انتشار گاز کلر، شهروندان دزفولی را راهی بیمارستان کرد؛
جالبتر آنکه این مقام مسئول با بیان کمبودهای سازمان آتش نشانی دزفول اذعان کرده است در صورت وجود لباس ها و تجهیزات مخصوص گازهای سمی، این مشکل زودتر رفع و تعداد کمتری از شهروندان دچاز آسیب می شدند
کد خبر: ۴۷۷۶۴۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۷ 13 August 2017
بر اساس اعلام مسئولان دانشگاه علوم پزشکی دزفول، در پی نشت گاز کلر از انباری متروکه در اطراف میدان رودبند دزفول در شنبه شب، تعداد مصدومان در این شهر به 475 نفر رسیده است. این افراد دچار مشکل تنفسی و مسمومیت ناشی از استنشاق گاز کلر شدند.

بگفته یوسف پریدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول، بیشتر این افراد مشکل جزیی تنفسی داشته که در همان دقایق اولیه مراجعه به بیمارستان ها و مراکز درمانی تحت درمان قرار گرفته و مرخص شدند.

با این حال مسئولان بهداشت و درمان هنوز مرگ مردی 50 ساله (و بنا بر برخی اخبار42 ساله) بر اثر نشست گاز کلر را منوط به انجام بررسی های کارشناسی و کالبدشکافی عنوان کرده اند.

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول هم انتقال این فرد به بیمارستان با علایم مسمومیت را تایید کرده ولی اظهار نظرنهایی را به انجام بررسی علمی و کارشناسی موکول نمود.

این شهروند دزفولی همزمان با این حادثه درگذشته است.

همچنین عبدالحسین معظم فر رئیس آتش نشانی شهرداری دزفول هم با اشاره به وقوع این حادثه گفته است: ساعت 21 شنبه شب موضوع استشمام بوی متعفن در پارک ساحلی دووه و میدان الف دزفول به این سازمان گزارش شد و نیروهای آتش نشانی سریعا با حضور در محل به تخلیه شهروندان و گردشگران از پارک و منطقه پرداخته و به دنبال منبع گاز متصاعد شده بودند که در این هنگام با شناسایی محل نشت گاز چهار خودروی آتش نشان دیگر نیز به محل اعزام شدند.

جالبتر آنکه این مقام مسئول با بیان کمبودهای سازمان آتش نشانی دزفول اذعان کرده است در صورت وجود لباس ها و تجهیزات مخصوص گازهای سمی، این مشکل زودتر رفع و تعداد کمتری از شهروندان دچاز آسیب می شدند. بگفته وی 9 تن از آتش نشانان نیز در این حادثه دچار مشکل شدند، با این وجود پس از 4 ساعت جلوی انتشار گاز گرفته شد.

همزمان عباس حسینی پویا دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان از تشکیل پرونده‌ای درخصوص نشت گاز کلر در دادسرای دزفول خبرداد و گفت: تحقیقات دراین خصوص آغاز شده است.

وی در  پاسخ به این سوال که گفته می شود این حادثه به علت دستکاری جهت سرقت شیر سیلندر گاز کلر در انبار تاسیسات شرکت سهامی آبیاری قدیم دزفول واقع در محدوده رودبند رخ داده است گفت: هنوز صحت و سقم این خبر تایید نشده و دردست بررسی است.

برخی مسئولان از جمله شهردار و فرمانده انتظامی دزفول نیز از جمله حادثه دیدگان هستند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار