مدیرکل سازمان انتقال خون خراسان جنوبی گفت: ۲۰ هزار نفر در سال گذشته خون خود را در استان خراسان جنوبی اهدا کردند که از این تعداد ۶۰ درصد آنها اهداکننده مستمر بوده‌اند.
کد خبر: ۴۷۰۶۷۹
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴ 01 August 2017
محمدرضا عاملی در مراسم جشن بزرگ خانواده اهدای خون خراسان جنوبی اظهار داشت: 9 مردادماه سالروزه تاسیس سازمان انتقال خون و روز تقدیر از اهداکنندگان خون است که به عنوان سرمایه‌های اصلی این سازمان هستند.

وی افزود: استان خراسان جنوبی دارای اهداکنندگان خون مطلوب و مستمر است به گونه‌ای که در سال گذشته 20 هزار نفر در استان خون خود را اهدا کرده‌اند که بیش از نیاز استان نیز بوده است و درصورت نیاز حتی به استان‌های  دیگر از جمله استان سیستان و بلوچستان فرآورده خونی ارسال کرده‌ایم.

مدیرکل سازمان انتقال خون خراسان جنوبی تصریح کرد: این جشن به پاس تقدیر از 20 هزار اهداکننده خون در سال گذشته تشکیل شده است به ویژه اهداکنندگان مستمر که بیش از 60 درصد اهداکنندگان استان را تشکیل می‌دهند.

عاملی با بیان اینکه روز اهداء خون روز سخت و پرتلاشی هم برای ما و هم برای اهداکنندگان خون است چون در روزهای دیگر 40 تا 50 واحد خونگیری می‌شده است اما در این روز بیش از 200 واحد خونی از اهداکنندگان خون در استان دریافت شده است، افزود: اقدامات لازم در راستای فرآورده‌های خونی مانند پلاکت در استان انجام شده است و در سال گذشته 60 مورد پلاکت توسط اهداکنندگان خون دریافت شده که  هدف‌گذاری امسال ما 100 مورد است و در 4 ماهه نخست امسال نیز 50 درصد آن محقق شده است.

مدیرکل سازمان انتقال خون خراسان جنوبی بیان کرد: یکی دیگر از اهداف سازمان راه‌اندازی مرکز جامع اهداء خون در استان است که مقدمات آن در حال پیگیری است و امیدواریم سال آینده عملیات اجرایی آن آغاز شود.

در این مراسم تمامی اقشار اهداکننده خون شامل اهداکنندگان مستمر، جوان‌ترین اهداکننده، اهداکنندگان خون در شرف بازنشستگی که دیگر قادر به اهداء خون نیستند تجلیل شدند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار