مدیرکل فنی حرفه‌ای استان لرستان گفت: شاخصه‌های اشتغال در استان لرستان با نرخ رشد ۱۸ درصد در ابتدای امسال بهبودیافته است.
کد خبر: ۴۶۸۱۲۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۹ 27 July 2017
 رحمن قلاوند مدیرکل فنی حرفه‌ای استان لرستان در نشست مشترک با معاونت آموزشی سازمان فنی و حرفه‌ای و مسئولان استانی و شهرستانی لازمه تحقق اشتغال در جامعه را به وجود آمدن فرصت‌های شغلی در کنار نیروی توانمند و آماده‌به‌کار داست و اظهار داشت: اگر قرار است در حوزه‌های مختلف استان در کنار برنامه‌ریزی و هدایت همه مدیران اشتغالی صورت پذیرد جامه باید مطالبه کند تا برنامه ریزان و تصمیم سازان در جهت این مطالبات برنامه‌ریزی کنند.

وی با اشاره به هماهنگی مطلوب سازمان فنی و حرفه‌ای استان با حوزه اشتغال افزود: امسال در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری برای 25 هزار و 480 نفر برنامه‌ریزی اشتغال شده که با هدایت تمامی دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی و بانکی این امر محقق می‌شود.

مدیرکل فنی حرفه‌ای لرستان با اشاره به تدوین سند مهارت استان در ابتدای سال جاری اشاره و عنوان کرد: در این سند حدود 6 میلیون ساعت آموزش برای کارآموزان در بخش‌های دولتی و غیردولتی برنامه‌ریزی‌شده و این سازمان که پیشروترین نهاد درزمینهٔ واگذاری تصدی‌ها به بخش خصوصی است به‌نحوی‌که 50 درصد آموزش‌ها را از طریق بخش خصوصی به کارآموزان ارائه می‌دهد، این میزان آموزش‌ها را برعهده‌گرفته است.

وی با اشاره به ایجاد اشتغال 30 هزار نفری در روند آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در استان بیان کرد: در شهرستان بروجرد در بخش آموزش‌های دولتی 750 هزار نفر ساعت و در بخش غیردولتی 830 هزار نفر ساعت برنامه‌ریزی‌شده است.

قلاوند مسئله اشتغال را دغدغه اصلی تمامی دولت‌ها دانست و گفت: بنا بر اعلام مرکز آمار ایران نرخ رشد بیکاری استان لرستان در سال 95 با 14.5 درصد رشد اشتغال در رده هشتم کشور بوده حال‌آنکه این میزان در ابتدای امسال با نرخ رشد اشتغال 18 درصد به رتبه پانزدهم کشور ارتقا یافته و این نشان‌دهنده بهبود شاخصه‌های اشتغال و حرکت برنامه‌ریزی‌ها در جهت صحیح است.

وی خواستار بازنگری قوانین تحکمی در زمینهٔ اشتغال‌زایی در کشور شد و افزود: این قوانین سر سختانه مانع تحقق اشتغال می‌شود که باید مجوزها کاش یابد و از سویی با توجه به اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای هزینه‌بر هستند اما کمتر از یک درصد از اعتبارات آموزشی کشور برخوردار است که نیاز به پشتیبانی بیشتر در تأمین تجهیزات کارگاهی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار