سرپرست معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی لرستان از راه اندازی درمانگاه بیماران سلیاکی در بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد خبر داد.
کد خبر: ۴۶۷۶۳۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۲ 26 July 2017
نادر همتی سرپرست معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی لرستان در جمع خبرنگاران بیان کرد، درمانگاه ویژه بیماران سلیاکی استان در بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد راه‌اندازی شد، طی جلسات متعددی که با مدیر عامل انجمن حمایت از بیماران سلیاکی کشور برگزار شد، توانستیم نظر مثبت ایشان را برای راه اندازی این مرکز جلب کنیم.

وی ادامه داد: در نتیجه اکنون افراد شناسایی شده را به تهران معرفی کرده تا از بسته‌ی مالی حمایتی ماهانه بهره‌مند شوند، طبق آخرین آمارها تاکنون بیش از 50 مورد بیمار سلیاکی در استان شناسایی شده‌اند.

سرپرست معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی لرستان اظهار کرد: بیماری سلیاک یک بیماری ژنتیکی است که در آن فرد توانایی هضم مواد غذایی معمولی را از دست می‌دهد و برای ادامه حیات به رژیم‌های غذایی خاصی نیازمند است، در نتیجه  بسته‌ی حمایتی انجمن حمایت از این بیماران نیز شامل مواد غذایی مورد نیاز بیماران سلیاکی است.

همتی عنوان کرد: یکی از اهداف معاونت اجتماعی دانشگاه ساماندهی مراکز مردم نهاد در حوزه سلامت است که ما با اختصاص دفتر این مراکز در معاونت آنها را برای اولین بار تجمیع کردیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار