پژو 5008 شباهت بسیار زیادی به برادر کوچکترش پژو 3008 دارد ولی شاید از معدود تفاوت های ظاهری این دو خودرو اختلاف اندازه‌ی پنجره‌های ...
کد خبر: ۴۶۹۲۷۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۵ 30 July 2017
به گزارش تابناک : پژو 5008 شباهت بسیار زیادی به برادر کوچکترش پژو 3008 دارد ولی شاید از معدود تفاوت های ظاهری این دو خودرو اختلاف اندازه‌ی پنجره‌های جانبی سوم است شباهت این دو‌ خودرو تاجایی است که پژو 5008 همانند پژو 3008 ، نسخه های 5008 GT و 5008 GT Line هم را دارد که سپر متفاوتی نسبت به مدل پایه خود دارند.این خودرو از یک MPV به یک SUV هفت نفره تبدیل شده است.

نسخه جدید پژو این خودرو نسبت به مدل پیشین خود 16.5 سانتیمتر و از عرض 11 سانتیمتر بزرگتر است و مجهز به سه ردیف صندلی برای هفت نفر بوده که صندلی های ردیف دوم و سوم قابلیت تا شدن دارند که در این صورت فضای بار از 640 لیتر به 1060 لیتر (در حالت تا شدن صندلی های ردیف سوم) افزایش داد. که در تیپ 5008GT درب صندوق عقب برقی است.

سیستم i_cockpit در پژو 5008 همانند پژو 3008 در این خودرو وجود دارد همچنین وجود صفحه نمایش 12.3 اینچی و یک صفحه نمایش 8 اینچی برای سیستم اطلاعاتی و سرگرمی هم از دیگر امکانات این فرانسوی هفت نفره است. این خودرو از طراحی عضلانی و خشنی بهره گرفته و همچنین از ابعاد بزرگی برخوردار است خطوط صافی در طراحی آن وجود دارد و از منحنی‌هایی در راستای بهبود جلوه خودرو بهره گرفته شده است.

از خودروی جدید پژو 5008 چه می دانید؟

جلوپنجره‌ی این خودرو دارای پوشش کرومی بوده و در عقب خودرو یک نوار به رنگ مشکی به وجود داشته که چراغ‌های LED عقب را در خود جای داده است.

کمپانی پژو در طراحی کابین از تکنولوژی بالایی بهره گرفته تا این خودرو جلوه ای لوکس داشته باشد. در این کابین از دو عدد صفحه نمایش برای سیستم اطلاع رسانی و سرگرمی استفاده شده است. بر روی غربیلک فرمان چند منظوره‌ی5008 نیز به تعدادی کلید بکار برده شده که البته در نقاط مختلفی از کابین این خودرو از پلاستیک استفاده شده است.

 همچنین در ردیف دوم پژو 5008  از سه عدد صندلی مستقل استفاده شده که هر کدام جداگانه توانایی تنظیم زاویه و عمق را دارند. همچنین از دو صندلی جدا نیز در ردیف سوم استفاده شده است.

تیم پژو به منظور کاهش نفوذ صدا به داخل کابین اقداماتی انجام داده و امکاناتی رفاهی نظیر ؛سیستم ماساژور چند نقطه‌ای برای صندلی‌های جلو به صورت آپشن، سیستم پیشرفته‌ی Hi-Fia از برند FOCAL، سقف شیشه‌ای پانوراما، آینه‌ی مرکزی مجهز به صفحه نمایش و سیستم رهیاب ماهواره ای سه بعدی را مورد استفاده قرار داده است

سیستم‌های کمکی موجود در این خودرو امکاناتی چون سیستم کنترل کشش پیشرفته، سیستم سفارشی کمکی فرود از تپه‌، سیستم ترمز اضطراری خودکار، هشدار فاصله، سیستم فعال حرکت بین خطوط، سیستم هشدار هوشیاری راننده، سیستم چراغ پویا و کروز کنترل فعال هوشمند را در دسترس قرار داده است.

پژو 5008  از پلتفرم Efficient Modular Platform 2 بهره گرفته و پیشرانه‌های موجود در این خودرو با استاندارد یورو6.1مجهز شده است مشتریان امکان انتخاب پیشرانه‌ی دیزلی و بنزینی را برای این مدل خواهند داشت که هر دوی آن‌ها دارای میزان انتشار گاز دی اکسید کربن به میزان117 گرم برای مدل بنزینی و 108 گرم برای مدل دیزلی هستند.





منبع : ایران جیب 
برچسب ها: پژو 5008 ، پژو 3008
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار