امام جمعه دهلران از افزایش جمع آوری 30درصدی زکات این شهرستان نسبت به مشایه سال قبل خبرداد.
کد خبر: ۴۷۴۹۷۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۹ 08 August 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ سید محسن موسوی روز سه شنبه در نشست شورای زکات دهلران اظهار کرد:در 4 ماهه اول سال جاری یک میلیارد و 500میلیون ریال زکات در شهرستان جمع اوری شده که نسبت به سال گذشته از رشد 30 درصدی برخوردار است.
 
وی با اشاره به ساخت دوباب حسینه از وجوهات زکات در شهرستان گفت: در حوزه درمان،مسکن، جهیزیه و مخارج جاری مساجد نیز از زکات در شهرستان استفاده شده است.
رئیس شورای زکات دهلران با اشاره به اهمیت زکات و موارد استفاده آن افزود:اهمیت زکات و توجه به این موضوع انقدر مهم است که 32 بار در قرآن ذکر شده است.
 
فرماندار دهلران نیز بر ضرورت نهادینه کردن فرهنگ زکات در جامعه تاکید کرد و افزود: زکات از موضوعات مهمی است که می تواند در موارد قابل استفاده در زمینه رفع بسیاری از مشکلات موثر باشد.
 
سید حسینعلی موسوی بر ضرورت استفاده از ظرفیت متنفذین،شوراها و دهیاران در این خصوص تاکید کرد و گفت: همایش زکات با حضور این افراد نقش موثری در پیگیری این موضوع دارد.
 
وی گفت: امسال از محل کمیته برنامه ریزی شهرستان و توازن بالغ بر 35 میلیارد و 750 میلیون ریال در حوزه فرهنگ شامل مساجد و حسینه ها،حوزه های علیمه،اماکن متبرکه،مجتمع فرهنگی و هنری،مصلی و یادمان های دفاع مقدس اختصاص یافته است.
 
دبیر شورای زکات شهرستان نیز گزارشی از اقدام ها و نحوه جمع آوری زکات در شهرستان ارایه کرد و گفت: مردم بخوبی به این مهم توجه دارند.
 
رضا حسنی گفت: ایجاد صندوق برکت در نانوایی ها برای رفع مشکلات خانوارهای بی بضاعت و پرداخت هزینه نان آنها از موضوعاتی است که در دستور کار شورای زکات شهرستان است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار