فرماندار دهلران از اختصاص 23 میلیارد ریال برای تجهیز و نوسازی و توسعه مدارس این شهرستان در کمیته برنامه‌ریزی خبر داد
کد خبر: ۴۶۷۸۸۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱ 27 July 2017

  به گزارش تابناک ایلام؛سید حسینعلی موسوی در نشست شورای آموزش و پرورش دهلران اظهار کرد: توجه به آموزش و پرورش و فضاهای آموزشی یکی از اولویت‌هایی است که در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان لحاظ شده است .

وی گفت: این اعتبار برای احداث 7 واحد آموزشی، هوشمند سازی و خرید تجهیزات مدارس ابتدایی و متوسطه، تعمیر مدارس ابتدایی و متوسطه، تکمیل دبیرستان دخترانه دشت عباس و احداث سالن چند منظوره موسیان هزینه می‌شود .

موسوی به جایگاه رفیع و با اهمیت آموزش و پرورش در امر تعلیم تربیت اشاره و افزود: انجام درست وظیفه آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش نقش موثری در تربیت نیروی انسانی کارآمد برای رشد و توسعه جامعه دارد .

فرماندار دهلران بر ضرورت توجه به اوقات فراغت دانش‌آموزان و برنامه‌ریزی در این زمینه تاکید کرد و گفت: توجه به هدایت تحصیلی و علاقه‌مندی دانش‌آموزان از دیگر موضوعاتی است که باید مد نظر باشد .

موسوی ادامه داد: امسال همچنین در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان اعتباری بالغ بر 2میلیارد ریال برای آموزش و پرورش در شهرهای دهلران،موسیان و زرین‌آباد اختصاص یافته است .

«سید محسن موسوی» امام جمعه دهلران نیز در این نشست گفت: معلم بعنوان الگوی دانش‌آموز است و یاد دادن تربیت درست و تعلیم خوب می‌تواند موجب تربیت درست دانش‌آموزان بعنوان آینده سازان مملکت شود .

موسوی به نقش معاونت پرورشی اموزش و پرورش برای بعد تعلیمات دینی و اعتقادی در بین دانش‌آموزان اشاره و افزود: این مهم باید پیوسته مد نظر فرهنگیان و بویژه مربیان پرورشی باشد .

وی با اشاره به تهاجمات فرهنگی دشمن در ابعاد مختلف گفت: در این زمینه آموزش و پرورش نقشی محوری و مهم بر عهده دارد که انتظار است بیش از پیش به آن اهتمام ورزد .

«سید غلامرضا موسوی» رئیس اداره آموزش و پرورش دهلران نیز گفت: امسال برای تهیه لباس فرم سه هزار و 400 دانش آموز شهر دهلران برای طراحی و دوخت آنها از طریق 9 خیاطی تولیدی اقدام شده است .

موسوی افزود: امسال برای اجرای طرح هجرت در این شهرستان اعتباری بالغ بر 90 میلیون ریال برای رنگ کاری و مرمت 12 مدرسه با مشارکت یکصد دانش‌آموز اجرایی می‌شود .

وی برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت جوانان و نوجوانان، اجرای منشور حقوق شهروندی، کمک به دانش‌آموزان کم بضاعت در زمینه تهیه کتب درسی و اجرای برنامه‌های حجاب و عفاف و همایش های این حوزه را از دیگر برنامه های سال جاری این اداره ذکر کرد .

موسوی با اشاره به اقدامات لازم برای هدایت تحصیلی 426 دانش‌آموز این شهر گفت: بر اساس درصد پیش‌بینی شده برای رشته‌ها این هدایت تحصیلی بر اساس معیارهای لازم اعمال شده است .

رئیس آموزش و پرورش دهلران گفت: امسال 31 درصد دانش آموزان به سمت  رشته‌های حرفه آموزی هدایت می‌شوند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار