیه های فرمانداری بویراحمد شود، حاشیه هایی که از جنس دغدغه های شاید یک قرن پیش است، مسائل گرمسیری و سردسیری و دامن زدن به آنها و حتی ایجاد شائبه آنها برای استان ضرر رسان و مانع توسعه است و این برای فرمانداری مرکز استان خوب نیست که هفته ای یک شائبه از اختلاف آفرینی ولو در حد شایعه دنبالش باشد. آقای نظری لطفا در تراز یک فرماندار باشید، نه بیشتر نه کمتر.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
همکار رسانه ای
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
آقای فرامرزی مطالبتون را معمولا می خونم و از قلم توانایی برخورداری اما از این یادداشتتون بسیار متاسف شدم!
کاملا حب و بغض توی اون موج می زنه !
ضمنا با این کارتون دارید به همون موضوع قومیت می پردازید و اون را برجسته می کنید.
همشهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
بازهم فرماندار..خخخخخخ
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار