جهادگر بسیجی زنده یاد عباس دبیقی از دانشجویان متعهد و انقلابی دانشگاه پیام نور یاسوج بود که 20 مرداد 95 در رودخانه بشار منطقه لما غرق شد.
کد خبر: ۴۶۸۲۴۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۹ 28 July 2017
به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی از کهگیلویه و بویراحمد، سید عباس رضایی در مراسم یکمین سالگرد دانشجوی جهادگر بسیجی مرحوم عباس دبیقی که امروز عصر با حضور جمعی از دانشجویان، مسئولان سازمان بسیج دانشجویی استان و خانواده و بستگان وی در محل آرامستان شرف آباد یاسوج برگزار شد با بیان اینکه نام و یاد دانشجوی جهادگر مرحوم عباس دبیقی تا همیشه در فضای دانشجویی استان زنده است، گفت: گروه جهادی دانشگاه پیام نور یاسوج امسال مزین به نام این برادر بزرگوار به خدمت رسانی در مناطق محروم استان خواهد پرداخت.
جانشین سازمان بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد ضمن عرض تسلیت به خانواده داغدار این جهادگر بسیجی، تصریح کرد: تربیت چنین فرزندی جای تبریک دارد به پدر و مادر ایشان و شکرگذاریم که چنین جوانانی در بدنه بسیج دانشجویی حضور داشته و دارند و علم انقلاب را در دوران کنونی بر دوش گرفته اند.
وی با بیان اینکه در قبرستان که قدم می گذاریم شاید فکری که انسان را مشغول می کند انتخاب چگونه مردن است، افزود: این انتخاب را امثال عباس و شهدا به خوبی برگزیدند. رضایی با اظهار اینکه امروز رسالت ما این است که وظیفه خود را نسبت به عصر انقلاب اسلامی و مقوله جدی جهاد باز تعریف کنیم، تصریح کرد: جهاد تلاش حداکثری برای به دست آوردن چیزی است و در تعریف عامه تلاش برای بدست آوردن آن چیزی است که مورد رضایت خداوند باشد.
جانشین سازمان بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد ضمن بیان اینکه جهاد انواع مختلفی دارد، اظهار داشت: در راس همه جهادها جهاد اکبر و جهاد با نفس است.
وی با تاکید بر اینکه نکته نهفته در جهاد نسبت آن با بصیرت و زمان شناسی است، گفت: اینکه انسان در هر عرصه ای از زمان احساس کند که چه تکلیفی دارد و در چه مسیری باید وارد بشود، عده ای در حوزه جهاد با برداشت غلط از جهاد خود را جهادگر در راه خدا می دانند مانند تکفیری ها؛ اما آن چیزی لازم و حتما کامل کننده این مسیر می باشد آن است که ما نسبتمان با مقوله جهاد همراه با درک از موقعیت و شناخت زمان باشد.
رضایی با بیان اینکه انقلاب اسلامی با ظهور خود مسیر تاریخ را عوض کرد، تصریح کرد: پی و بن مایه انقلاب اسلامی چیزی نبود جز جهاد با اموال و انفس در راه خدا در حد کمال آن.
جانشین سازمان بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه آن چیزی که می تواند راه انقلاب اسلامی را ادامه بدهد همان عامل ایجاد کننده آن است، افزود: این عامل همین جهاد و ایمان به خداوند است.
وی تربیت نیروی هم تراز و شبیه انقلاب اسلامی را راه ماندگاری انقلاب و ادامه یافتن آن دانست و عنوان کرد: این مهم عرصه هایی دارد که هم حضرت امام (ره) و هم حضرت آقا بیان کردند و نزدیک ترین آن نیز همین تعبیر آتش به اختیار هست که عباس دبیقی یکی از آنهایی بود که خیلی خوب حرکت کرد و راه را نشان داد.
رضایی بیان کرد: امثال عباس دبیقی امروز در فضای جهادی در سراسر استان مشغول انجام حرکتی هستند که در راس آن جهاد با نفس هست و هم دگر سازی.
لازم به توضیح است زنده یاد عباس دبیقی از اهالی شهرستان چرام است که در اردوی جهادی در منطقه لمای سفلی از توابع بخش پاتاوه به همراه سایر دوستان جهادگرش مشغول ساخت مسجد بود.
 جهادگر بسیجی زنده یاد عباس دبیقی از دانشجویان متعهد و انقلابی دانشگاه پیام نور یاسوج بود که 20 مرداد 95 در رودخانه بشار منطقه لما غرق شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار