نخستین همایش ناب سازی مصرف انرژی با استفاده از در و پنجره های یو پی وی سی با حضور مهندسان و پیمانکاران بخش ساختمان در تبریز برگزار شد.
کد خبر: ۴۶۷۴۵
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۱ 13 June 2015
ابن همایش با حمایت سازمان بهینه سازی مصرف سوخت ، شهرداری تبریز، شورای اسلامی شهر تبریز، جامعه خیرین مدرسه ساز تبریز ، سازمان نظام مهندسی ساختمان ، مرکز خدمات سرمایه گذاری ، اداره کل راه و شهرسازی ، سازمان نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس ، سازمان صنعت ، معدن و تجارت اداره کل استاندارد و انجمن انبوه سازان آذربایجان شرقی برگزار شد.

در این همایش از 10 نفر برگزیده انجمن انبوه سازان استان آذربایجان شرقی، شش برگزیده کارگاه های در و پنجره سازی استان ، پنج خیر مدرسه ساز استان و حامیان برگزاری همایش تجلیل شد

رییس گروه مهندسی مرکز ملی آموزش مدیریت انرژی با اشاره به سهم بخش های مختلف از مصرف انرژی کشور ، گفت: 40 درصدی انرژی تولیدی کشور در بخش ساختمان مصرف می شود.

محمد کاظم ولی زاده در نخستین همایش ' ناب سازی مصرف انرژی ' در تبریز به نقش پنجره ها در جلوگیری از اتلاف انرژی ساختمان اشاره کرد و افزود: پنجره ها می توانند 27 درصد انرژی ساختمان را حفظ کرده یا هدر دهند.

وی نوع شیشه مورد استفاده در پنجره ها ، تعداد لایه های شیشه ( تک جداره یا دو جداره ) و ضخامت لایه هوایی ایجاد شده بین دو شیشه را از عوامل حفظ انرژی عنوان و بر ضرورت استفاده از گاز آرگون بین دو جداره شیشه به منظور هدایت بهتر انرژی تاکید کرد.

وی با اشاره به اجرایی شدن قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی از سال 1390 در ایران ، گفت: فصل پنجم این قانون 12 فصلی مربوط به مصرف انرژی در بخش ساختمان است.

ولی زاده با بیان اینکه بر اساس ماده 69 این قانون وزارت نیرو با همکاری وزارت صنعت ، معدن و تجارت مکلف به برگزاری کارگاه های آموزشی در خصوص مدیریت مصرف انرژی برای کارشناسان است ، گفت: تاکنون پنج هزار و 800 نفر در دوره های برگزار شده توسط مرکز مدیریت انرژی شرکت کرده و گواهی نامه گرفته اند.

وی اظهارکرد: با وجودی که این مرکز در تبریز است و دوره های آموزشی با استفاده از یارانه دولتی برگزار می شود، سایر استاها بیشتر از آذربایجان شرقی استقبال کرده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :