رئیس سازمان انتقال خون البرز خبر داد
برخی از مراجعه‌کنندگان پلاکت نیز اهدا می‌کنند که با توجه به دستگاه‌های موجود در استان البرز از متقاضیان اهدا پلاکت نیز این ماده خونی گرفته می‌شود.
کد خبر: ۴۷۰۹۵
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۵ 13 June 2015
رئیس سازمان انتقال خون استان البرز از اهدای ۵۲ هزار واحد خون در البرز طی سال گذشته خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، حسن حسینی در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طی سال گذشته 80 هزار مراجعه‌ کننده اهدای خون داشتیم و از این تعداد 52 هزار واحد اهدای خون را در استان البرز شاهد بودیم.
وی ادامه داد: بر اساس آمار موجود هم‌ا کنون در استان البرز 18 هزار اهداکننده ثابت داریم.
این مسئول با بیان اینکه در هر بار اهدای خون 450 سی سی از اهدا کننده خون گرفته می‌شود، افزود: خون‌های گرفته‌ شده تست دقیق و کنترل اساسی می‌شود و در صورت بروز مشکل در هر یک از خون‌های اهدایی مشکلات موجود به اهدا کننده اعلام می‌شود.
وی تأکید کرد: برخی از مراجعه‌کنندگان پلاکت نیز اهدا می‌کنند که با توجه به دستگاه‌های موجود در استان البرز از متقاضیان اهدا پلاکت نیز این ماده خونی گرفته می‌شود.
رئیس سازمان انتقال خون استان البرز با اشاره به اینکه در این استان مشکلی برای تأمین خون مراکز درمانی و بیمارستانی نداریم، خاطرنشان کرد: مازاد خون‌های اهدایی این استان به برخی از استان‌های کشور نیز اهدا می‌شود.
حسینی ادامه داد: میزان ذخایر خونی در سال 93 بسیار خوب بود و در طول این مدت ما هیچ‌گاه دچار کمبود فرآورده‌های خونی نشدیم.
وی ادامه داد:‌ در سال 2 میلیون 500 هزار مراجعه‌کننده خون به پایگاه‌های انتقال خون کشور مراجعه می کنند که از این تعداد 2 میلیون نفر اهداکننده خون محسوب می‌شوند.
این مسئول گفت: از این میزان سهم استان البرز 52 هزار نفر است.
حسینی در ادامه سخنان خود به برنامه‌های این سازمان در هفته انتقال خون اشاره کرد و گفت:‌ برنامه‌هایی در استان البرز به منظور فرهنگ‌سازی اهدای خون انجام خواهد شد.
* بانوان در کشور تنها 5 درصد اهداکنندگان را تشکیل می‌دهند
رئیس سازمان انتقال خون استان البرز در ادامه سخنان خود با بیان اینکه بانوان در کشور تنها 5 درصد میزان اهدای خون را دارند، افزود: متأسفانه بانوان در کشور در اهدای خون کمترین مشارکت را دارند و این درحالی است که بانوان می‌توانند یکی از مطمئن‌ترین اهداکنندگان خون محسوب شوند.
وی در ادامه سخنان خود به برنامه‌های این سازمان در ماه مبارک رمضان در استان البرز اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه در ماه مبارک رمضان میزان اهدای خون کاهش پیدا می‌کند، لذا در نظر داریم که پایگاه توحید و مرکزی را بعد از افطار فعال کنیم.
به گفته حسینی این دو پایگاه از ساعت 19 تا 24 آماده پاسخگویی اهداکنندگان هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار