با وجود اینکه بسیاری معتقدند انتخاب نجفی به عنوان شهردار اینده تهران قطعی شده است اما منتخبان شورای پنجم به تکذیب این موضوع پرداختند.
کد خبر: ۴۶۷۳۲۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲ 26 July 2017
به گزارش تابناک : طی روزهای گذشته و به خصوص بعد از اظهارات محمود میرلوحی، شایعه انتخاب نجفی به عنوان شهردار تهران داغ شد.
میرلوحی در مصاحبه ای اعلام کرد که گزینه نهایی شهرداری تهران مشخص است و همین موضوع سبب شد تا بسیاری انتخاب نجفی را قطعی بدانند.

اما در دیگر سو اعضای شورای پنجم به رد این موضوع پرداختند و آن را تکذیب کردند. آنها شانس برابری برای هر 7 گزینه نهایی غائل هستند.

افشین حبیب زاده عضو منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر با اشاره به موضوع انتخاب محمدعلی نجفی به عنوان شهردار تهران اظهار داشت: هنوز هیچ تصمیمی برای اینکه شخصی را به عنوان شهردار تهران انتخاب کنیم، گرفته نشده است.


وی افزود: اعضای منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران ۷ کاندیدا انتخاب کرده اند و قرار است که این 7 نفر برنامه های خود را به ما تحویل دهند.


عضو منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مباحث مطرح شده در خصوص قطعی شدن نجفی به عنوان شهردار تهران گفت: موظف نیستیم که ما به همه موضوعات پاسخ دهیم.


الهام فخاری عشصو منتخب شورای پنجم نیز با اشاره به این موضوع گفت: هنوز گزینه قطعی برای شهرداری تهران نداریم و در حال طی کردن مرحله به مرحله برنامه ها هستیم.


احمد مسجدجامعی منتخب دیگر شورای پنجم نیز با اشاره به موضوعات مطرح شده مبنی بر انتخاب نجفی به عنوان شهردار، گفت: نجفی یکی از ۷ کاندیدا برای شهرداری است.


وی بت بیان اینکه هنوز شورا رسمیت پیدا نکرده و مراسم تحریف نیز برگزار نشده است، افزود: بعد از سوگندنامه و انتخاب رئیس و تشکیل هیئت رئیسه می توانیم شهردار تهران را انتخاب کنیم.


محمد سالاری منتخب شورای پنجم با اشاره به این موضوع گفت: همه ما ۲۱ عضو شورا از یک گفتمان سیاسی برخوردار هستیم، به همین دلیل هم به دنبال فراهم کردن بستری هستیم که در مسیر انتخاب شهردار به یک اجماع و اغما برسیم تا یک کاندیدا با ۲۱ رای به عنوان شهردار تهران انتخاب شود.


وی افزود: حتی به دنبال این هستیم که ۶ کاندیدای دیگر نیز از یک کاندیدا حمایت کنند و در کنار وی باشند.


سالاری با تاکید بر اینکه دوستان کاندیدا هیچ کدام به دنبال رقابت با یکدیگر و کسب صندلی ریاست شهرداری تهران نیستند، گفت: این افراد تنها به منظور تحویل برنامه و دیدگاه های خود برای نحوه اداره شهر با یکدیگر رقابت می کنند.


منتخب شورای پنجم ادامه داد: علی رغم سلایق و حزب هایی که در شورای پنجم وجود دارد همه به دنبال رساندن یک پیام شفاف به مردم هستند و آن هم اینکه با یکدیگر برای انتخاب شهردار امکان اجماع به یک کاندیدا را دارند.


بر اساس آخرین آمارهای به دست آمده اولین روز فعالیت شورای پنجم ۱۲ شهریور ماه خواهد بود حال باید تا آن روز منتظر بمانیم تا ببینیم اعضای منتخب شورای پنجم چه کسی را بر صندلی ریاست شهرداری تهران می نشانند.





منبع : تیترشهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار