اما سفر در نیمه دوم و پایانی روز بود که خبری از طریق تلفن همراه به برخی خبرنگاران منعکس شد و باعث نگرانی برخی و البته تعجب همه شده بود و چون اینترنت نبود ، متن خبر به صورت تلفنی و پیامکی در دسترس خبرنگاران قرار می گرفت.
کد خبر: ۴۷۰۵۹۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸ 01 August 2017
روز گذشته و پس از حضور در جلسات متعدد و گاها خسته کننده ، گروهی از خبرنگاران همراه نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا و تعدادی از مدیران کل و شهرستانی ، به سمت منطقه مور زرد زیلایی ، یکی از محروم ترین مناطق استان و شاید کشور حرکت نمودند.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، در این سفر ، آنچه که بیش از همه جلب توجه می نمود ، صفا ، صمیمیت ، ساده زیستی و قدردانی با وجود همه ی کاستی ها و محرومیت های مردم منطقه بود.
در همان ابتدای سفر خبرنگاران علاوه بر پوشش خبر مربوط به دیدار مسئولین و مردم و همچنین استقبال های زیبا و خاطره انگیز ، سعی می کردند به تهیه ی تصاویری از وضعیت منطقه نمایند که البته در بخش هایی از سفر هم کنار هم به گرفتن عکس و به قول معروف در حال لذت بردن از حضور در این مناطق بکر بودند.
 
اما سفر در نیمه دوم و پایانی روز بود که خبری از طریق تلفن همراه به برخی خبرنگاران منعکس شد و باعث نگرانی برخی و البته تعجب همه شده بود و چون اینترنت نبود ، متن خبر به صورت تلفنی و پیامکی در دسترس خبرنگاران قرار می گرفت.
خبر چه بود؟
در این سفر مشاور رسانه ای فرماندار بویراحمد ، یکی از افرادی بود که در تیم خبری همراه مسئولان به تهیه گزارش و مخابره خبر می پرداخت . اما در بعداز ظهر و عصر موضوعی باعث ناراحتی و تعجب شد که بر اساس انتشار یک خبر بوجود آمده بود! و البته کام همه را هم تلخ کرد.
گروه که در مسیر به علت نبود اینترنت ، کاملا ارتباط با فضای مجازی و رسانه ای را از دست داده بودند ، از انتشار یک خبر که به شدت بر موضوع قومیت و قوم گرایی تاکید داشت متعجب بودند.
در یکی از سایت های خبری محلی ، خبری منتشر شد که پس ازمدتی با تغییرات جزئی ، در رسانه های محلی دیگر بازنشر می شد. متن خبر اینگونه بود : شنیده‌های موثق حاکی از آن است که یک مدیر شهرستانی که اتفاقا در حوزه امنیتی و سیاسی نیز مسئولیت کلانی دارد با دعوت از خبرنگاران سردسیری در رستوران کسری یاسوج از آنها خواست تا به تقویت مدیران سردسیری و تضعیف مدیران گرمسیری بپردازند و ابایی از هیچ چیز نداشته باشند.
او گفته است که پشت چنین خبرنگارانی که به هر شیوه به این هدف کمک می‌کنند، خواهد ایستاد.
تفکرات قومیتی و منطقه‌ای این مدیر امنیتی در قرن ۲۱ در حالی است که کهگیلویه و بویراحمد برای خروج از این فرهنگ عشیره‌ای و تعصبات کور گرمسیری و سردسیری هزینه‌های بسیاری داده و از این دیدگاه متحجرانه آسیب‌های فراوانی دیده است.
حال این مدیر از بیت‌المال پول می‌گیرد تا از جایگاهی که دارد جامعه و فرهنگ آن را سال‌ها به عقب ببرد و زحمات دلسوزان را بر باد دهد.
او در ظاهر از خبرنگاران به عنوان قشری فرهیخته دعوت کرد تا این حرف‌های تأسف‌بار را به آن‌ها بزند اما آنهایی که در این رستوران برای شامی دور هم جمع شدند خبرنگاران واقعی نبودند چرا که هیچ خبرنگار فرهیخته و دلسوزی چنین حرف‌هایی را بر نمی‌تابد و گوش نخواهد داد.
تفکراتی گرمسیری و سردسیری دیگر منسوخ شده و تا حد زیادی در بین عامه مردم با گسترش ارتباطات سببی و نسبی کم‌رنگ ده اما برخی کوته‌فکران و برخی مدیران مریض همچنان بر این طبل توخالی می‌کوبند.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، در بازنشرهای این خبر گویا موضوع تخریب تاجگردون هم به متن خبر افزوده شده و گفته شده که فرماندار بویراحمد خواستار حمله به منظور تخریب تاجگردون هم شده است!
خانم رشیدی که به تازگی مشاور رسانه ای فرماندار بویراحمد شده بود ، به شدت در حال پیگیری خبر و بازتاب ها و بازنشرهای آن بود و از اینکه اعلام شده چنین نشستی برگزار شده اما وی مطلع نیست ، متعجب بود و قویا این موضوع را تکذیب می کرد و می گفت مطمئن هست این خبر کذب محض است و اصلا چنین رویکردی در کار نیست و تا به حال هم در حوزه ی فرمانداری مشاهده نکرده است.
پاسخ فرماندار بویراحمد به این خبر
اما فرماندار بویراحمد که گویا بر اساس شواهد خبر ، مدیر مورد نظر بوده است در گفتگویی این خبر را به شدت تکذیب کرد و از اساس آن را کذب می داند.
خبر دنا نوشت : فرماندار بویراحمد تاکید کرد که هیچ نشستی با رسانه های منتسب به حوزه بویراحمد مبنی بر نقد مدبران گرمسیری و در راس آنها نماینده گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی نداشته و آنچه در فضای مجازی منتشر شده است دروغی بیش نیست .
"محمدکاظم نظری” در پاسخ به این سوال که گفته می شود شما تعدادی از رسانه های منتسب به حوزه بویراحمد را در رستوران کسری یاسوج گردآورده و گفته اید بر علیه مدیران گرمسیری و در راس آنها "غلامرضا تاج گردون” مطالب انتقادی و تخریبی منتشر کنید و من از شما حمایت می کنم ، اظهار داشت : اینکه من بعنوان فرماندار از مردم منطقه ام دفاع کنم شکی نیست و آن را وظیفه خود می دانم ، اما اینکه تعدادی از خبرنگاران بویراحمدی را در یاسوج گرد آورده و به آنها خط داده باشم را قاطعانه تکذیب می کنم .
وی بیان اینکه تا کنون هیچگونه نشستی با رسانه ها در هیچ رستوران و یا جای دیگری در یاسوج در این خصوص نداشته ام افزود : جای بسی تاسف است که بخاطر تغییر مشاور رسانه ایم این مطالب در فضای مجازی منتشر شده است .
نظری تصریح کرد : آنچه در فضای مجازی منتشر شده از روی غرض ورزی و در جهت انشقاق در جریان اصلاحطلبی است ، همان جریانی که من بیشترین هزینه ها را در آن داده و همواره با اقتدار از تفکر خود دفاع کرده و می کنم .
فرماندار بویراحمد گفت : مسئول روابط عمومی من از فرزندان گرمسیری بوده و مشاور رسانه ای من نیز از همین حوزه بود که متاسفانه گاها ۶ ماهی یک بار نیز من مشاور رسانه ای خود را نمی دیدم . وی افزود : بارها از مشاور رسانه ای خود خواستم که تعامل خود را با رسانه ها بیشتر کند اما متاسفانه وی وقت کافی برای انجام امور رسانه ای فرمانداری نداشت .
این مسئول از انتصاب مشاور جدید رسانه ای خود از حوزه سردسیر خبر داد و خاطرنشان کرد : تاکید می کنم که مشاور رسانه ای من بر اساس مسائل منطقه ای تغییر نکرده است .
نظری افزود : معتقدم با توجه به گرفتاری های مشاور رسانه ای خود نیاز است فرد فعال دیگری در این حوزه جایگزین مشاور قبلی شود . فرماندار بویراحمد گفت : یقین بدانید هیچ نشستی با رسانه ها در شهر یاسوج در خصوص نقد یا تخریب مدیران گرمسیری و در راس آنها غلامرضا تاج گردون نماینده محترم مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی نداشته ام و هرآنچه در فضای مجازی منتشر شده است به دلیل تغییر مشاور رسانه ای من بوده است .
به هر جهت این خبر و بازنشر آن برای استانی که بسیاری از مناسباتش بر اساس توجه به قوم و طایفه بنا نهاده شده است و تلاش های زیادی هم صورت گرفته بود و می گیرد تا مضرات این نوع تفکر را کم کند ، با چنین حرکاتی ، دوباره به همان سمت رفته و مطمئنا مسیر پیشرفت و توسعه را دچار خلل کرده و چه بسا کار را به پسرفت و رسیدن به منازعات قومی قدیمی هم بکشاند. و این هشداری است که هم مسئولان و هم رسانه ها باید توجه ویژه ای به آن داشته باشند چرا که دامن زدن به آتش اختلافات قومی ، همه را می سوزاند !
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
دیوجام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۰
از همون اول مشخص بود اصل خبر شایعه هست
مگ فرماندار بچه هست دست ب چنین عملی بزنه
ترلان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۱
واقعا چه فکری کردند که چنین خبری منتشر کردند.فرماندار بویراحمد یکی از محبوبترین مدیران استانه. آدمیه که نه الکی تعریف کسی می ده و نه کسی رو الکی تخریب می کنه. واقعا ایشون سرمایه نظام هستند. جانباز هشت سال دفاع مقدس و دلسوز و امین مردم هستند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار